Cloud.zenminer.com

Olen suuresti yllättynyt, että tapahtui selviö-launchifaili eikä Paybasea ole vielä olemassa. Koska minulla on tapana rankaista GAWia faileista, niin heitin Primeni mäkeen halvalla*.

Ai niin, joo, Paycoin on taas Coinmarketcapissa ja tällä kerralla taas sen 12 miljoonan kolikon turvin. Paljonkohan Garza maksoi capin ylläpidolle lahjuksia, kun listaus tuntui alkuun olevan niin hankala ja sitä on vehdattu edestakaisin listalta pois ja takaisin eri kolikkomäärien kanssa.

http://coinmarketcap.com/[/quote]

En tästä ketjusta juuri mitään ymmärrä kun en nörtti ole (vähän olen silloin tällöin silmäillyt päästäkseni jyvälle näistä kryptorahatouhuista) mutta tämähän haisee pahalta, todella pahalta. Senttiäkään en tämmöiseen tule sijoittamaan, kusetusta selvästi.

Paha homma kun ei näitä ymmärrä - tai ei ehkä paha homma JOS yhdestäkään kryptorahasta ei tule isoa mainstream-juttua. Pahoin pelkään, että bitcoin hyytyy koska kurssi menee vain alaspäin vaikka MUKA käyttö laajenee koko ajan. Ei näillä kurssitasoilla bitcoin pysty olemaan globaalisti mitenkään merkittävä juttu tulevaisuudessa. Mutta pystyykö jokin muu ja jos pystyy niin miten semmoisen kolikon tunnistaa ajoissa? Tämä Paycoin ainakin on selvästi täyttä huuhaata.

Annan silti jo yhdeksän pistettä kymmenestä Josh Garzalle, että on saanut luotua tyhjästä 96% esimainatun Peercoin-kloonin, jonka pow-louhinta on stallannut pari kolme kertaa viikon sisään, jokainen GAWin tekemä nettipalvelu on beta-asteella oleva buginen rytökasa jonka kaikki päivitykset ovat menneet jollain tapaa amatöörimäisesti pieleen tai myöhästyneet…

… ja sitten kolikon teoreettinen markkina-arvo on 150 miljoonaa dollaria fanaattis-uskonnollisen seuraajakunnan pumppaamana. Ja kohta 250 miljoonaa?

Only in America. (fuck yeah)

“Only in America”
Nimenomaan. Emmehän me täällä Suomessa niin tyhmiä ole, että moiseen mukaan lähtisimme, emmehän? Kusettajille voi ihan vapaasti nostaa hattua (minä en kylläkään nosta) mutta tuommoiset viritelmät tulevat kyllä romahtamaan. Jos pikavoitot ovat ainoa motiivi seurata näitä hommia niin ok, jos joku jaksaa olla näistä jyvällä ja tehdä tiliä niin tottahan se omaa taloutta parantaa. Mutta suuren tyhmän massajoukon kustannuksella.

Itselläni asiaan toinen tulokulma, yritän kelata taloutta ja tätä kryptorahailmiötä laajemmasta näkökulmasta joten itselleni tuollaiset kauhean väännön jälkeen MAHDOLLiSESTI tulevat pikavoitot irrelevantti argumentti. Mutta ei siinä mitään, jos sinä (monien muiden tavoin) olet kiinnostunut pikavoitoista mistään muusta välittämättä niin tottahan tutkit juuri noita juttuja mitä tutkit ja toimit kuten toimit. Ihan loogista (vaikkakin moraalisesti problemaattista) toimintaa premissit huomioiden. Itselläni eri premissit joten minulta tämmöiset eivät saa mitään huomiota kun tajuan moiset sataprosenttisiksi kusetuksiksi.

Eipä minullakaan ollut mitään aavistusta elokuussa mukaan liittyessäni, että GAW perustaa oman altcoinin ja verkkomaksuplatformin. Luulin, että homma on “normaalia” scrypt-louhintaa pilvessä ja pysyy sellaisena. Huom. GAW tosiaan on/oli USA:n suurin louhintalaitejälleenmyyjä. Jossakin vaiheessa homma on muuttunut ulkopuolisten silmissä paholaisen työksi niin että koko Bitcointalk ja luultavasti useimmat tämän foorumin käyttäjät ovat nousseet palvelua vastaan. Tai ehkä minä, J ja aSa ovat ainoita jotka GAWin touhuja ovat edes vähänkään seuranneet.

