Coren uusi versio

Mulla ollut käytössä tuo Coren uusi versio 0.10.1 muutaman päivän ja jostain syystä se pätkii yhteyksiä.
Itse ohjelma pysyy käynnissä mutta välillä katoaa yhteydet muihin nodeihin. Tätä tapahtunut useampi kerta.
Olen välillä käynnistänyt koneen uudelleen, uusimmat Windows ja F-secure päivitykset on, Soneran yhteys kunnossa…
Mitään järkevää selitystä ei ole löytynyt.
Muuten Core toiminut. BTC siirrot toimii jne.
0.10.0 ei ollut tätä ongelmaa.

Weblompakot on keksitty. ::slight_smile: Kannattaa siinä käyttää tuota QR-varmistusta. Itselläni olisi kova hinku hommata joku QR-koodia lukeva i-phone tai vastaava. http://bitcoinkaupat.com/ -Tuolta noi vuokralaitteet hommaan :slight_smile:

On mulla weblompakko myös ja kännykässä. En vaan halua pitää kaikkia samassa paikassa.
Mitä olet vuokraamassa ?

[quote=“bittimikko, post:3, topic:2680”]On mulla weblompakko myös ja kännykässä. En vaan halua pitää kaikkia samassa paikassa.
Mitä olet vuokraamassa ?[/quote]
Bitcoin maksu laitteistoa! :slight_smile: Sinne hain myös töihin, mutta en päässyt oli niin paljon hakijoita. :frowning:

Ok
Vielä tuosta Coren päivityksestä niin voi olla että tuo pätkiminen on jokin uusi ominaisuus tai turvajuttu mitä en nyt heti ymmärrä.

Ei niitä yhteyksiä minusta ole tarpeen roikottaa päällä koko ajan, jos ei niitä tarvita. Kunhan ketjut liikkuu kun on tarve.

Weblompakot eivät aina ole käyttötapoihin osuvia ja tuovat mukanaan lisää yksityisyys- että tietoturvaongelmia… sekä kun ketju itsessään käsittelee Bitcoin Coreen liittyvää ongelmaa, kommenttisi taipuu off-topicin puolelle. Siispä soosoo! :stuck_out_tongue:

Bitcoin Coren, sekä muiden full-nodejen tarkoituksenahan on juuri turvata, sekä nopeuttaa verkon toimintaa… jotenpa mielipiteeni eroaa näkemyksestäsi :stuck_out_tongue:
Jos henkilö pitää Bitcoin-QT / full-node clienttiä päällä on oletettavaa, että kyseinen henkilö haluaa myös ~auttaa Bitcoin verkon toimintaa. Eli ‘yhteyksien roikottamista kokoajan päällä’ on sitä, mitä full-node clienttien suosittaisiin tehdä :wink:

En itse nopealla ixquickauksella löytänyt vastaavaa ongelmaa 0.10.1 liittyen. Asentelenpa siis myös itsekin tuon clientin ja testailen miten se pyörii :slight_smile:
Yksi kikka mikä voisi olla testaamisen arvoinen, on poistaa peers.dat tiedosto %appdata%/Bitcoin kansiosta.

No ehkä äsken ottamani kuva kertoo enemmän…
Kuva bitnodes sivulta ja tiedot omasta IP-osoitteestani.
Näyttää mielestäni ristiriitaista tietoa.
Ollut päällä 24h 100% mutta kuitenkin vain 6h yhteydessä.
Tuohan päivittyy 15min välein ja jos olisi pitempään yhteydet katki niin tulee s-postiini ilmoitus. Eli lyhyitä katkokset olleet kun tietoa ei ole tullut.

[quote=“BaaBlo, post:7, topic:2680”][quote author=Koppimopo link=topic=3011.msg24294#msg24294 date=1430385688]
Ei niitä yhteyksiä minusta ole tarpeen roikottaa päällä koko ajan, jos ei niitä tarvita. Kunhan ketjut liikkuu kun on tarve.
[/quote]
Bitcoin Coren, sekä muiden full-nodejen tarkoituksenahan on juuri turvata, sekä nopeuttaa verkon toimintaa… jotenpa mielipiteeni eroaa näkemyksestäsi :stuck_out_tongue:
Jos henkilö pitää Bitcoin-QT / full-node clienttiä päällä on oletettavaa, että kyseinen henkilö haluaa myös ~auttaa Bitcoin verkon toimintaa. Eli ‘yhteyksien roikottamista kokoajan päällä’ on sitä, mitä full-node clienttien suosittaisiin tehdä ;)[/quote]

Mietitääs nyt toisen kerran.

Kyse on siis Point to Point -yhteyksistä miljoonien koneiden välillä. Homma toimii niin, että kun joku client haluaa verkosta jotain, se se ottaa yhteyttä johonkin verkon nodeen. Se saa sen jonkin osoitteen jostain, joka niitä ylläpitää.

Toimitettuaan asiansa, se sulkee yhteyden siihen johonkin (eli sinun nodeesi). TCP-sokettien auki pitäminen tällaisessa on yksinkertaisesti mahdoton juttu.

Kahden koneen välillä ei P2P verkossa tapahdu jatkuvaa tiedonsiirtoa, joka vaatisi sokettien auki pitämistä. Tiedoston siirto on eri asia, ja jos nodesi kopsaa blokkiketjua jollekin, niin kyllä sen siirron aikana ne yhteydet auki pysyy.

Ehkä uusin versio vain on nyt korjattu tältä osin.

Siis tuliko se kaksiytiminen full node jo sulle mailina? :o Kuvankaappauksesta päätellen meinaa… :o Serverin minä pistän ainakin yöksi kiinni automaattisesti.

Ei ole tullut, tulee joskus parin viikon päästä.
Laitan kyllä viestiä/kuvia kun käytössä tuonne… https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=3055.0