Cgminerin louhinta-asetuksista Litecoinilla

Jep, jatketaans tähän.
Itse en ole saanut WU-lukua millään pitkäkestoisesti yli 500:n. Sen sijaan 450:n molemmin puolin on hyvin yleistä.
Fang oliko toi sun yli 500:n WU-luku pitemmän ajan (esim. päivän) arvo?

Edit: Mielestäni on erikoista että WU-luku pienenee U-luvun kasvaessa. Vaikka WU-luku ottaakin huomioon eri pooleissa
olevan diffin, niin pitäisihän vastaavasti suurentuva U-luku pitää WU:n samana.
Molemmathan mittaavat /min -arvoa…

[quote=“AnttiLehtinen, post:1, topic:672”]Jep, jatketaans tähän.
Itse en ole saanut WU-lukua millään pitkäkestoisesti yli 500:n. Sen sijaan 450:n molemmin puolin on hyvin yleistä.
Fang oliko toi sun yli 500:n WU-luku pitemmän ajan (esim. päivän) arvo?

Edit: Mielestäni on erikoista että WU-luku pienenee U-luvun kasvaessa. Vaikka WU-luku ottaakin huomioon eri pooleissa
olevan diffin, niin pitäisihän vastaavasti suurentuva U-luku pitää WU:n samana.
Molemmathan mittaavat /min -arvoa…[/quote]

Voihan tuo olla, ettei clienti osaa niin hyvin käsitellä pieniä ja nopeita shareja ja isot on optimaalisempia tai jotain vastaavaa? Jos hylättyjen prosenttiosuus pysyy samana niin tuo WU arvo tosiaan varmaan se mitä kannattaa tujottaa.

Tuo oma WU lukuni taisi olla reilun 20h ajalta. Nyt 17 tuntia ilman load balancea yhteen pienempää diffiä käyttävään pooliin on 541 WU arvo. U on vähän yli 15 koska pienempi pooli… 15k accepted sharea ja 84 rejectediä. hw erroreita ei yhtään. Nämä siis 7950 605khps.

Olet varmasti ylikellottanut? ???
Itse en pääse kuin maks 525kh/s vauhtiin ilman kellottamista.
Onkos windows, linux vai omppu-kone?
Missä poolissa sait nuo hyvät, yli 500:n WU:n arvot?
Ehditkö huomaamaan, tuliko paremmat ltc-kertymät ajalta?

[quote=“AnttiLehtinen, post:3, topic:672”]Olet varmasti ylikellottanut? ???
Itse en pääse kuin maks 525kh/s vauhtiin ilman kellottamista.
Onkos windows, linux vai omppu-kone?
Missä poolissa sait nuo hyvät, yli 500:n WU:n arvot?
Ehditkö huomaamaan, tuliko paremmat ltc-kertymät ajalta?[/quote]

http://wiki.coinpool.net/litecoin:gpulist:7950#kh_s2 nuo conffit mitkä tuonnekin oon kirjoittanut niin käytössä (tuo 3. 603khps keskiarvo). Eli 1000/1400 Mhz tuossa. Windows 7 kone, 13.1 catalyst (uusin ei-beta), amd app sdk 2.8 (uusin) ja ööh… Näyttöä tuossa ei oo kiinni ja minee ihan 24/7, muulla raudalla tuskin mitään merkitystä perus 4gb ddr2 2-corde AMD :stuck_out_tongue:

Tuo “hyvä” WU arvo tulee ihan vaan tuosta Hashratesta, en oo huomannut nyt eroa pooleissa ja/tai load balancen kanssa kyllä… Ja vakaasti jauhaa samaa khps tahtia ja mitä välillä aina katellut niin ihan samalla tasolla kaikki WU yms arvot.

Sorry off-topic, mutta en viitsinyt uuttakaan ketjua aloittaa kun täällä jo litecoinista keskustellaan. Elikkäs liityin coinpooliin ja siellä olleiden ohjeiden mukaan yritin ladata CPUmineria (kun en saanut CGmineria toimimaan), mutta Avast! varoitti troijalaisesta eikä antanut ladata sitä. Onko Avast! vainoharhainen, vai onko se tosiaan epäluotettava sovellus?

Avast on toisaalta täysin hakoteillä, mutta toisaalta ei. Nimittäin cpuminer on yksi niistä palasista mitä monet botnetit asentaa ihmisten koneille lupaa kysymättä. Se ei itsessään ole haitallinen, mutta päätyy antivirusten listoille tuon takia.

Onkos kellään tietoa scriptistä (ubuntu 12.10), jolla saisi cgminerin käynnistymään uudestaan?
Nyt (vasta) tietysti laitoin log-filun luomisen päälle, mutta olisihan se toivottavaa että kone mainaisi
koko työpäivän, vaikka pätkissä.

Tarkemmin sanottuna ihmettelin näyttiksen hiljaisuutta koneen ohi kulkiessani ja paljastui että cgminer
ei enää ollutkaan päällä…

OT:
Pitääpäs laittaa tänne muutama kuva sitten kun saan oman räkki-rigini edes osittain valmiiksi…

jos haluat että cgminer käynnistyy uudelleen tietyin väliajoin, niin tässä on python skripti:

[i]import os, subprocess, time

while True:
print(“Starting reaper…”)
p = subprocess.Popen(“C:\Users\my-pc\Desktop\reaper\reaper.exe”)
time.sleep(7200)
print(“Terminating reaper…”)
p.terminate()
time.sleep(10)[/i]

Kiitos, onkohan tuosta “turhasta” käynnistelystä mitään haittaa? Ei kait?
Itse ajattelin että käynnistettäisiin vasta jos on sammunut tai jotain.
Pitääpäs kokeilla. Aluksi ajattelin ihan bash-skriptiä, mutta kävisihän tuokin. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla. :wink:
Joku olikin windowsille tehnyt Akbash ohjelman, harmi että samoilla ominaisuuksilla olevaa ohjelmaa ei ole Ubuntulle/muulle linux-distrolle…