Helsingissä voit nyt maksaa hammaslääkärikäyntisi bitcoineilla. Meidänklinikka on Suomen ensimmäinen bitcoinnit hyväksyvä terveyspalveluita tarjoava yritys.
Meidänklinikka on hiljattain perustettu hammaslääkärivastaanotto joka on lähtenyt tarjoamaan palveluita uudella konseptilla. Malminkartanossa sijaitseva Meidänklinikka-hammaslääkärivastaanotto tarjoaa hammaslääkäripalveluita terveyskeskushinnoin. Esimerkiksi hampaan paikkaus maksaa halvimmillaan 23 euroa. Hinta on sama jonka helsinkiläiset joutuvat maksamaan kunnallisessa hammashoidossa, mutta Meidänklinikalla sen saa yksityisellä laadulla ja ilman jonotusta.
Meidänklinikalla on käytössä lentoyhtiöistä tuttu varausjärjestelmä, jossa kiinteitä hintoja ei ole, vaan hinnoittelu tapahtuu kysynnän ja tarjonnan mukaan. Mobiilisivujen ansiosta ajan voi varata kätevästi vaikkapa kännykällä. Aikoja saa aamu kahdeksasta ilta kahdeksaan saakkka, hammaslääkärissä voi käydä siis vaikka työpäivän jälkeen.
Koska klinikan hinnat ja aukioloajat ovat suunniteltu asiakkaiden tarpeita ajatellen, halusimme helpottaa maksamista tarjoamalla suuremman määrän maksutapoja. Mietimme jatkuvasti miten voisimme palvella asiakkaita vielä paremmin, ja päätös hyväksyä Bitcoinit maksuvälineenä on osa sitä strategiaa.
Muutan kuun alussa pääosin Helsingissä majailemaan ja aion kyllä ehdottomasti käydä tämän testaamassa! Hinnatkin kuulostavat niin edullisilta jopa YTHS:n palveluun tottuneelle. Raporttia tulee sitten!
Ei jumaliste!! Täytyypä tulla. Saatteko julkiselta puolelta mun hammashistorian vai täytyykö ite tuoda jotain?
Semi-OT: Mulle on aina sanottu hammaslääkärissä, että hampaat tois hyvässä kunnossa jne. Nyt keväällä oli kuitenkin reikä, joka paikattiin. En kuitenkaan pysty tuolla puolella puremaan täydellä voimalla, sattuu aivan älyttömästi. Jos olen todella väsynyt niin juuri tuo paikattu hammas alkaa särkeä. Onko paikka siis tehty päin honkia ja kannattaa tulla korjauttamaan tilanne ajoissa?
Kiinnostaa kovasti, miten olette toteuttaneet bitcoin-maksujen vastaanottamisen käytännössä.
Minkä kurssin mukaan muunnatte eurohinnat bitcoin-hintoihin?
Miten bitcoin-maksu lyödään kassaan?
Miten se huomioidaan kirjanpidossa, onko se valuuttatili tms?
Hammaslääkäripalvelut ovat alvittomia, joten alv-tilitys ei ole liene ongelma?
Kuinka usein aiotte kotiuttaa bitcoinit euroiksi ja miten otatte huomioon bitcoinin kurssivaihtelun suhteessa euroon?
[quote=“katlisa5963, post:6, topic:277”]Palvelu edustaa selkeästi kehityksen terävintä kärkeä, myös maksutapojen osalta.
Bitgardenille tiedoksi että maksut hoidetaan Bitpay -maksujärjestelmällä josta löytyy tietoa Bittiraha.fi etusivulta.[/quote]
Bitpay-maksujärjestelmän kuvauksesta en saa vastausta kaikkiin kysymyksiini.
Miten bitcoin-maksu lyödään vaikka perinteiseen kassakoneeseen ja miten maksut eritellään kirjanpidossa.
