Louskuttajilla on täällä huvittavan kovat bileet aina kun joku onnistuu jossain - etenkin projektien rahoituskierrosten järjestämisessä. Olen maininnut tämän ennenkin: pohjimmiltaan lienee kysymys kateudesta ja luonteen heikkoudesta, joka ilmenee, sanotaan nyt suoraan, kovana kritisointina muiden tekemisiin kun itsellä ei ole munaa edes yrittää mitään.
Nettiin on saamattoman persoonan helppo anonyymisti louskuttaa. Esim. tämä stv-jannu on ilmeisesti ottanut herneen nenään kun FIMK ei tehnytkään kahvirahoilleen suunnattomia voittoja tavis-altcoin-pyramidiskeemalla ja on nyt elämäntehtäväkseen ottanut runnoa töhnää foorumille joka toinen päivä. Kaverin viestihistoria tästä kesästä lähtien puhuu karua kieltään: suurin osa hengentuotoksista on keskitetty minun ja projektieni parjaamiseen. Mikäpä sopisikaan paremmin pakkomielteisen paasaamisen aiheeksi kuin omakohtainen “pieni” paranoia noin härskisti huijatuksi tulemisesta että kahvirahatkin meni. Kahvikutsu Pasilanraition konttorille korjaamaan asia ja kertomaan henkkoht. mikä on vinossa on edelleen voimassa! Naaman näyttäminen ja asioiden suora puhuminen vaatii tosin muunlaista kanttia kuin täällä riehunta.
Koska markkinointitaitoni jo tiedetään, niin turha minun on näille kuuroille hokea mitä FIMK on. Ehkä joku muut kuitenkin voi hyötyä siitä: täyspäiväistä työtä 2 hengen voimin lähes kahden vuoden ajan, hedelmät ovat täällä https://github.com/fimkrypto/ ja FIMK-ketju tällä foorumilla erikseen.
HEAT sitten on järjestelmä jota kehittää, lapsenomaisesti sanottuna että lapsenomaisetkin ymmärtävät - ihka aito oikea fintech-alan startup-yritys. Tämä on yritys joka hiljattain onnistui erinomaisesti ensimmäisessä, Suomen oloissa uniikilla tyylillä (kryptovaluutat) järjestetyssä rahoituskierroksessa. Taatusti herättää kateellisten saamattomien sivustakatsojien louskutusta jo heti lähtökuopissaan.
Implikoinnit että minä käyttäisin forum-sockpuppetteja keskenäni jutteluun ja tälläisin omia Bitcoineja oman firman rahoitukseen hämäystarkotuksessa, on jo astetta vakavampaa paranoiaa, joskin varsin viihdyttävää jopa itselleni joka olen näiden fantasioiden kohde. Joukkopsykoosilla eteenpäin vaan pojat, siitä se show paranee! Laitetaan päivitystä tänne kun saadaan softaa ulos niin tulee varmasti lisää vettä myllyyn 
JukKas, FIMK keräsi n. 530 BTC, jonka arvo oli silloin tasan 250 000 EUR. Kurssi kuitenkin laski pian n. kolmasosaan pitkähköksi aikaa “juuri sopivasti”, joten Bitcoineja jouduttiin polttamaan varsin alhaiseen arvoon ja yhdistyksen resurssit jäivät merkittävän paljon alemmas kuin miltä alussa näytti. Tämä ei kuitenkaan ole ollut ainoa tekijä markkinoinnin huonoon onnistumiseen; siihen pääasiallinen tekijä on se että non-profit organisaatio ei ole kykenevä tekemään fintech-bisnestä. Tämä seikka heijastuu kautta kentän ja lopulta johti siihen, että jouduimme perustamaan tekemämme työn arvon realistointia varten uuden yrityksen (mikä olikin loistava päätös). FIMK ja Krypto Fin ry jatkavat toimintaansa maltillisella non-profit pohjalla.
Jos kiinnostaa selvittää kuka tässä huijaa ja ketä, suosittelen tutustumaan FIMK-ketjuun jossa tämä sama stv kieltäytyy järkevästä keskustelusta samaan tapaan kuin tässä HEAT-ketjussakin. Selitän siellä - tosin ilman vastakaikua näiltä pakkomielteisiltä jankkaajilta - mm. mitä eroa on henkilökohtaisilla lupauksilla ja liikemaailmassa käytettävillä suunnitelmilla, jotka väistämättä muuttuvat tapauksesta riippuen yleensä joko jonkun verran, tai paljon.