FIMK - kansainvälinen POS-perustulovaluutta julkaisijana Krypto FIN ry

Testnetissä on tällä hetkellä forkki ja nodeja alhaalla, fiksataan viikonlopun aikana kun pääkehittäjä pääsee konttorille.

Tämä listaamaton node on toistaiseksi käytössä http://80.240.140.7:6886/

Johan on…aamulla näytti DGEX:ssä olevan 71 btc:tä kasassa ja suurin
lahjoitus oli yhdeltä 3 btc.

Tuolla määrällä kannattaa varmaankin laittaa homma oikeasti toimimaan…

Kiinnostus näyttää olevan aika suurta, ei varmaan kovin paljoa eri foorumeilla postauksia, mutta paljon bitcoineja lahjoittu projektia varten. Ehkä halutaan olla hiljaa, että saadaan suurempi osuus kryptovaluutasta haltuun. Mukana ollaan myös, ehkä nostan panostusta vähän, kun niin paljon jo lahjoittajia, että jää osuus liian pieneksi :slight_smile:

Toisaalta pieni osuus isosta kakusta voi olla isompi kuin iso osuus pienestä kakusta.

[quote=“Koppimopo, post:39, topic:2064”]Olen syntynyt Suomessa ja elänyt koko elämäni Suomessa. Minulla suomalainen nimi, henkilötunnus ja kelakortti. Puhun suomen kieltä äidinkielenäni.

Mutta olen Ruotsin kansalainen. >:([/quote]

Kelakortti käytännössä oikeuttaa suomen sosiaaliturvaan. Jos perustulo toteutuisi niin näkisin että kuulut sen piiriin oikeassa elämässä. Joten ihmetyttää jos sinua syrjittäisiin tässä kolikkoprojektissa.

Kansalaisuuden saisit vissiin helposti suorittamalla kielikokeen joko suomen tai ruotsin kielellä. Eri asia kannattaako sitä yhden alt-coinin takia hommata :slight_smile:

[quote=“Koppimopo, post:39, topic:2064”]Olen syntynyt Suomessa ja elänyt koko elämäni Suomessa. Minulla suomalainen nimi, henkilötunnus ja kelakortti. Puhun suomen kieltä äidinkielenäni.

Mutta olen Ruotsin kansalainen. >:([/quote]

Itseasiassa muistui mieleeni että Suomen kansalaisuudesta on harvinaisen vaikea päästä eroon. Uskoisin että olet kaksoinkansalainen… taitaa olla Presidentti ainoa joka voi siulta suomalaisuuden ottaa pois ja yleensä se on otettu vain henkilöiltä jotka on karkoitettu maasta.

Vai saitko anelemalla otettua kansalaisuutesi pois?

[quote=“Sijoittaja, post:63, topic:2064”]Kiinnostus näyttää olevan aika suurta, ei varmaan kovin paljoa eri foorumeilla postauksia, mutta paljon bitcoineja lahjoittu projektia varten. Ehkä halutaan olla hiljaa, että saadaan suurempi osuus kryptovaluutasta haltuun. Mukana ollaan myös, ehkä nostan panostusta vähän, kun niin paljon jo lahjoittajia, että jää osuus liian pieneksi :slight_smile:

Toisaalta pieni osuus isosta kakusta voi olla isompi kuin iso osuus pienestä kakusta.[/quote]

Joukkiomme on pieni ja kiireinen. Ollaan niin moneen foorumiin laitettu kuin on tullut mieleen ja jossa ollaan aktiivisia. Siihen nähden että suurimmat keskustelut on käyty tässä foorumissa, bitcointalkissa ja nxt-foorumilla ni täytyy sanoa että hyvin on otettu vastaan.

Enemmän sijoittajia on mielestäni parempi koska se hajauttaa 330 miljoonan FIMK:in summaa useammalle (esims NXT:iä on kritisoitu sillä että jakopotti jaettiin 50-70 eri ihmiselle).

