Hävinneet kolikot - auttajalle pieni pelastuspalkkio!

Moi,

olen käyttänyt Bitcoineja muutaman viikon.

Nyt siirtäessäni rahaa paikasta x paikkaan y, rahat hukkuivat matkalla. Olen tuijottanut ruutua kuin mykkä pi__ua parisen päivää mutten en ole päässyt tilanteen herraksi.

Hukkuneet bitcoinit menivät tällä transaktiolla: https://blockchain.info/tx/a9aa17b39017902fffce1873a2aba37f0c3bd769347bce12c342aa906524dc2c

Lähetin rahat kukkarostani 1DHhS59EAywn9XiYDYf7syrfQ3fehPv5bP ja rahojen piti mennä osoitteeseen 16yiM4M6ZWjvf8DprKsTH2qDkSyMjbddSg tai 1hFtEH9GAAdDTsiF9peq43kVzuBuAFfk8 (en ole täysin varma, muuta osoitetta en olisi syöttänyt).

En ymmärrä transaktiossa sitä mikä meni siis vikaan. Jos joku ratkaisee pulman ja saan kolikot takaisin maksan 20% palautetuista kolikoista…

Kiitos jo etukäteen!

Vähän epäilyttävältä haiskastaa, että olisivat vahingossa lähteneet eri osoitteeseen kuin yritit. Mitä lompakkoa käytit? Olisiko joku haittaohjelma/virus/huijausnettilompakkosivu muuttanut osoitteen lähetysvaiheessa?

Moi,

ja kiitos vastauksesta. En mietttinyt tätä haittaohjelma-asiaa itse. Käytän Rushwallettia. Tuntuu todella oudolta että olisin vahingossa näppäillyt väärän osoitteen ja vielä että sellainen olisi ollut olemassa.

En itse keksi mikä tässä meni vikaan. Onkohan näissä webbipohjaisissa walleteissa enemmän mahdollisuuksia haittaohjelmien vaikutuksille kuin applikaatiowalleteissa?

Coinit eivät menneet kumpaankaan mainitsemaasi osoitteeseen (molempiin osoitteisiin historiassa nolla siirtoa), vaan osoitteeseen 1AyCLDpJWfT4BKfDfw9vhDajpuGX51Dwa3.
https://blockchain.info/address/1AyCLDpJWfT4BKfDfw9vhDajpuGX51Dwa3

Niin erilainen osoite mainitsemiisi verrattuna, että tuskin ainakaan kirjoitusvirheestä on kyse.

Siirtosi meni osoitteeseen 1AyCLDpJWfT4BKfDfw9vhDajpuGX51Dwa3. Sieltä se on siirtynyt eteenpäin useisiin osoitteisiin, joiden takaa löytyy satoja bitcoineja. Jos käytit copy pastea osoitteen syöttämiseen, kannattaa miettiä, mistä olet tuon osoitteen vahingossa kopioinut. Jos se olisi esim. jonkun bitcoin maksupalvelun (bitpay tms.) osoite, voisi rahat ehkä saada takaisin ottamalla yhteyttä ko. asiakaspalveluun. Oletko mahdollisesti surffinut jossain nettikaupassa, jonka tilaus on jäänyt kesken ja osoite on jäänyt leikepöydälle ?

Webbipohjaisissa on niinkin helposti mahdollisuus mokaan, että osoitteeseen tulee “typo” tai avaa Googlesta tms samannäköisen linkin, jossa on huijaussivusto. Toimii ihan niin kuin oikeakin, paitsi että ne coinit siirtyy alta aikayksikön johonkin ihan muualle. Jos olet varma, että käytit oikeaa sivua, niin lienee syytä kysellä asiaa sieltä kautta tai tutkia, onko muilla saman palvelun käyttäjillä käynyt vastaavaa. En usko, että coinejasi saat takaisin, mutta tiedätpähän jatkossa oliko vika palvelussa vai omassa huolellisuudessa (esim. tietoturvan suhteen).

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.Taisi todella käydä niin että rahat hukkuivat. Mystistä sinänsä koska ko. wallettia ei ole missään tullut vastaan.

Rahoja ei näillä löytynyt joten palkkio jää nyt lunastamatta.

Oppirahoja…