XPY-tilini vedettiin sitten eilen ZenCloudissa miinukselle kun kuulemma oli taas maksettu liikaa. Olisiko neljäs kerta parin kuukauden sisään? Minulla on siellä niin paljon roinaa etten huomaisi, vaikka minulle olisi maksettu satana päivänä liian vähän mutta onneksi nuo liikamaksut aina huomataan.
Nyt kun kansalle on jaettu mielestäni aika holtittomia määriä kryptovaluuttaa ZenCloudissa ja yllättävän helpolla louhinnalla niiden nykyarvoon nähden, niin kansa on alkanut hieman jo nousta barrikaadeille vaatimaan, että lupaukset 20 dollarin pohjasta pidetään. CEO kerkesi pitää jo palopuheen, että kolikon arvoa ei voida mitenkään hilata kahteen kymppiin ilman yhteisön apua. Koska ZenCloudilaisille on jaettu XPY:tä ihan helvetisti, niin miksi kukaan ZenCloudilainen ostaisi niitä kasoittain nykyhintaa kalliimmalla? En minä ainakaan osta, vaan minä myyn jos hinta nousee, koska olen saanut aimo läjän XPY:tä lähes puoli-ilmaiseksi ja ainoa mikä pitää XPY:n arvostusta yllä on HashStakereihin, Hashleteihin ja louhintaan tungettu raha. (viikko pow-louhintaa muutaman sadan tuhannen kolikon takia ei muuten hirveästi varmaan tuota miljoonille kolikoille lisäarvoa) Jos olisi dumpannut Primet ja Zenit ulos markkinapaikalla HP-louhinnan jälkeen ja pitänyt vain HP:n itsellään ZenCloudissa, niin sillä vapaalla XPY:llä ei olisi sitäkään vähää omistajan arvostusta takanaan.
Jos Paybase oltaisiin avattu maanantaina, niin kurssi varmastikin olisi hilautunut lähelle sitä kahta kymppiä ihan luonnostaan. Koska kryptokansan muisti ja keskittymiskyky on n. päivän tai parin pituinen ja sen jälkeen tarvitaan CEO:n palopuhe muistin virkistämiseksi, niin ei ole ihme että kurssi on nyt taas puolimatkassa targetiin nähden. No, ei 0.03 BTC mikään rupukurssi ole. Ei lainkaan.
Minulle riittäisi, että jokainen ZenCloudin käyttäjä saisi rahastaa yhden XPY:n päivässä sillä kahdella kympillä. Eihän siinä mitään järkeä olisikaan, että Volder ja Chris ja kumppanit tuppaavat heti ensi tilassa Paybaseen sisään 500 000 XPY:n kanssa ja sanovat Garzalle että: “Moro, me tultiin rahastamaan nämä kaikki nyt käteiseksi sillä $20 kipale, kiitos!” ;D
PPS: Yritin väsätä Orion Controllerin itselleni, mutta en tiedä onko se vain myytti. Ei taida kukaan HashTalkissakaan tietää. Eikä kukaan tiedä onko siitä mitään iloa. Whitepaperissahan se lukee ainakin periaatteessa, että jokainen lompsa missä on 50 kolikkoa on Orion Controller. Menin tuosta vielä pidemmälle ja väsäsin itselleni yhden 50 kolikon kokoisen transaktion minkä jätin rauhakseen muhimaan. Vielä ei ole tullut steikkaustuloja lainkaan.
Luin muuten sen Paycoinin white paperinkin ja opin siitä niin helvetisti. Nyt tiedän, mikä on kryptovaluutta, blockchain, louhinta, transaktiokulu, node, walletti, PoW, PoS ja kaikkea muuta uskomattoman uutta ja syvällistä tietoa.