Cloud.zenminer.com

Joo… Turhaahan täällä on antaa vinkkejä ja tienausehdotuksia muille, kun tullaan jo kohta ovelle kolkuttelemaan. :slight_smile:
Rankaksi on tämä mainaustouhu tosiaan mennyt!

[quote=“Sami_Kero, post:180, topic:2240”]:o … aika kovan luokan tekstiä alkaa jo tulla … onkohan sijoituspaineet ihan hallussa?

Eihän täällä enää kannata kohta vinkata mistään mitään jos on panokset tätä luokkaa…[/quote]

Taisi analogian sisältänyt vitsi mennä vähän ohi? Mutta jos mahdollinen vinkkaaja jättää epäreilun väärällä sekunnilla palveluun liittyneihin kohdistuvan jälki-irvailun vähemmälle tai kokonaan väliin, niin asia on puolestani ok. Itse asiassa se olisi erittäin ok.

Eli tiedot vain ilmoille gaw kakkosesta kun sopiva aika koittaa. Kaikki lupaavat, että vinkkaajan niskaan ei kaadeta paskaa jos homma kaatuu tai ei tuota, ja vinkkaaja lupaa, ettei kaada lokaa littyjien, liittymättömien tai väärällä tapaa liittyneiden niskaan.

Arvaa olenko samaa mieltä kanssasi rocket boostista ja dipeistä? GAW:in pomo puhuu aina haluavansa parasta mahdollista ROI:ta asiakkaille, mutta kun double dip menee helposti väärään pooliin kun rate välillä vaihtuu ja 12/24h käyttösyklit saattavat joskus valua sopimattomiin kellonaikoihin, niin selvästi lisänapit käytännössä sotivat hyvää ROI:ta vastaan.

Joskus reilu kuukausi sitten copypastesin ketjuun listan kaikista mahdollisista kaavailluista boosteista ja lisäviritelmistä ja se lista ei ollut ihan lyhyt. Eli jos haluaa oman tamagotchin nettiin niin prime on ihan hyvä. Prime taitaa tällä hetkellä tuottaa jopa 40% enemmän kuin Multihashlet ja maksaa vain 400% enemmän.

Klo 10:47 tietojen mukaan Hash Marketista:

Hashlet Prime: $41.98
MultiHashlet: $9.87

Hintaeroa = 76,48880419247261% per MH.

Tuotollisesti asia on tietysti toinen.

Tuotoista:

Hashlet Primellä tuotto tällä hetkellä parhaimmillaan 0,000578565 BTC:tä päivässä
MultiHashletilla taas 0.00039965 BTC:tä.

Erotusta tuotoissa/pvä: 30.92392384606743%

Tämän jälkeen kaikki osaavat tehdä päätöksen kumpia ostavat! :wink:

Kyllä sitä hintaeroa on tuon mukaan vähän reilu 425%, molemmissa tuon hintaisissa on vain 1MH :slight_smile:

Mutta kyllä minä ajattelin vielä pitää ainakin niin kauan että näkee mitä ominaisuuksia uusi saitti tuo siihen tullessaan ja onhan se myös halvin collectors item kun niitä on rajoitettu määrä ja loppuunmyyty.

[quote=“J, post:186, topic:2240”]Kyllä sitä hintaeroa on tuon mukaan vähän reilu 425%, molemmissa tuon hintaisissa on vain 1MH :slight_smile:

Mutta kyllä minä ajattelin vielä pitää ainakin niin kauan että näkee mitä ominaisuuksia uusi saitti tuo siihen tullessaan ja onhan se myös halvin collectors item kun niitä on rajoitettu määrä ja loppuunmyyty.[/quote]

Itehän en enää louhi Hasheleteillä, mutta pysyn hengessä mukana. Olen aika aktiivinen tietyissä paikoissa GAW:in ja Zenin puolella, vaikken enää Hashletteja omistakaan. :wink:

No, hintaeroa taitaa silti olla se 76%.

Eri asia on se, kannattaako sitä laskea :smiley:

Itse vedin vain nopeasti päässä, että Zen tienaa melkein saman kuin Multi ja Zeniä saa double dipata 12h.

[quote=“ComaWombat, post:188, topic:2240”][quote author=J link=topic=2484.msg20837#msg20837 date=1413878721]
Kyllä sitä hintaeroa on tuon mukaan vähän reilu 425%, molemmissa tuon hintaisissa on vain 1MH :)[/quote]

No, hintaeroa taitaa silti olla se 76%.

Eri asia on se, kannattaako sitä laskea :smiley:

Itse vedin vain nopeasti päässä, että Zen tienaa melkein saman kuin Multi ja Zeniä saa double dipata 12h.[/quote]
Aivan, nää taitaa olla jotenkin käänteiset prosentit toisilleen.