Tällä hetkellä mitään kusetusta ei käytännössä ole tapahtunut, ellei pientä(?) teknistä epäkompetenssia ja petettyjä SCC-Ritaluoma-tyyppisiä lupauksia pidä kusetuksena.

Eli jos pilvessä louhiminen, altcoinin perustaminen ja verkkomaksupalvelun perustaminen ovat suuria syntejä, joiden tukemisesta pitää tuntea huonoa omatuntoa, niin toki olen siihen syyllinen ja palan helvetin tulessa.

[quote=“zenmorrison, post:341, topic:2240”][quote author=ComaWombat link=topic=2484.msg22422#msg22422 date=1419931685]

Olen suuresti yllättynyt, että tapahtui selviö-launchifaili eikä Paybasea ole vielä olemassa. Koska minulla on tapana rankaista GAWia faileista, niin heitin Primeni mäkeen halvalla*.

Ai niin, joo, Paycoin on taas Coinmarketcapissa ja tällä kerralla taas sen 12 miljoonan kolikon turvin. Paljonkohan Garza maksoi capin ylläpidolle lahjuksia, kun listaus tuntui alkuun olevan niin hankala ja sitä on vehdattu edestakaisin listalta pois ja takaisin eri kolikkomäärien kanssa.

http://coinmarketcap.com/
[/quote]

En tästä ketjusta juuri mitään ymmärrä kun en nörtti ole (vähän olen silloin tällöin silmäillyt päästäkseni jyvälle näistä kryptorahatouhuista) mutta tämähän haisee pahalta, todella pahalta. Senttiäkään en tämmöiseen tule sijoittamaan, kusetusta selvästi.

Paha homma kun ei näitä ymmärrä - tai ei ehkä paha homma JOS yhdestäkään kryptorahasta ei tule isoa mainstream-juttua. Pahoin pelkään, että bitcoin hyytyy koska kurssi menee vain alaspäin vaikka MUKA käyttö laajenee koko ajan. Ei näillä kurssitasoilla bitcoin pysty olemaan globaalisti mitenkään merkittävä juttu tulevaisuudessa. Mutta pystyykö jokin muu ja jos pystyy niin miten semmoisen kolikon tunnistaa ajoissa? Tämä Paycoin ainakin on selvästi täyttä huuhaata.[/quote]

Eikö ole vähän ristiriitaista että etsit mainstreamiksi mahdollisesti nousevaa kryptovaluuttaa ja sitten paycoin joka nimenomaan tähtää mainstreamiin on mielestäsi huuhaata.

Kuten ComaWombat ylempänä mainitsi, niin monet itseni mukaan lukien on alunperin lähtenyt mukaan GAWin pilvilouhintaan, joka on sitten tuuliviirin tapaan muuttanut muotoaan.

Monilla coineilla on varmaan teknisesti paremmat mahdollisuudet nousta mainstreamiin itse kolikon ominaisuuksien perusteella tai reilumman jaon perusteella, mutta vastaava markkinakoneisto taustalta puuttuu.

Ei, en suosittele sijoittamaan tähän sen enempää kuin muihinkaan altteihin jos sitäkään.

Eikö sijoittaminen useaan pienempiin coiniin ole pois bitcoinista ?
Jos enemmän sijoitettaisi bitcoiniin ja karsittaisiin tuolta satojen coinien joukosta “turhat” pois niin veikkaan että bitcoin nousisi ja pysyisi arvo tasaisempana.
Nyt jotenkin näyttää että yks sun toinen uusi coin on vuorotellen parempi ja edelliset unohtuu ja samalla jää vanhojen coinien pohjalle lojumaan sijoituksia jotka tuottaisi paremmin bitcoinissa.

[quote=“bittimikko, post:346, topic:2240”]Eikö sijoittaminen useaan pienempiin coiniin ole pois bitcoinista ?
Jos enemmän sijoitettaisi bitcoiniin ja karsittaisiin tuolta satojen coinien joukosta “turhat” pois niin veikkaan että bitcoin nousisi ja pysyisi arvo tasaisempana.
Nyt jotenkin näyttää että yks sun toinen uusi coin on vuorotellen parempi ja edelliset unohtuu ja samalla jää vanhojen coinien pohjalle lojumaan sijoituksia jotka tuottaisi paremmin bitcoinissa.[/quote]

Se tietenkin riippuu siitä sijoittaisiko ne rahat bitcoiniin vai ei :slight_smile: Yleisin perustelu alteille on että ne imee fiat-rahaa itseensä ja vahvistaa kryptovaluuttataloutta.

Kyllä tää homma olisi aika tylsää jos olisi pelkkä bitcoin. Itse vaihtelen jo tottuneesti eri kryptovaluuttojen välillä pörssien kautta ja tulevaisuudessa tämä on yhä helpompaa tavallisille tallaajille erilaisten automaattisten valuutan muutos systeemien kautta.

Tämä ei nyt ollut kaiken kattava vastaus, vaan lyhyt sepostus omasta näkökulmastani.

Joo tottahan tuo et tylsää jos vain yksi coin olisi

Koitin muuten miettiä joitakin ZenCloud-analogioita kun kryptosijoitustoimintaa on vähän vaikeaa verrata mihinkään tosimaailman hommiin.

Tuli mieleen, että suunnilleen yhtä moraalitonta mahdollisesti on ollut ostaa Talvivaaraa osakeannista, koska luuli tyhmänä sijoittavansa ihan normaaliin ja perinteiseen kaivostoimintaan ja sitten veivata pörssissä tyhmien tuulipukujen rahat pois ja haalia samalla omien treidauskykyjensä mukaisesti maksimimäärän osakkeita ja fiatia. Bioliuotus saattoi olla utopistinen huijaus, joka ei Suomen olosuhteissa tule ikinä olemaan kannattavaa. (en ota kantaa tämän hatusta vetämäni väitteen paikkaansapitävyyteen) Joka tapauksessa Talvivaara on tehnyt todistetusti jo paljon tuhoa ympäristölle ja toiminta ei alunperinkään täydellisesti toimiessaan liene kovin ympäristöystävällistä. Ja miettikää niitä kuolleita haahkoja. Kuitenkin tässä on sijoittajina mukana mm. Suomen valtio.

Eli ZenCloud on jonkinlainen Sunny Car Centerin ja Talvivaaran välimuoto tällä hetkellä ;D Pekka Perältä on myöskin päässyt aika karseita aivopieruja pihalle ja hän ei sentään käytä Twitteriä ja foorumeita pääasialliseen viestintäänsä niin kuin Josh Garza.

Zenmorrisonin quotesta saadaan kyllä hyvä naurunaihe KUN (eikun JOS?) homma osoittautuu ajan saatossa täysin legitiksi, kestäväksi ja menestyväksi liiketoiminnaksi. (huom, olen itse agnostikko ja skeptikko, joten itse en usko yhtään mihinkään ennen kuin näen jonkin asian tapahtuvan omin silmin)

Liiketoiminta on usein tavallaan rahojen poisottoa tyhmiltä. Muuten se kai olisi sitä hyväntekeväisyyttä. En aio kokea suurta tunnontuskaa siitä, että olen yrittänyt analysoida jonkin firman liiketoimintaa pintaa syvemmältä ja jakanut tietoni täysin tämän foorumin yleisten tapojen vastaisesti. Tiedän tasan tarkkaan, että tämän foorumin yleinen tapa jakaa tietoa jostain palvelusta on se, että joku aloittaa ketjun, näin:

-Tässä on palvelu X, liittykää mukaan!

-Tuleeko sieltä rahaa?

-Tulee, toimii kuin junan vessa ja on toiminut jo kaksi viikkoa.

-Onko ponzi?

-En tiedä, eikä kiinnosta.

-OK, laitan rahani sisään.

Kuluu kuukausi ja sitten tulee ketjuun päivitys, että:

-Oho, nyt ponzi kaatui! Liitynpä heti uuteen ponziin.

