GPU Näytönohjainkorttien hidas saatavuus

Kiinnostuin Ethereum louhinnasta ja tilasin pari halpaa MSI RX-560-AERO-ITX-4G-OC.
Nyt toimitusaika on venynyt kahteen viikkoon ja epäilen, että saattaa mennä kuukausi
ennenkuin saan kortit.
Nyt sillä aikaa mietin mikä olisi hyvä emolevy ja muut härpäkkeet.

Itse huomasin samaa että törkeen hidasta saada, 3-4 viikkoa on nyt arvioitu että kestää mulle. Mun piti 2 eri tiettyä kortita kysellä ja sanoivat että toimitusaika olis syksy niille molemmille. Ajattelin vielä et olivat ylihintasia kortteja että noita varmasti saa.

No pari viikkoa kyllä kestää vielä mutta saattaa olla että mulla menee tuon saman verran…

Nyt varmaan graafikot ja pelaajat ärisevät kun kaikki GPU kortit menevät louhintaan :smiley:

No ihan varmasti, yks kaveri kiroilikin tota asiaa tos jokuaika sitten ku ei meinaa saada mistään pelaamista varten. Ymmärrän kyllä. Itse vasta aloittelija nytten. Miettiny louhintaa jo vuositolkulla muttei koskaan ole alottanu mutta parempi kai myöhään ku ei milloinkaan. Sit kun taas ei tiedä kauanko tämä homma on kannattavaa mutta ei nyt vaikuttais että ihan heti muuttuis.

Mietinki tässä et ku saan ton ekan koneen kasaan pitäskös melkein heti jo tilata uudet näyttikset tulemaan seuraavaa varten :laughing:

Jimmsin asiakaspalvelusta tuli viesti että puretaanko näyttiskauppa vai mitä tehdään.
Vastasin että katsotaan nyt vielä toinen viikko. Jos sittenkään ei oota niin rahat tilille takaisin.
Mutta maltti on valttia…

kyl veikkaan että se kuukausi yhteensä on sellanen aika mitä joutuu odottaan. Mulle ainaki tuolta tietokonefirmasta sanoivat että suomi on siinä huonossa asemassa et on niitä viimesiä maita minne näyttiksiä lähetetään että etusijalla on just isommat maat kuten saksa. Sentakia täällä voi olla vaikeampaa saada sitä korttia ku tilaamalla ulkomailta. Mutta itse kyl mielelläni vaikka ehkä kalliimpaa on niin suomalaiseen yritykseen koska jos nyt jokin hajoaa se on todella helppo hoitaa suomalaisen yrityksen kanssa se takuu asia.

Moi,

Ei muuten välttämättä AMD:n kortteihin riitä edes se kuukausi. Täytyy kuitenkin muistaa että jossakin on louhijoita jotka ostaa 100 kpl+ eriä sitämukaa kun tehdas saa uutta korttia pihalle. Jos haluat nopeammin alkuun niin suosittelen vaihtoa Nvidian puolelle, joskin siltikin joudut odottelemaan.

Nvidialla oli yksi kortti nopeampi tänä vuonna. Tosiaan kalliimpia ovat radeoneihin verrattuna. Radeonit olleet kärkipäässä mutta msi hyvä hinta/laatu. RX-560 on joku välimallin kortti, koska sitä uudemmat ovat aina loppu.

Itse tilasin suosiolla nvidian 1080TI kortteja. Saa nyt nähdä pitääkö se 3-4 viikkoa paikkaansa vai ei. Jos laajentaa voi olla että joutuu heti pistään lisää tilaukseen riippuen tosta miten se saatavuus on.

Juu. Tuo Nvidian 1080TI on kyllä huippu.
Itse suosin nyt budjettikortteja, koska rahat Asicminerin ostoon. :wink:

Testissä on sekä Nvidian että RX sarjan kortteja mutta mikä sitten paras?