Mut noi on kyl heitelly tuotot eri poolien osalta niin paljon viime aikoina että tämän päivän tai huomisen tuottoja on vaikea arvioida, mutta kaikenkaikkiaan edelleen mielestäni hyvät tuotot verrattuna mitä oon koittanut muita palveluja kattella ja seuraava vaihe onkin sitten kuurakettikyyti tai syvä kuoppa :smiley:

Jep, hyvät nykytuotot moneen muuhun verrattuna, mutta menneisyys (eli niinkin kauan historiassa kuin viikko sitten) oli tuplasti parempi ja tulevaisuus ja todellinen ROI on pimeä. Itse kun olen turhaa ruikutusta eli vapaamuotoista swot-analyysiä täällä koittanut pohdiskella, niin uhkana on vuodenvaihteessa markkinoille vyöryvä Antminerin ja kumppaneiden halpa, tehokas ja energiatehokas scrypt-rauta, joka takoo kaikkien tuotot maan rakoon ja nostaa diffin tappiin. Eli gawilla saa nerot tosiaan olla yötä päivää töissä kun menneisyyssä jaetut joko tyhmien tai gawia paljon fiksumpien farmivuokralaisten maksamat kiinteät “ylituotot” eivät ole enää systeemiä kannattelemassa. Kiinteällä alkupanoksella tehdyn sijoituksen tuotto louhinta-alalla harvemmin ainakaan nousee dramaattisesti vaikka “pomo” muuta lupailisi. Päinvastoin.

Ja offtopicina tuo paljon nykyistä halvempi ja tehokkaampi scrypt-rauta toimii suurena uhkana myös foorumilla esitetyille kiinassa hostatuille louhintalaitekimppadiileille. Mutta gawilta saa sentään rahat ulos heti jos niin haluaa.

Kiitos näkymien katsauksesta :slight_smile:

[OT]Se vähä mitä Cexiä testailin, niin pahimmillaan päivän tuotot meni miinukselle, eli joutui itse maksamaan, muita olen sitten ihan microsummilla testaillut tai etsinyt muuten tietoa. Mutta jos ei ole rahaa sijoittaa tuhansia euroja ja ylimääräistä aikaa, niin varmasti enemmän saa keräämällä hiluja kaikista hanoista ihan ilman riskejä :smiley: Se näissä lifetime pilvipalveluissa tietenkin on kanssa plussa että sitten kun ne on maksanut mahdollisesti itsensä takaisin, niin kaikki sen jälkeen on ylimääräistä plussaa.[/OT]

Päivän payoutit. En jaksa kuluttaa windowsin kalkulaattoria, mutta veikkaisin että Multi on aika lailla nollatuotolla ja Waffle raskaalla tappiolla. Mutta otetaanko tappioita sentään käyttäjien lompakoista? Ei kai sentään. Näinhän taisi aluksi olla, mutta kun multi ryskähti ekaa kertaa turskalle niin payout-koodimuutoksista oli tällöin puhetta.

En ole tarkkaillut yleistä sentimenttiä Hashtalkissa, mutta veikkaan tunnelman olevan vielä positiivinen ja lievän toiveikas. Eli fiilikset ovat vähän kuin sillä kuuluisalla sammakolla, joka laitetaan viileään veteen hellalle ja levy päälle. Nyt on sentään markettikurssit vähän luisuneet SooloHasoilla.

Näyttäis olevan että ei mene miinukselle. Multien tuotto oli tänään miinuksella, mutta sain niistä sen verran enemmän että vastasi kuluja.

Jaahans, eli nyt aletaan jakaa ilmaisia Hashleteja kaikille uusille käyttäjille ja aloitetaan refulinkkiohjelma.

https://hashtalk.org/topic/13647/hashpool-update

Epätoivoinen uuden ja louhinnan realiteeteista tiedottoman väkimassan sisäänhaalimiskikka kun tärkein asia eli louhintatuotot ovat romahtaneet, vaiko sikamagea idea, saatte itse päättää.

[quote=“ComaWombat, post:194, topic:2240”]Jaahans, eli nyt aletaan jakaa ilmaisia Hashleteja kaikille uusille käyttäjille ja aloitetaan refulinkkiohjelma.

https://hashtalk.org/topic/13647/hashpool-update

Epätoivoinen uuden ja louhinnan realiteeteista tiedottoman väkimassan sisäänhaalimiskikka kun tärkein asia eli louhintatuotot ovat romahtaneet, vaiko sikamagea idea, saatte itse päättää.[/quote]

Olenkin ihmetellyt miksei noi oo jo valmiiksi hyödyntäneet “sosiaalista markkinointia” ja sign up bonuksia, mutta toivottavasti tuottojen romahtaminen on vain välivaihe ennen uusia systeemejä. Pistää kyllä ihmettelemään mikä siinä on niin vaikeaa pistää samat raudat itse pyörimään mitä on ennen ollut vuokrattuna muilla tai jotain.