(ja nyt hyvät ihmiset, tämä koko viesti on kirjoitettu kieli poskessa ajan kuluksi, vaikka toki kirjoitin osan vakavistakin ajatuksistanikin piilotettuna tähän, jos niitä nyt on olemassa ::))

Eikö ole vähän ristiriitaista että etsit mainstreamiksi mahdollisesti nousevaa kryptovaluuttaa ja sitten paycoin joka nimenomaan tähtää mainstreamiin on mielestäsi huuhaata.

Kuten ComaWombat ylempänä mainitsi, niin monet itseni mukaan lukien on alunperin lähtenyt mukaan GAWin pilvilouhintaan, joka on sitten tuuliviirin tapaan muuttanut muotoaan.

Monilla coineilla on varmaan teknisesti paremmat mahdollisuudet nousta mainstreamiin itse kolikon ominaisuuksien perusteella tai reilumman jaon perusteella, mutta vastaava markkinakoneisto taustalta puuttuu.

Ei, en suosittele sijoittamaan tähän sen enempää kuin muihinkaan altteihin jos sitäkään.
[/quote]

Okei, olkoon sitten olematta kusetusta tuo homma (vaikka epäily kieltämättä minulle jääkin) mutta ainakin voi todeta, että TODELLA amatöörimäistä ja sekavaa touhua. JOS jostain muusta kolikosta kuin Bitcoinista tulee mainstreamia (tässä en automaattisesti oleta bitcoinista tulevan mainstreamia, tämän vuoden kurssikehitys pikemminkin viittaa päinvastaiseen), sen on oltava ainakin parempi ja selkeämpi kuin bitcoin mutta tämä on ihan kaikkea muuta, pelkältä sekoilultahan tuo haisee. Ammattimaisuus ja vakuuttavuus todella kaukana jo sinun ja comawombatin kuvausten perusteella eikä minua edes kiinnosta ottaa asiasta syvemmin selvää, ajan ja energian tuhlausta olisi moinen. Potentiaalisista voittajista olisin kyllä kiinnostunut mutta ainakaan tämä ei ole sellainen (mutta onko mikään, kuka tietää?).

Ja muutama kommentti tuohon comawombatin viimeisimpään postaukseen:

  1. Jatka ihmeessä puljujen analysointia, sehän on postaustesi parasta antia! Nimenomaan kaltaiselleni epänörtille joka ei näistä jutuista tajua juuri mitään.
  2. Ironinen, kuviteltu kuvaamasi keskustelu kuvaa valitettavan osuvasti tietyn nörttiporukan "ajatus"maailmaa. Kyllä noita tyyppejä on jotka laittavat rahansa mihin tahansa uuteen hypeen miettimättä homman perusteita. Siinähän laittavat, ei se minulta ole pois. Näkökulman kapeus minua vain säälittää, siis se, että juttujen taso on sitä että “mistä saa parhaiten pikavoitot”. Tuon pintakuonan alta kun itse yritän haalia tietoa tämän kryptorahatouhun olemuksesta niin tuollaiset jutut ovat minulle vain suht merkityksettömiä. Mutta sehän on täysin oma ongelmani, ei ole tätäkään palstaa pakko lukea ja ainahan se niin on että tiedon kaivaminen minkä tahansa sälän alta on kovaa työtä.

Se mikä itseäni kiinnostaa, on kryptorahatouhun uudet, vanhasta taloudesta poikkeavat jutut. Esimerkiksi kryptovaluuttojen kurssivaihtelulla keinottelu ei niihin kuulu. Jos joku tekee kryptovaluutoilla keinottelemalla tiliä ja asiasta palstoilla hehkuttaa, niin tällä ei ole mitään informaatioarvoa minulle. Vastaavaa voi tehdä ihan normi-fiat-valuutoillakin eikä tässä suhteessa kryptovaluutat tuo mitään uutta talouden ilmiöihin. Uusi ja poikkeuksellinen on kiinnostavaa - ja tietenkin paradoksaalisesti se mikä on nyt uutta ja erilaista mutta mistä tulee tuttua ja turvallista. Se on kaikkein kiinnostavinta, eivät historian “hukatut polut” eli esim. paycoinin kaltaiset amatöörimäisyydet joista heti ensilmäyksellä näkee että tulevat jäämään historian romukoppaan.

