FIMK - kansainvälinen POS-perustulovaluutta julkaisijana Krypto FIN ry

RS-versio eli numeroiden ja kirjainten yhdistelmä on suotavampi. Käsittääkseni molemmilla voi lähettää ja vastaanottaa. Tilanne on ikävän sekava koska NXT otti RS-formaatin käyttöön vasta hiljattain vanhojen numerotilien rinnalle. RS luultavasti vakiintuu käyttöön ja numeerinen tili-id jää piiloon järjestelmätasolle.

Lähetin vähän bitcoinia yhdistyksen suuntaan.

Tein myös tällaisen kiusallani.
Omasta mielestä tuo käyttämisi F-kuvake on aika karu, mutta nämähän ovat vain mielipiteitä.

Oho, meillä on eka julkinen fimk-osoite allekirjoituksessa.

Miepä muistan tipata sinuu Hydra sitten kun osingot jaetaan ja miula on jotai mistä tipata :slight_smile:

Hyvä hydra!

Aika vänkä idea tuo Suomen lippu. Teksti on mystinen :o

Yhteisön kasvettua sopiviin mittoihin se voi halutessaan muuttaa symbolin. Nykyisessä on tiettyä alkukantaista riimumeininkiä, olkoon se sitten alitajuisesti AUR:ista inspiroitunut tai ei…

Reiluuden nimissä yhdistyksen lompakot tulee pitää pois takomasta.

Hyvä pointti. Tulee tapahtumaan ainakin niin kauan kuin bulkkiosaa varoista ollaan jakamassa. Sitten lopulta kun yhdistys on flat broke (mutta onnellinen) niin muutamien lahjoitusropojen käyttäminen taontaan ei ehkä ole enää moraalisesti arveluttavaa.

FIMK:in jakeluallokaatioon voi nyt osallistua DGEX.com -pörssin kautta, joka toimii escrow:na ja luultavasti tulee aloittamaan ensimmäisenä FIMK:in treidauksen. Tämä järjestely on auttanut kansainvälistä jakelua huomattavasti, lahjoituksia on ensimmäisten tuntien aikana kertynyt jo toistakymmentä coinia. :slight_smile:

juu, ensin lahjoitetaan ( DGEX, tili 6160) ja sitten vasta mietitään, eli lahjoitin juuri ; )

Hyvä, että jotain piristävää saatiin aikaiseksi. Ostin jo aikoja sitten raspin lisävermeineen ja olin juuri hankkimassa
usb-tikkuja hubiin, mutta sitten alkoi masennus, kun shaibakolikkoa alkoi ilmestyä joka lähtöön ja hankin välillä
fiat-osakkeita. Suomalaista potentiaalia kannattaa aina tukea!


Voisiko joku asianomaisista valaista mistä tässä on kysymys:

https://nextcoin.org/index.php/topic,4861.msg44584.html#msg44584

Well here comes the big secret and the kicker:
  • the partnership with FIMK enables DGEX to bring FIAT exchange services to NXT!

The FIMK releasers have long been constructing a cryptocurrency to / from fiat exchange that traders can use with wire transfers and other traditional methods of payment

DGEX näköjään laajentaa valuuttoi mitä hyväksyy sivustollansa (aiemmin vain btc:tä ja nxt:iä pystyi siirtää dgexiin, näköjään jatkossa dgex ottaa myös euroi ja dollareita joilla voi alkaa vaihtelee kryptoi)

Ja ilmeisesti FIMK oli se ratkaiseva tekijä joka antoi uskallusta (luottamusta, pohjaa, positiivista näkymää tulevaisuuteen, varmistuksen) sille että ottaa fiat valuutat oheen.

Dgex:hän on aika pieni exchange ollut, oliko about 100 000 - 500 000 nextiä päivätahti (10 - 55 bitcoinia) jossai vaiheessa vaihdanta… ilmeisesti DGEX odottaa vaihdantansa moninkertaistuvan koska olisi sitten ainoa (tai ainaki harvoja) eur <-> nxt ja ainakin ainoa euro <-> FIMK vaihtopörssi.

Niin ja koko juttu tulee ilmeisesti pyörimään FIMK:in laskutusjärjestelmässä (taitaa olla verrattavissa bitpayhin tai pikemminkin bittirahan laskutusjärjestelmään).

Eli paitsi että FIMK antoi odotukset tarpeeksi suurista volyymeistä niin FIMK antoi myös järjestelmän jolla se voisi pyöriä.

Jos arvioin DGEX:in kaavailuja ja julkilausumaa väärin niin uskon että pian joku läheisemmin DGEX:in kanssa työskennellyt korjaa sanomisiani.

Paljonkos lahjoituksia kertynyt, eiköhän tähän tule osallistuttua. Suomalaista pitää kuitenkin aina tukea :wink: onko mitään kattoa asetettu muuten lahjoitusten määrälle tai yksittäisen ihmisen panokselle?

FIMK nettisivujen mukaan 10% on yhden henkilön maksimipanostus. Sitä en sitten tiedä miten tätä voi valvoa, jos jollakin on useita FIM-lompakoita käytössä.

http://fimk.fi/allocation.htm

FIMK-yksiköiden kokonaismäärästä eli 1 miljardista FIMK:istä jaetaan n. 1/3 (333,14 miljoonaa) yhdistyksen Bitcoin-alkupääoman lahjoittajille. Alkujakelun päätyttyä 28.6.2014 klo 00:00 jokainen lahjoittaja saa lahjoittamaansa summaa vastaavan osuuden tästä 333 miljoonan FIMK:in potista. Summa lasketaan kunkin lahjoituksen suhteellisesta osuudesta kokonaislahjoitussummaan, kuitenkin siten että kukaan lahjoittaja ei voi saada yli 10%:n osuutta 333,14 miljoonan alkupotista. Jos yli 10%:n osuuksia esiintyisi, ylimääräiset Bitcoinit palautetaan maksajalle.

Niin ja lahjoitusten määrän voinee tarkistaa täältä:
https://blockchain.info/address/1FimkEtZy7xEXEmWLxWtWEwPUztNLk3VGx

[quote=“jamaer, post:29, topic:2064”]Voisiko joku asianomaisista valaista mistä tässä on kysymys:
The FIMK releasers have long been constructing a cryptocurrency to / from fiat exchange that traders can use with wire transfers and other traditional methods of payment[/quote]

Hyvin bongattu - eli olen mukana omistajana yrityksessä nimeltä Fitcoin Oü, joka on jo tovin kasannut pohjoismaista vaihtopörssiä erityisesti suomalaisille suunnattuna. Toiminnat on siinä vaiheessa, että infra kansainvälisine pankkisiirtovalmiuksineen on valmiïna ollut jo tovin mutta saittia ei muiden kiireiden takia vielä ole pystyssä.

Fitcoin, tai paremminkin minä, olen tehnyt monipuolisen yhteistyösopimuksen DGEX-pörssin kanssa. He paitsi hoitavat FIMK:in jakelun, myös antavat Fitcoinin käyttöön vanhan trading-alustansa siirtyen itse uuteen NXT AE-teknologiaan. Fitcoin puolestaan järjestää Fiat-vaihtopalvelut DGEX:ille.

Fitcoinin projektista ei olla tarkoituksella pajon vouhkattu julkisesti ennen kuin se julkaistaan. Nyt tieto kuitenkin on julkista, ja sehän on hyvä - sillä tämä järjestely takaa erinomaisia synergiaetuja molemmille osapuolille sekä koko NXT- ja FIMK-yhteisöille.

Fitcoin alkaa myös vaihtaa itse vaihtaa FIMK:iä, olisi ollut tietysti mukavaa saada kotimainen operaattori ensimmäisenä treidaamaan mutta muut järjestelyt ovat vieneet resurssit ja DGEX oli järkevä ratkaisu tähän. Kummon kanssa on ollut puhetta tästä mutta ollaan keskitytty enemmän FIMKin kiemuroihin niin on tainnu mennä toisesta korvasta ulos :wink:

Olenko sitten jäävi pyörittämään suomalaista kryptovaluuttaa voittoa tuottamattomassa organisaatiossa kun itselläni on myös voittoon tähtäävä firma joka kyseistä valuuttaa vaihtaa, varmaan jonkun mielestä olen. On sitä mietitty minkälaisen kuvan tuo kytkös saattaa antaa ja saako siitä kenties ikäviäkin lööppejä revittyä jos homma kasvaa isoksi. Olen kuitenkin päätynyt tulokseen että toiminnan integriteetti on se joka ratkaisee, ja kokemukseni mukaan taloudelliset insentiivit ainakin itseäni kannustavat voimakkaasti eteenpäin yhteistä hyvää luomaan, joten antaa mennä.

[quote=“pera, post:33, topic:2064”]Niin ja lahjoitusten määrän voinee tarkistaa täältä:
https://blockchain.info/address/1FimkEtZy7xEXEmWLxWtWEwPUztNLk3VGx[/quote]

Kyllä. Kauniimpi totuus löytyy kuitenkin DGEXin asiakastilin kautta, josta näkyy että FIMK-lahjoituksia on DGEXin kautta kertynyt yhdessä päivässä 35 BTC. Tämä on paljon enemmän kuin odotin, joten yhteistyö DGEXin kanssa tosiaan on osoittautunut hyväksi vedoksi ja yhdistykselle on varmistumassa kunnon pesämuna järjestelyihin!

Millä nämä perustulon saavat Suomalaiset tunnistetaan, verkkopankkotunnistautumisellako? Kuka maksaa viulut, halvimmillaan tunnistautuminen suoraan pankeilta taitaa olla noin 0,35e/asiakas/kerta + kiinteät kuukausikulut. Tuo 0,35e olisi kuitenkin enemmän kuin 100 fimkkiä ::slight_smile:

Vahvalla tunnistautumisella tai vaihtoehtoisesti pienellä tilisiirrolla. Muita järjestelyjä kuin suoraan verkkopankista TUPAS on meneillään.

Nythän yhdistys on kerännyt jo parikymmentä tuhatta euroa, jolla saa jo aika monta suomalaista tunnistettua. Artisti maksaa -periaate olisi ideaalinen, muttei ole taattua etteikö asiakas joudu maksamaan osaa tunnistautumisesta. Perustulon määrä tulee olemaan hyvän aikaa 100 FIMK kuukaudessa.

[quote=“Fitcoin, post:34, topic:2064”]Hyvin bongattu - eli olen mukana omistajana yrityksessä nimeltä Fitcoin Oü, joka on jo tovin kasannut pohjoismaista vaihtopörssiä erityisesti suomalaisille suunnattuna. Toiminnat on siinä vaiheessa, että infra kansainvälisine pankkisiirtovalmiuksineen on valmiïna ollut jo tovin mutta saittia ei muiden kiireiden takia vielä ole pystyssä.

Fitcoin, tai paremminkin minä, olen tehnyt monipuolisen yhteistyösopimuksen DGEX-pörssin kanssa. He paitsi hoitavat FIMK:in jakelun, myös antavat Fitcoinin käyttöön vanhan trading-alustansa siirtyen itse uuteen NXT AE-teknologiaan. Fitcoin puolestaan järjestää Fiat-vaihtopalvelut DGEX:ille.[/quote]

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Minua ei tässä niinkään häiritse sinun (Svante Lehtinen, oletan?) kaksoisrooli (Krypto FIN ry:n (vireillä) toiminnanjohtaja, Fitcoin Oü:n toimari), vaan se ettei tällaisista IPO:n arvostukseen oleellisesti vaikuttavista kytköksistä/diileistä ole kerrottu mitään IPO:n alkaessa. Juuri vastaavista asioiden pimittämisestä alkaa “oikeassa” finanssimaailmassa sisäpiiritiedon lainsäädännön pykälät paukkua ja saattaapi häkkikin heilua. Mutta pistetään tämä nyt sen älyttömän kiireen (josta aiemmin huomautin) piikkiin. Ette ole selkeästi kaikkia näkökohtia ehtineet pohtia ennenkuin pistitte IPO:n pystyyn. Mielestäni olisi ollut parempi, että olisitte ensin julkaisseet tietoa asiasta ja vasta sitten (ehkä n. kuukauden kuluttua) aloittaneet IPO:n. Mutta näillä mennään nyt.

Ei näillä sinällään olisi suurtakaan merkitystä, jos hommassa olisi kiinni vain muutamia bitcoineja. Mutta kuten nyt näyttää, IPO tulee keräämään kymmenien tuhansien eurojen (rapiat 41 BTC jo nyt) potin, ja tällaiset summat alkavat kiinnostaa jo viranomaisiakin. Kai sentään Krypto FIN:in taustahenkilöt tulevat ilmoittamaan omat panostuksensa IPO:n ja mielellään tämä ennen avoimen IPO:n päättymistä (myös oleellinen asia “lahjoittajien” näkökulmasta)?

Ensiksikin aploodit rohkeudelle käynnistää ja uhrata huomattava määrä aikaa projektille, jonka riski “epäonnistua” ei ole olematon!

Olisi mielenkiintoista kuulla vähän taustaa päätökselle ryhtyä luomaan kansallista kryptoalustaa. Olen hiukan skeptinen -mitä toivottavasti joudun häpeämään.

[ol][li]Kryptovaluutat ovat luonteeltaan rajattomia. Uskotte kuitenkin kansalliseen krypto-alustaan. Miksi?[/li]
[li]Moni “kansallinen” kryptovaluutta on jäänyt ilman minkäänlaista yhteisöä. Vaatii todella paljon työtä että alustasta tulee normaali kansalaiselle käyttökelpoinen ja hyödyllinen. Mihin perustuu usko että saatte valtavasti kannatusta? Suuri osa asiaan perehtyneistä suomalaisista kuitenkin puhaltaa bitcoin-hiileen yhdessä muun maailman kanssa. Joo myönnän että vähän karkea väite, mutta bitcoinillakin kestää todella kauan päästä valtavirtaan, vaikka sillä on vertaansa vailla oleva momentti.[/li]
[li]Oletteko ottaneet oppia muiden vastaavien projektien virheistä?[/li][/ol]

Toisaalta, jos tällaista projektia ajattelee, niin nyt jos milloinkaan on oikea aika tehdä se. “Joka tuulta tarkkaa, ei saa kylvetyksi, joka pilviä pälyy, ei ehdi leikata.” -Kuningas Salomo

Latasin jo lompakon ja hienolta näyttää. Voisin osallistua jopa alkurahoitukseen.

Olen syntynyt Suomessa ja elänyt koko elämäni Suomessa. Minulla suomalainen nimi, henkilötunnus ja kelakortti. Puhun suomen kieltä äidinkielenäni.

Mutta olen Ruotsin kansalainen. >:(

Täytyyhän kyllä hiukan rahaa laittaa kiinni, eiköhän hyvät tuotot ole ainakin tiedossa jos kaikki menee nappiin. Riippunee toki kuinka paljon coineja kerätään ja ovatko perustajat ostaneet itse isoilla summilla.