Kyllähän kun tarpeeksi hyvä vuokralainen sattuu kohdalle niin farmista voi saada paljon kovemmat vuokratuotot kuin mitä farmilla itse louhimalla tienaisi lyhyellä aikavälillä. GAW CEO on varmasti hyvä myyntimies ja näkeehän sen, kuinka jenkkikansa on hullaantunut hänen puheisiinsa.

Kuitenkin ihmettelisin, jos farmia aiemmin vuokranneet tahot hullaantuisivat CEO:n puheista montaa kertaa peräkkäin. GAW:in käyttäjämäärä (ja toivottavasti datacentterien lukumäärä) on kasvanut niin helvetisti, että vuokraa pitäisi maksaa farmista ihan uskomattomia määriä, jotta kaikkien ZenHashletien ja Primejen omistajille pystyttäisiin jakamaan entistä huipputasoa vastaavia tai korkeampia(!!!) payouteja niin kuin CEO lupasi.

Refulinkki- ja freebiekampanja tavallaan signaloivat sitä, ettei gaw itsekään usko, että uutta väkeä saadaan ihan pian sisään oikeiden louhintatuottojen houkuttelemana.

Siis eikö näiden nyt kuitenkin pitäisi täydellisessä maailmassa vastata ihan reaalitaloutta. Joku kun omistaa 1MH/s zenhasletin, niin se on osa jostain scrypt mainerista ja niin edelleen.

Eikai siihen pitäisi vaikuttaa paljonko niitä on yhteensä.

Tokihan osuudet on pienempiä jos on enemmän käyttäjiä, mutta samalla osuudet koko verkosta on isompia ja blockkeja saa useammin. Vähän pisti silmään toi Zeushashin väite että heillä on 5% bitcoin verkosta ja 10% litecoin verkosta sekä tarvittaessa voivat lisätä osuutta :stuck_out_tongue:

Täydellisessä maailmassa kyllä. Pilvilouhintamaailmassa ei. Iso osa farmista tosiaan oli vuokrattuna muualle ja payoutit tulivat suurelta osin vuokratuotoista eikä louhinnasta. Tämä siis GAW CEO:n tiedonannon mukaan. Eli GAW periaatteessa olisi voinut vuokrata vaikka autoja ja maksanut autojen vuokraamisesta saamansa rahat payouteina Hashletien omistajille.

Hashletit ovat täysin virtuaalisia tuotteita, jolla ei ole mitään reaalimaailman yhteyttä oikeaan louhintarautaan. Eli Zencloudissa vain simuloidaan oikeaa louhintaa myös oikean louhinnan huonoine puolineen ja maksetaan payouteja sen mukaisesti. Poislukien siis ZenHashlet/ZenPool, joka ei ikinä edes yrittänyt simuloida oikeaa louhintaa päivävariansseineen, vaan payout oli lähes 100% kiinteä ja usein tuplasti muita pooleja korkeampi, kunnes vuokralainen livisti ja tuotot tippuivat “oikeiden” poolien tasolle niin kuin olettaa sopiikin.

[quote=“ComaWombat, post:199, topic:2240”][quote author=J link=topic=2484.msg20957#msg20957 date=1414278286]
Siis eikö näiden nyt kuitenkin pitäisi täydellisessä maailmassa vastata ihan reaalitaloutta. Joku kun omistaa 1MH/s zenhasletin, niin se on osa jostain scrypt mainerista ja niin edelleen.[/quote]

Täydellisessä maailmassa kyllä. Pilvilouhintamaailmassa ei. Iso osa farmista tosiaan oli vuokrattuna muualle ja payoutit tulivat suurelta osin vuokratuotoista eikä louhinnasta. Tämä siis GAW CEO:n tiedonannon mukaan. Eli GAW periaatteessa olisi voinut vuokrata vaikka autoja ja maksanut autojen vuokraamisesta saamansa rahat payouteina Hashletien omistajille.

Hashletit ovat täysin virtuaalisia tuotteita, jolla ei ole mitään reaalimaailman yhteyttä oikeaan louhintarautaan. Eli Zencloudissa vain simuloidaan oikeaa louhintaa myös oikean louhinnan huonoine puolineen ja maksetaan payouteja sen mukaisesti. Poislukien siis ZenHashlet/ZenPool, joka ei ikinä edes yrittänyt simuloida oikeaa louhintaa päivävariansseineen, vaan payout oli lähes 100% kiinteä ja usein tuplasti muita pooleja korkeampi, kunnes vuokralainen livisti ja tuotot tippuivat “oikeiden” poolien tasolle niin kuin olettaa sopiikin.[/quote]

Täällä taas sinisilmäinen suomalainen on uskonut mitä sattuu, mutta jos on myyty MH/s tai GH/s mitkä on pelkkää ilmaa, niin luulisi paikallisten helposti pystyvän viemään yrittäjän oikeuteen.