Ollaan todella yllättyineitä ja tyytyväisiä vastaanotosta. Tehdään jatkuvasti työtä sen eteen että kiinnostus, innostus, luottamus ja arvostus FIMK:iä kohtaan pysyy ja että tietoisuus sen olemassaolosta kasvaa - resurssipulan kanssa tässä tapellaan.

FIMK-foorumin esiversio on nyt avattu osoitteessa http://forum.fimk.fi

SSL ja muuta kivaa esim. tippaus- ja FIMK-siirtotoiminto asennetaan viim. heinäkuun alkupuolella.

Krypto Fin ry tulee alussa jakamaan tippejä avokätisesti pienestäkin kontribuutiosta.

[quote=“kummo, post:65, topic:2064”][quote author=Koppimopo link=topic=2253.msg17401#msg17401 date=1402490414]
Olen syntynyt Suomessa ja elänyt koko elämäni Suomessa. Minulla suomalainen nimi, henkilötunnus ja kelakortti. Puhun suomen kieltä äidinkielenäni.

Mutta olen Ruotsin kansalainen. >:(
[/quote]

Itseasiassa muistui mieleeni että Suomen kansalaisuudesta on harvinaisen vaikea päästä eroon. Uskoisin että olet kaksoinkansalainen… taitaa olla Presidentti ainoa joka voi siulta suomalaisuuden ottaa pois ja yleensä se on otettu vain henkilöiltä jotka on karkoitettu maasta.

Vai saitko anelemalla otettua kansalaisuutesi pois?[/quote]

Ei minulla ole koskaan Suomen kansalaisuutta ollutkaan.

Jo yli 130 bitcoinia näköjään jo lahjoitettu. Aika hurjasti, jonkinverran ainakin tuolla summalla voisi kattaa niitä pankin kautta tehtäviä henkilöllisyys varmennuksia. Jos varmennukset tekisi tilisiirroilla, niin mikä on muuten pienin summa mitä tilisiirrolla voi siirtää?

Hurja :o

En ole vielä edes osuuttani kekoon kantanut. Ajattelin 24. ja 25. päivä siirtää altcoinsijoitukseni bitcoiniksi, siirtää ne lompakkoon ja lompakosta lahjoitukseen. Julkistan siirtoni kun sen teen.

Olemme todellä yllättyneitä vastaanotostoa - positiivisesti :slight_smile:

Jos varmennukset tekisi tilisiirroilla, niin mikä on muuten pienin summa mitä tilisiirrolla voi siirtää?

Uskoisin että riippuu pankista mutta tarkastamme :slight_smile:

Alustavasti oletan sen vaihtelevan pankkikohtaisesti alle eurosta viiteen mutta kuten sanoin, tarkastetaan.

Nordeassa pienin mahdollinen siirtosumma on euron.

Aika vaikea löytää näitä tietoja mutta päivitän tähän viestiin kun saan varmistusta tähän.

Jos en muutoin saa näitä lukuja selville niin soitan maanantaina konttoriaikoina jokaiseen pankkiin erikseen ja kysyn.

Tilisiirroissa ei siirry riittävästi tunnistautumista varten tarvittavaa dataa ainakaan muuten kuin itse integroimalla kaikkien tusinan pankin käyttöliittymät itse, mitä emme aio missään tapauksessa tehdä. Lisäksi minimisummat ja kulut per tapahtuma ovat epäkäytännöllisen suuria.

Tunnistautuminen todennäköisesti järjestetään TUPAS-järjestelmällä yhteistyökumppanin kautta. Riippuu vähän kaikesta ja vielä on ennenaikaista sanoa, kuinka paljon Krypto Fin ry kattaa tunnistautumistapahtumasta ja jääkö asiakkaalle jotain / mitään. Koko tunnistautumishomma laajassa mittakaavassa on tehty osittain tarkoituksella hankalaksi, se tässä asioita hoidellessa on selvinnyt.

Sihteerille hoidetaan muuta hommaa maanantaiksi kuin pankkien läpisoittelu minimisiirtosummasta… :slight_smile:

Sitten kun testnet kausi loppuu niin nollantuuko mun lompakon saldo?
Aika turhahan tolla hanalla on kerätä jos ne katoaa sitten oikeassa versiossa.