Jännitystähän tässä tarjoaa se, että GAW yrittää vakauttaa valuutan siihen maagiseen $20 tasoon eikä pörssiheiluntaa enää ikinä tapahdu, paitsi toki ylöspäin ajan saatossa ;D

GAW CEO on myös kannustanut haalimaan valuuttaa halvalla pörssistä ja olen tehnyt juuri sen ja vähän muutakin.

Ilmiselviin ponzeihin en itse liity muuten kuin vittuillakseni ja GAWia pidän 95% legittinä riskisijoituksena, joka tosiaan kaatuu epäkompetenssiin ja/tai täysin utopistisiin tavoitteisiin. Luotettavista palveluista minulla taas ei ole juuri yhtään mitään sanottavaa. Mieluummin louhin luotettavasti kotonani.

Eli sirkushuvit ja jännitysnäytelmä jatkukoon. Lupaan jakaa kaikki keinotteluvoitot siperiantiikerien suojelurahastoon.

Offtopicina voisin muuten lisätä, että minua henk. koht. lähinnä vituttaa ja naurattaa kaikki superinnovatiiviset altcoinit, mitä louhitaan kymmenellä eri algoritmillä ja muutenkin ollaan niin pirun innovatiivisia teknorunkkauksen itsensä vuoksi. Minulle riittäisi kolikko, joka on kuin Bitcoin, mutta nopeampi. Paycoin sentään on PoS, eli luontoa (sähköä) säästyy. Jostain selasin nopeasti jonkun pdf:n minkä otsikko oli “Why PoS means Piece of Shit” sen tarkemmin sitä miettimättä ja muutenkin olen täysin jäävi ottamaan kantaa PoSin heikkouksiin. Inflaatiohan tämän arvon tulee tappamaan, ellei kolikko saa markkinoilta suurta suosiota. Itse en mollaa Paycoinin tekniikkaa enää PoS-vaiheessa, kun homma on tähän asti rullannut OK ja inflaatiovaikeudet tulevat mukaan vasta myöhemmin.

En sitten tiedä mitä mieltä noista pikavoitoista ja niiden moraalista pitäisi olla. Joka iikka GAWin foorumeilla on dumppaamassa osan rahoista ulos sijoituksensa turvatakseen kuten minäkin. Joka iikka ruikuttaa tällä hetkellä, kuinka Bitcoinin louhintatuotot ovat niin paskat = kaipaavat jotakin pikavoittoa. Jos tuhodumppaan kaiken ostamani tai saamani GAW-sisällön ulos markkinoille, niin Hashletini ja Stakerini joutuvat jonkun muun pahaa-aavistamattoman uhrin kiusaksi.

Ehkä siis korkean moraalin exit-strategy GAWista ulos olisi olla loggaamatta ikinä palveluun enää sisään ja jättää kaikki palveluun laittamani rahat niille sijoilleen. Toisaalta holdaamalla nostaisin kolikon markkina-arvoa ja aiheuttaisin lisätuhoa väistämättömän romahduksen uhreille. Eli olen “damned if I do and damned if I don’t”. Bitcointalkissa minua pidettiin moraalittomana paskiaisena jo sen takia kun louhin Butterfly Labsin kalustolla.

Duoda duoda… Kun arvelin, että “hetkellisenä” niin en meinannut sillä yhtä sekuntia vaan ehkä tuntia tai puolta tuntia tai edes 10 min, mutta samapa se. Toisaalta arvelen tuota 0.066 piikkiä bugiksi, koska korkein myynti mitä itselläni oli triggeröitynyt oli 0.0569. Mutta ihan hyvä hinta sekin.

Paybase sinänsä näyttää aika autiolta ja tyhjältä, vaikka se nyt onkin ihan oikeasti pystyssä. Ehkä tuo kurssikäyrä itsessään kuvaa samalla myös Paybasen ulkoista ihanuutta vs. siihen kohdistuneita yleisön odotuksia. XPY-kurssi siellä on tällä hetkellä alle $13. Ehkä tuo $20-tason ostopuskuri käytettiin loppuun mikrosekunnissa kun valaat hyökkäsivät sinne sisään laukut täynnä XPY:tä, kuten arvelinkin :o Täytyy lukea HashTalkista, mitä oikeasti tapahtui.