Bittiraha-sivustolle kannattaa tehdä kattava ukk-sivu Bitpay-maksujärjestelmään liittyen.
[quote=“bitgarden, post:7, topic:277”]Bitpay-maksujärjestelmän kuvauksesta en saa vastausta kaikkiin kysymyksiini.
Miten bitcoin-maksu lyödään vaikka perinteiseen kassakoneeseen ja miten maksut eritellään kirjanpidossa.
Bittiraha-sivustolle kannattaa tehdä kattava ukk-sivu Bitpay-maksujärjestelmään liittyen.[/quote]
Kuulemani mukaan he aikovat ottaa käyttöön bitcoinit euroiksi palvelun, missä he hinnoittelevat palvelunsa euroina ja saavat myös maksun euroina ilman tarvetta koskeakaan bitcoineihin itse. Bitpayn järjestelmä ottaa tämän eurohinnan, laskee siitä sen hetkisen kurssin mukaisen bitcoin-hinnan, jonka asiakas sitten maksaa. Tämän jälkeen bitcoinit myydään ja tilitetään asiakkaan tilille.
En näe syytä miksi tämä kirjanpidollisesti eroaisi luottokortti tai pankkikortti maksujen vastaanottamisesta.
Jos ottaa vastaan bitcoineja sellaisenaan niin tilannetta käsitellään ymmärtääkseni kuten mitä tahansa vaihtokauppaa. Kirjanpitoon merkitään vaihtokaupan euromääräinen arvo.
[quote=“Joel Kaartinen, post:8, topic:277”]Kuulemani mukaan he aikovat ottaa käyttöön bitcoinit euroiksi palvelun, missä he hinnoittelevat palvelunsa euroina ja saavat myös maksun euroina ilman tarvetta koskeakaan bitcoineihin itse. Bitpayn järjestelmä ottaa tämän eurohinnan, laskee siitä sen hetkisen kurssin mukaisen bitcoin-hinnan, jonka asiakas sitten maksaa. Tämän jälkeen bitcoinit myydään ja tilitetään asiakkaan tilille.
En näe syytä miksi tämä kirjanpidollisesti eroaisi luottokortti tai pankkikortti maksujen vastaanottamisesta.
Jos ottaa vastaan bitcoineja sellaisenaan niin tilannetta käsitellään ymmärtääkseni kuten mitä tahansa vaihtokauppaa. Kirjanpitoon merkitään vaihtokaupan euromääräinen arvo.[/quote]
[quote=“Rider, post:4, topic:277”]Ei jumaliste!! Täytyypä tulla. Saatteko julkiselta puolelta mun hammashistorian vai täytyykö ite tuoda jotain?
Semi-OT: Mulle on aina sanottu hammaslääkärissä, että hampaat tois hyvässä kunnossa jne. Nyt keväällä oli kuitenkin reikä, joka paikattiin. En kuitenkaan pysty tuolla puolella puremaan täydellä voimalla, sattuu aivan älyttömästi. Jos olen todella väsynyt niin juuri tuo paikattu hammas alkaa särkeä. Onko paikka siis tehty päin honkia ja kannattaa tulla korjauttamaan tilanne ajoissa?[/quote]
Hei
Hammashistoria kannattaa tuoda itse mukana.
Kuvailemasi oireet voivat johtua useista eri syistä. Mikäli ongelma on purennassa, saadaan asia korjattua pelkällä hionnalla, mutta mikäli paikkauksen alle on jäänyt jotain, joudutaan paikka uusimaan. Asia kannattaa kyllä ehdottomasti tarkistuttaa.
Kävin vuosihuollossa Meidänklinikalla, hyvin toimii.
Autolle löytyi paikka pihasta lumipenkoista huolimatta, koko hammaskaluston vuosihuolto sujui nopeasti, tehokkaasti ja edullisesti yhdellä käynnillä. Maksu lähti Android lompakosta ja meni perille sekunnissa, voin suositella.