[quote=“Holdaaja, post:72, topic:2064”]Sitten kun testnet kausi loppuu niin nollantuuko mun lompakon saldo?
Aika turhahan tolla hanalla on kerätä jos ne katoaa sitten oikeassa versiossa.[/quote]

Totta kai nollaantuu. Mä en edes ole vaivautunut tuohon luomaan mitään. Lompakkoa taikka tiliä.

[quote=“Koppimopo, post:73, topic:2064”][quote author=Holdaaja link=topic=2253.msg17626#msg17626 date=1403461802]
Sitten kun testnet kausi loppuu niin nollantuuko mun lompakon saldo?
Aika turhahan tolla hanalla on kerätä jos ne katoaa sitten oikeassa versiossa.
[/quote]

Totta kai nollaantuu. Mä en edes ole vaivautunut tuohon luomaan mitään. Lompakkoa taikka tiliä.[/quote]

Miksiköhän tosta hanasta saa sitten vain 100 fimkkiä päivässä?
Jos ne kumminkin tuhoutuu vähän ajan päästä…

[quote=“Holdaaja, post:74, topic:2064”]Miksiköhän tosta hanasta saa sitten vain 100 fimkkiä päivässä?
Jos ne kumminkin tuhoutuu vähän ajan päästä…[/quote]
Testnetin FIMKit on hajautettu aika mukavasti ja botit siirtelee niitä jatkuvalla syötöllä, joten hanan tilillä ei kannata pitää suuria määriä.

Kiinnostaa kyllä, mihin tarvitset yli 100 testi-höyry-olematon-fimkkiä päivässä? Mielellämme toki tekisimme olosi mukavaksi ja taloudellisesti turvatuksi vielä viikon verran jos syy on hyvä :stuck_out_tongue:

[quote=“Fitcoin, post:75, topic:2064”][quote author=Holdaaja link=topic=2253.msg17628#msg17628 date=1403462897]
Miksiköhän tosta hanasta saa sitten vain 100 fimkkiä päivässä?
Jos ne kumminkin tuhoutuu vähän ajan päästä…
[/quote]
Testnetin FIMKit on hajautettu aika mukavasti ja botit siirtelee niitä jatkuvalla syötöllä, joten hanan tilillä ei kannata pitää suuria määriä.

Kiinnostaa kyllä, mihin tarvitset yli 100 testi-höyry-olematon-fimkkiä päivässä? Mielellämme toki tekisimme olosi mukavaksi ja taloudellisesti turvatuksi vielä viikon verran jos syy on hyvä :p[/quote]

Miksei hanan tilillä kannata pitää suuria määriä?
Eikai sillä mitään väliä ole paljon niitä sitten testnetin loputtua tuhoutuu…

Jos joku tarvii paljon testicoineja niitä luulis irtoovan yhdistykseltä pyytämällä.

[quote=“Holdaaja, post:76, topic:2064”]Miksei hanan tilillä kannata pitää suuria määriä?
Eikai sillä mitään väliä ole paljon niitä sitten testnetin loputtua tuhoutuu…[/quote]
Hana on testnetin genesis stakeholder account ja testnettiä armottomasti rynkyttävät omat bottimme saattavat tyhjentää sen jos siellä on enemmän käyttövaraa.

Kyseessä ei mielestäni ole pidemmän keskustelun arvoinen asia. Jos tarvitset enemmän kuin 100 FIMK päivässä, laita yksityisviesti jossa kerrot mihin ja miten paljon niin koitetaan hommata networkista summa kasaan.

Paljonkos jo lahjoitettu ? :slight_smile:

Pitää kai sitä pieni panos heittää kohta itsekin sekaan.

Tällä hetkellä lahjoituksia kertynyt lähes 197 BTC.

Lahjoituksista 144.62278730 on tullut dgex.com kautta ja 52.26049514 suoraan Krypto FIN ry:n Bitcoin-osoitteeseen.