Amazon-aleostoplugini näyttäisi olevan käytössä, mutta eipä ole hajuakaan että miten se toimii enkä ole A:sta tällä hetkellä mitään ostamassakaan, varsinkaan jenkki-A:sta.


EDIT:

No niin, siistiä. Jenkit tai yökukkujat ilmeisesti saivat dumpata Paybasessa tuntikausia vapaasti kolikkoa ulos yli $20 arvolla kun minä olin nukkumassa, kunnes pohjapuskuri romahti tai otettiin pois käytöstä. Nyt dumppaajat saavat ostettua kolikkonsa takaisin 40% halvemmalla ja voivat toistaa dumppaussyklin jos kolikon arvo enää ikinä nousee kahteen kymppiin. Ja minä olen ahne kun sanoin, että minulle riittää yhden kolikon myynti $20 arvolla päivässä.

EDIT2: No niinpä niin, CEO ei ollut lainkaan varautunut siihen, että joku saattaa dumpata rahaa holtittomia määriä $20 hinnalla ulos jos siihen annetaan mahdollisuus. Minullekin tämä dumppaus oli suuri yllätys. Eiku… Nyt on varmaan koko GAWin kassa syöty kymmenessä minuutissa ja konkurssi odottaa. Vitzi vitzi.

quote ei nyt välttämättä mene ihan oikeaan kohtaan ja vastaus on ylipäätään offtopickia, mutta…

NEMiä kannattaa tarkkailla. Se on “Paranneltu NXT” reilummalla jaolla. FIMK menee samaan kategoriaan, mutta on paljon pienempi projekti.

Kuten aiemmin sanoin, niin tulevaisuudessa on yhä helpompaa vaihtaa eri kryptovaluuttojen välillä erilaisten automaattisten valuutanmuuntosysteemien kautta ja koska lohkoketju on oikeastaan ainoa täysin uusi idea kryptovaluutoissa käsittääkseni, niin Atomic tulee siltä pohjalta olemaan seuraava iso juttu. Atomic ei ole valuutta, vaan lohkoketju mikä yhdistää muut lohkoketjut eräänlaiseksi hämähäkinverkoksi. Omistamalla Atomic osuuksia tai ylläpitämällä nodea saa osansa siirtokuluista.

Onko tietoa milloin tuo Atomic aloittaa kunnolla toimiin ?

Pakko myöntää ettei ole tietoa kun en ole viime aikoina seurannut, mutta betatestit on jo käynnissä.

Pitää ruveta paremmin seuraamaan ja infota sitten tänne suomifoorumille jos porukkaa kiinnostaa.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Vompatti joutuu päivystämään netissä koko yön.

Palatakseni GAWiin, niin minun pitäisi olla päivän sulattelunkin jälkeen melkein sanaton. Tai sitten ne sanat ovat painokelvottomia ja mainittu täällä jo moneen kertaan.

Paybasessa on tasan yksi toimiva nappi. Siitä voi dumpata XPY:tä BTC:ksi. Palvelua on alphatestattu pari kuukautta ja nyt se yksi nappi on käyttäjien betatestauksessa. Se yksi ainoa toimiva nappi failasi ihan totaalisesti ja dumppaajat dumppasivat sen kautta kaikki XPY:nsä ulos ja jättivät GAWin lähes puille paljaille (CEO:n mukaan).

Missä vaiheessa tässä pitää nauraa?

Ai niin, Paybase murrettiin välittömästi. Tai tarkoitan murrolla sitä, että käyttäjät pääsivät kirjautumaan väärien ihmisten käyttäjätilille ja varastamaan heidän henkilötietonsa sähköposteineen. Tämä bugi jatkui kuulemma kahdeksan tuntia ennen kuin se korjattiin. Sama bugi siis kuin ZenCloudissa aikanaan, mutta hyvä, että koodarit tekevät tasaista laatua.

Pitäisikö nyt jo nauraa? Joka tapauksessa CEO on jo heittänyt täysin hanskat tiskiin, koska porukka käytti Paybasen yhtä ainoaa tomivaa nappia siihen mihin se on tarkoitettu.

Ainahan tällaisissa startupeissa voi ajatella, että tilanne on aluksi:

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you and then you win.”

