Casacius-kolikoiden tietoturva

Huomasin että casacius-kolikoita alkaa olemaan paljon myynnissä. Muistuttaisin ihmisiä että nuo casaciukset eivät ole tietoturvallisia. Kolikot on kohtuullisilla kustannuksilla pyyhkäistävissä tyhjiksi ilman että se näkyy merkittävästi ulkoapäin: http://codinginmysleep.com/casascius-physical-bitcoins-cracked-at-defcon/

Kuvittelisin että kun kymppitonnit alkavat liikkua pelissä, niin casaciuksilla kusettamiseen alkaa olemaan jo kohtalaiset insentiivit. Toisaalta väärentäminenkään tuskin on kovin kallista, ja jos ottaa huomioon kolikoiden keräilyarvon yms niin sekin saattaa olla jo relevanttia.

Luotetuilta toimijoilta toki casaciuksia voi ostaa, mutta jos joku tarjoaa liian hyvältä kuulostavaa diiliä sivukujalla, niin varmaan kannattaa miettiä kahdesti :slight_smile:

(Disclaimer: itsekkin omistan casaciuksia)

Ihmettelen suuresti sitä, ettei vielä ole tullut esille mitään räikeitä väärennöksiä. Lyöt omat kolikot ja kopioit hologrammin. En usko, että erottaisin itsekään aitoa ja väärennettyä hologrammia ellei mulla olisi aitoja coineja malleina. Kokemattoman ja ensimmäistä fyysistä bitcoinia ostavan käyttäjän kohdalla ei ole epäilystäkään, etteikö menis halpaan :smiley:

Fyysisten bitcoinien/kryptorahojen kohdalla tuntuu olevan nyt jonkinlainen buumi, kaikki julkaisee omansa. Mahtaako kaikki edes käsittää, että coinien luoja on nähnyt yksityisavaimen ja voi sen säästää käyttääkseen sinun kolikot myöhemmin.

Olen samaa mieltä siitä, että näiden fyysisten bitcoinien kanssa saa olla tarkkana. Myyjän luotettavuustasolla on paljon merkitystä. Meillä on BTC Storessa tarjolla aika paljon noita, joskin hinnat ovat korkeat sen takia kun Casascius ei tällä hetkellä myy uusia eriä. Kolikoiden niukkuustaso on tavallistakin korkeampi. Se taas voi näkyä OTC-kaupassa korkeampana kysyntänä, ja sitä kautta niitä on myös enemmän myynnissä erilaisissa kauppapaikoissa.

Minua varmaan voit casasciusten myyjänä kumminkin puoltaa??? :wink: