Well done
Jätkä on legenda!
Oikeesti, fanitettiin sun sarjiksia joskus vuonna kirves ja kivi.
Tää oli mielestäni niin kova juttu että pistin sen heti tonne eroaeurosta.fi , mutta aion kyl asennella sen wordpressinkin sinne vielä…
Kiitos, kiitos! Vuonna kives ja kivi valoimme suomalaisen yhteiskunnan perustaa…
LOL
Kun tuukka on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?!
Ja lisää matskua! Loistavaa.
Sain saamattomuuttani viimein asennettua wordpressin tuonne. Pistin tunnukset mailiin pahikselle ja Henrylle, jotka ainakin osoittivat kiinnostuksena editoimiseen ja niiden mailiosoitteet löysin. Jos haluatte tunnuksia, pistäkää hep ja mailiosoite.
Eli siis sivusto ei vielä ole näkyvissä vaan alikansiossa http://eroaeurosta.fi/dev/, vaan se on tarkoitus launchata myöhemmin.
Hieno homma. Tsekkailen enempi kun muilta hommilta ehtii.
Sain nyt siirrettyä tuota valmista sisältöä sivustolle.
Saako joku väsättyä kuvan ylälaitaan (leveys 960, korkeus 250 pikseliä, jos käytetään nykyistä themeä): tyyliin bitcoin-logoa, erilaisia kulta- ja hopeakolikoita?
Valuuttojen etuja ja ongelmia saa muokata. Nyt ne on aika nopeasti väsättyjä, voisi perustella paremminkin. Lisätietolinkkejä voi myös mielellään lisätä.
Nyt tuolla on kategoriat uutisille ja tiedotteille. Onko tarkoitus kirjoittaa myös perinteisiä blogikirjoituksia?
Lisäksi:
WordPress suomeksi: kun kerran sisältö on suomeksi, niin WP kannattaa olla myös.
Pyysin erästä tuttua kirjoittamaan vähän tarkempia perusteluita siitä, miksi euro on ihan tyhmä. Sen voisi lisätä ihan omaksi sivukseen. Antanee vakuuttavuutta.
[quote=“pahis, post:48, topic:533”]Sain nyt siirrettyä tuota valmista sisältöä sivustolle.
Saako joku väsättyä kuvan ylälaitaan (leveys 960, korkeus 250 pikseliä, jos käytetään nykyistä themeä): tyyliin bitcoin-logoa, erilaisia kulta- ja hopeakolikoita?
Valuuttojen etuja ja ongelmia saa muokata. Nyt ne on aika nopeasti väsättyjä, voisi perustella paremminkin. Lisätietolinkkejä voi myös mielellään lisätä.
Nyt tuolla on kategoriat uutisille ja tiedotteille. Onko tarkoitus kirjoittaa myös perinteisiä blogikirjoituksia?
Lisäksi:
WordPress suomeksi: kun kerran sisältö on suomeksi, niin WP kannattaa olla myös.
Pyysin erästä tuttua kirjoittamaan vähän tarkempia perusteluita siitä, miksi euro on ihan tyhmä. Sen voisi lisätä ihan omaksi sivukseen. Antanee vakuuttavuutta.[/quote]
Hienoa! Itse en tuohon logopuoleen pysty antamaan mitään, jonkun vähän osaavamman pitäisi hoitaa se.
Blogikirjoituksista olen sitä mieltä, että niitä kyllä voisi julkaista sinne jos vaan julkaisijoita löytyy. Itse jo mainitsin, että voisin joitakin blogejani, jos ne sivuston aiheeseen sopivat, julkaista myös tuolla. Sillä tavalla sinne tulisi ainakin aika ajoin jotain freesiä sisältöä.
Projekti näyttää todella lupaavalta! Teksti olisi ainakin meikäläisen vakuuttanut ellen olisi jo vakuuttunut. Ilman vastarintaa bitcoinia ei varmasti voi promoilla, voin jo nyt kuvitella veronkiertosyytökset kuvitellusta laittomuudesta puhumattakaan.
Mainiota on kuitenkin se, että uusi sukupolvi on jo osittain menossa mukana, joten aikafaktori on mielestäni reilusti bitcoinin puolella.
ps. Tuukan piirrokset on järjettömän hyviä!
Vielä kun virittelisi eroamiskaavakkeen joka lähetetään euroopan keskuspankille ;D
Lueskelin tuon läpi ja pari asiaa tuli mieleen… Asiaa on paljon, ja se on hyvä, mutta koska minut on koulutettu silmälläpitämään graafista ulkoasua ja myymään juttuja ihmisille, sanoisin, että sitä on liikaa ainakin ensisilmäykselle. Olisiko mahdolllista esimerkiksi järjestää asioita niin, että ihan ensimmäistä kertaa sivustolle tulevalle näkyy vähemmän informaatiota. Siis vain pääkohdat, ja niistä sitten johdatellaan vaikka linkkiä klikkaamalla eteenpäin? “AIKA HEITTÄÄ HYVÄSTIT EUROILLE!” -kohdan alla on jo sivutolkulla tekstiä, jota KUKAAN asiasta ensimmäistä kertaa kuuleva ei jaksa lukea. Toimii toki näin tietopankkina mutta promotarkoituksessa ei. Lukija pitää saada jatkamaan lukemista. Ensimmäisenä pitäisi mielestäni esitellä vaikka pelkästään yksi todella hyvä syy, miksi Matti Meikäläinen hankkisi yhdenkään bitcoinin. JA ISOLLA! Sivut näyttävät tasapaksulta. Tarvitaan kontrastia. Ja väriä.
En tiedä miten tämä kaikki tulisi toteuttaa, mutta tällaisia ajatuksia tulee mieleen ensimmäisenä. …ja tämänhän ei ollut tarkoitus lytätä kenenkään motivaatiota vaan päinvastoin, toimia rakentavana kritiikkinä.
Ainiin ja juu… Jeesus pelastamassa euroa voi kuulostaa monesta hassulta jutulta mutta joillekin Jeesus on pyhä, ja näinollen Jeesuksella vitsailu ei välttämättä ole se ihan paras juttu kun yritetään puhutella mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa… (Sama pätee pilveä polttavaan Soiniin)
Hyvältä näyttää muuten, mutta olen samaa mieltä siitä, että alkusilmäyksellä saitilla on liikaa tekstiä. Tekstiä on siis toki hyvä olla, mutta sitä voisi olla vähemmän tuossa etusivulla.
Hieno projekti.
Olen Basen kanssa ehdottomasti samaa mieltä Jeesus-kuvan poistamisesta.
Ei ole mitään syytä sekoittaa uskontoja Bitcoiniin.
Uskonnot ovat uskomuksia, Bitcoin on faktaa ja tiedettä.
Jeesus viittaus on itseasiassa viittaus johonkin euroopan keskuspankin tyypin pitämään puheeseen missä hän sanoi tuollaista. Se vain kaipais lähdeviitteen. Se kuulostaa vitsiltä, mutta se on oikeasti sanottu.
Siinä tapauksessa kuvassa saisi olla hänen kuvansa. Eikä sekään kyllä oikeastaan olisi hyvä asia. Ei sillä että itseäni agnostikkona kiinnostaisi, mutta jotain voi kiinnostaa.
Piti muuten jo aiempaan viestiin pistää tämä http://bitcoinquickstart.info/ mutta unohtui. Siinä ulkoasullisesti ja informaatiomäärältään promotarkoituksessa mielestäni melko hyvin toimiva sivu. Siitäkin tosin puuttuu se mainitsemani “yksi todella hyvä syy, miksi Matti Meikäläinen hankkisi yhdenkään bitcoinin”. Tällä hetkellä kyllä tuo Kyproksen tilanne on ehkä kovin tällaisista syistä, miksi Matti haluaisi erota eurosta.
Noh tottapuhuen olen menettänyt mielenkiintoni tähän projektiin. Järkevämpi (omalta kannaltani) olisi ollut se, että olisin tehnyt koko homman itse, koska olisin halunnut huomattavasti räväkämpää, humoristisempaa matskua. Nyt tuli tehtyä tästä vähän kollaboratiivisempaa, jolloin homma meni demokraattiseksi lätinäksi. Kaikilla tuntuu olevan mielipidettä, mutta vain yksi tyyppi on kai tuonne kirjoitellut vaikka jakelin tunnuksia aika monelle.
Jos nyt joku, vaikka pahis, ottaa päävastuun ja tekee sisällöstään mieleisensä? Itse voin julkaista kyllä saitin sitten kun kansa niin haluaa, ja tehdä muuta infraa, mutta muuten ei ole aikaa kehittää sisältöä, eikä varsinkaan kiinnostusta toteuttaa muiden lässyn lässyn-linjaa. Ulkoistin homman siis sen takia että itselläni on tällä hetkellä jatkuvasti tuli perseen alla localbitcoinsin kanssa.
Eli siis toisin sanoen, ei kannata odottaa että minä nyt tekisin päätöksiä sisällön puolesta (tai rupeaisin muokkaamaan saittia jengin toiveiden mukaiseksi). Kuitenkin joku diktaattori voisi olla, joka päättäisi sisällöstä, sellaiseksi haluava ilmoittautukoon. Minun puolestani se voisi olla vaikka pahis. Sellainen toive kyllä, että saitti ei olisi minkään yksittäisen kaupallisen tahon hehkutusta.
Itsekin olen ollut töiden osalta pahasti kiinni nyt. Ei vaan ole ehtinyt laittaa aikaa tähän, vaikka projekti kyllä kiinnostaakin aika paljon. Pahis voi mun puolesta olla päävastuussa, mutta lupaan kyllä kontribuoida jollain tapaa kunhan aikaa liikenee enemmän.
Sivuston linjaan en niinkään ota kantaa, itselleni kyllä kävisi monenlaisetkin linjaukset. Ei ole mitään erityistä halua diktatoida sitä suuntaan tai toiseen. Ainoa mihin otin vahvasti kantaa oli tuo julkaisualusta, joka vaikuttaa ainakin tähän mennessä hyvältä ratkaisulta.
Ei tässä nyt kovin demokraattista mallia ole. Saahan täällä ketjussa huudella mitä hyvänsä, mutta ne jotka tekee ja julkaisee, päättää loppupeleissä sen sisällön. Tietysti ihmisten mielipiteitä voi ottaa huomioon sen verran kuin haluaa, tai olla ottamatta.
Minuakin kiinnostaa kontribuoida metalliosuuteen mutta nyt ei vain ehdi. Bitcoinin nousu teettää työtä.