GAW:in tilanne tällä hetkellä on:

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they laugh at you, they still keep laughing at you, then you fail some more and they still keep rolling on the floor laughing at you…”

Eli missä vaiheessa se “then you win” tulee tässä skenaariossa? Sitä minä en tiedä! Bitcointalkissa meno on aika hulvatonta uudesta vuodesta riippumatta. Itseni kannalta asia on yhdentekevä. Kurssi holdasi yli 0.04 jotta sain turvattua loput sijoitukseni, Primet on dumpattu ulos ja kaikki jäljellä oleva tuottaa vain plussaa.

Joko GAW CEO on maailmanhistorian tyhmin toimitusjohtaja maailman tymimmän dev tiimin kera tai tämä oli vain ovela keino ravistella heikot kädet irti Paycoinista. Olen edelleenkin valmistautunut kumpaankin skenaarioon. Tämä on aivan **tun historiallista matskua kryptomaailman startup-historiassa, kääntyi tämä koko paska sitten kumpaan suuntaan tahansa.

Dodii, siinä on $20 ostopuskuri tehokkaassa käytössä. Ilmeisesti se on säädetty tällä hetkellä puskemaan vain 25% teholla.

Lienee mahdollista, että Josh Garza ja kukaan hänen tukijoistaan ei tiedä miten markkinatalous ja pörssi toimii. Siis oikein niinku lainkaan. Jos kolikko on 97% premine ja sitä on lapattu ilmaiseksi kansalle miljoonia ja taas miljoonia, niin miten pienellä ostopuskurilla mikä on käytössä Cryptsyssä ja Paybasessa saadaan tunkattua kurssi pysyvästi kahteen kymppiin?

Monien HashTalkin käyttäjien mielestä oli selviö, että tämä puskuri toimii ja pitkään. Moni otti velkaa ostaakseen XPY:tä. Ehkä Garza ajatteli, että pelkkä toivomus puskurista ja sen toiminnasta saa toiveet toteutumaan. Nyt vaatiikin jo sata kertaa enemmän uskoa ja lihasta saada kurssi kahteen kymppiin, kun kansan usko on romautettu. Tarinan opetus: Älkää perustako sijoituspäätöksiänne sokeaan uskoon ja utopistisiin haaveisiin. Kaippa naiivi idealismi on ihan kiva ajatusmaailma joissain asioissa, mutta sillä on mahdoton sotia markkinataloutta vastaan. Kysykää vaikka Jyrki Kataiselta, joka yhdellä Kreikan tukipaketilla selätti koko maailman markkinavoimat pysyvästi.

Kyllä tossa kurssin hinnan pudotuksessa on varmaan myös vihaajien lietsomaa paniikkia sen lisäksi että Paybase on toistaiseksi ollut pettymys.

Itsekkin dumppasin kaikki irtonaiset Paycoinit paybasen launchin yhteydessä. Suhteellisen paljon on vielä kiinni stakereissa ja pyöreästi 25% alkusijoituksesta on vielä niissä kiinni (eli toisin sanoen sain irtokolikot dumppaamalla 75% takaisin mitä olen tähän laittanut, vaikka latasin hashstakerit, enkä edes onnistunut dumppaamaan parhaimpaan mahdolliseen hintaan) :stuck_out_tongue:

No, jos jotain positiivisia uutisia vielä kuuluu, niin ehkä yritän ostaa halvalla lisää paycoineja :smiley:

“Vihaajien lietsomaa paniikkia”
Ou jee, jos kuitenkin markkinat olleet oikeassa ja tämä homma ihan höpöä? Kolikoita kuitenkin satoja ja tämä vain yksi niistä…

[quote=“zenmorrison, post:359, topic:2240”]“Vihaajien lietsomaa paniikkia”
Ou jee, jos kuitenkin markkinat olleet oikeassa ja tämä homma ihan höpöä? Kolikoita kuitenkin satoja ja tämä vain yksi niistä…[/quote]

Käy huvikseen lueskelemassa bitcointalkissa, niin tiedät mitä tarkoitan. Esimerkiksi pyynnöt siitä että pitäisi massalla pyytää pienentämään coinmarketcappia pre-minen takia, vaikka 60% top 10 coineista on vähintään yhtä paljon pre-mainattuja on sitä mitä tarkoitan :smiley: