Butterfly Labs lupailee ASIC-teknologiaa mainaukseen (yli vuoden myöhässä)

Sekin on hyvä muistaa, että heikommasta sähkötehokkuudestaan huolimatta nuo ovat kovempia vehkeitä kuin Avalonin ASICit. Eli kyllä nyt näyttäisi siltä, että tässä käy BFL-tilaajien kannalta vielä kohtalaisen hyvin. Ei niin hyvin kuin olisi pitänyt käydä, mutta ei kuitenkaan katastrofaalisesti kuten on jo alettu pelkäämään.

Jep! Jäi mainitsematta.
Tällä hetkellä ongelmana on se, ettei levy ole suunniteltu kestämään niin kovat virrankulutukset.

Miten todennäköisesti jatkuu tuo homma:
Näillä näkymin uusi piirilevy auttaa vähän, muttei kauheasti.
Chipit ajetaan pienimmillä taajuksilla jolla saadaan pienempi virrankulutus.
Myös lämmöntuotto-ongelma ratkaistaan, tällä hetkellä ei ole mitään vaihtista että ne saisi suunnitelulla jäähyllä jäähdytettyä tuon laitteen purkin sisällä. Etenkin sen jälkeen, ku Josh sanoi että tekevätkin jälkimmäisiin toimituksiin alumiinisiilin, vaikka se jäähdyttääkin huonommin.

Luke Jr sain BFGMinerin toimimaan tuon BFL Little Single laitteen kanssa:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=78192.msg1707177#msg1707177

5s:17.85 avg:16.58 u:14.26 Gh/s
Tehot ovat kyllä noin ne 50% luvatuista

Josh sanoi myös että tuskin toimitukset alkavan ensi viikolla vaa todnäk mennään siitä seuraavalle viikolle.

Olen sijoittanut jo 3k$ BFL Asic laitteisiin, ja vielä yritän kovasti saamaan ne ottamaan multa viel 737 $ mutkun ei vastaa spostiin…

Ensimmäinen tilausnro 9600. Onko kellään aikaisempaa tilausta, kuka tekee ensimmäisen arvostelun?

[quote=“Technomage, post:120, topic:181”]Mun mielestä tuosta ChUonen tiivistyksestä puuttui olennaisia seikkoja.

BFL aikoo siis postittaa tilaajille luvatun hash-nopeuden verran niitä laitteita. Eli jos tilasit 2 Jalapenoa ja he joutuvat ongelmien vuoksi vähentämään niiden hash-nopeutta, he lähettävätkin sinulle 3 Jalapenoa jotta saat luvatun hash-nopeuden.

Sähkönkulutuksen osalta tuo ei toki paljoa lohduta, vehkeet tulevat kuluttamaan enemmän sähköä kuin on luvattu. Silti pidän tätä kokonaisuudessaan erittäin positiivisena uutisena. BFL on kerrankin avoin ja rehellinen, ja aikoo hoitaa homman jossain määrin kunnialla kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

Onneksi itselläni on kiinteä sähkönhinta tässä kämpässä, ei siis tuo sähkönkulutus ole se olennainen tekijä. Enemmän häiritsisi jos niissä on korkeampi lämmöntuotto tai ovat äänekkäämpiä. Haluan nimenomaan hiljaisia ja huomaamattomia laitteita.[/quote]

Olisiko neljä henkilöä/tahoa, joiden tilausnumero on alle 2000 eli aika varmasti laitteet tulevat ekassa aallossa.

Siistiä, eli jos hyvin käy, niin kuukauden sisällä saa tietää miten vehkeet toimii!
Miten muuten sun Jalopeno tilaukset, Rider?
Oletko milloin niitä tilauksia laitellut?

Jos on sellaisia(Tuskin), jotka ovat tilailleet Jalopenon ja tilausnumero on alle 2600,
eikä päivitystä ole tehty, olisin valmis sellaiselle ihmiselle maksamaan tilauksen päivityksen Singleksi (60 GH)
sellaisilla ehdoilla että jos sieltä tulee 2xLittle Single, alkuperäinen tilaaja saa sen 1 kappaleen, ja minä toisen.

Tai jos sieltä tuleekin 1 Single, niin sillä mainataan ja jaetaan tuotto “(Mainatut BTC- sähkökulut)”=X Btc jotka jaetaan 1/6 alkuperäiselle tilaajalle ja 5/6 mulle. Eli Alkuperäinen tilaaja saa sen 10GH.
Siinä vaiheessa ku mulle tulee mun tilattu Little Single, me vaihdetaan laitteet niin alkuperäinen tilaaja saa Little Single (jalopenon hinnalla :D) laitteen itselleen ja mulle jää tuo Single.

https://products.butterflylabs.com/

Butterflylabs nostanut hintoja!

Heillä oli aika isoja ongelmia laitteiden tehokkuuden kanssa. Lupaukset olivat 1W/1GH/s. Tästä jäätin kauas ja nyt on näköjään nuo isoimmat laitteet tehty hyvin kalliksi ja Mini Rig otettu kokonaan pois valikoimista. Hintojen nousu voi toisaalta viitata toimiviin chippeihin.

Varmaan jo ihan sen takia ovat nostaneet hintoja, että kassavarat ovat huvenneet aikataulun venyessä moninkertaiseksi. Ja monethan ovat jo peruneet tilauksensa. Minun mielestäni ihan fiksua tehdä noin, ja antaa jonkinlaista tuntua siitä että heillä tosiaan olisi jo oikeita speksejä selvillä.

Häh!
Kerkesin päivittää jalopeno->Little Single->Single
vanhoilla hinnoilla, ja jonopaikka säilyi.

Nyt vaa pitäisi vastinetta rahoille saaha :smiley:

Tässä sit tuon Luke Jr:n samplen hashrated:
http://eligius.st/~wizkid057/newstats/userstats.php/1CdcYVP4T4hjHwt353pEnGHrigeDLvuvZL

Jalopeno Demo Video:

Kulutus:
~36W

Jos siitä käydään laskemaan virrankulutuksen Little Singlelle ja Singlelle:
3612=576W Single
36
6=216W Little Single

Josh sanoi videossa että vielä meinaavat parantaa virrankulutusta:
Jos saavat laskettua sitä 25%
Little Single: 162W
Single: 324W

50%
LS:108W
S:216W

Ja vielä jonkun verran laskee koska piirilevy vie oman osuuden ja 60GH mallissa piirilevyjä ei ole 12 kpl =)

Tulos: Ei päästä lähellekään suunniteltua 1GH/W, mikä muistaakseni mainostettiin aikoinaan…

Ja videolla näkyy selvästi useampi laite kasattuna -> Prosessi etenee.
Jalopeno tarvitsee ulkoisen virranlähteen.(En usko että tuo 1200Wattinen on vaatimus =). Vitsi)
Jalopenoon tulee aktiivijäähy.

8.4 päivättyä FB päivitystä en uskonut missään vaiheessa, odotellaan ensi viikolla taas tuota “We expecting shipping in about a week”.
Näillä näkymin saattaa jotain tapahtua toukokuun tokalla viikolla.
Veikkaan että toukokuun loppuun mennessä ensimmäiset laitteet lähtee talosta.

Minulle olisi ihan sama vaikka veisi 100W/GH/s jos vaan lähettäisivät tilaukseni mulle NYT.

[quote=“ChUone, post:129, topic:181”]Jos siitä käydään laskemaan virrankulutuksen Little Singlelle ja Singlelle:
36*12=576W Single[/quote]

Hetken jo hämmästelin, mutta olikin sentään laskuvirhe eikä ihan noin paljoa vie. 36*12 = 432W, ja varmaan tosiaan 300-400W laskee.

Itse uskon että noita jalapenoja voi suht pian (1-2 vko päästä) alkaa lähtemään, mutta isommat vehkeet on aika kysymysmerkki jäähdytys/meluongelmien vuoksi. Varmaan kuukausi menee vielä… :frowning:

Jos videolta oikein käsitin, virtalähde itse vei ~4W ilman, että mitään laitteita oli siinä edes kiinni. Jalapenon ollessa käytettynä yhteiskulutus oli siellä 36W tienoilla, jolloin Jalapenon osuus olisi 32W. Useammalla chipillä kulutus olisi siis 32W*chipit+virtalähde.

Videon virtalähteellä siis
3212+4=388W Single
32
6+4=196W Little Single

Jos ymmärsin jotain väärin, saa korjata.

Ihan totta. Lisäksi lienee hyvin mahdollista että 1250W virtalähteen hyötysuhde on kehno 3% rasituksella.

Videon virtalähteellä löytyi tuollainen testi, missä ovat vähän korkeammalla rasituksella (62W AC) saaneet hyötysuhteeksi 66%, eli voi olla tuotakin pienempi testin 36W AC rasituksella. Tosin tuossa testissä on joka linjasta otettu vähän, en tiedä vaikuttaako tuossa videon tapauksessa kun vain 12V linjaa käytetään.

Kuitenkin jos oletetaan 65% hyötysuhde, niin laitteen tehonkulutukseksi jää 32W0,65 ~ 21W. Tällöin Singlelle saataisiin 21W12+4W = 256W, ja kunnon powerillahan saadaan optimirasituksella n. 85%-92% hyötysuhde, eli ~280W-300W seinästä. Eri asia sitten, että millainen hyötysuhde BFL:n powereissa tulee olemaan…

Niin siinä laskuvirhe tais olla.
3 h yöunet pistää aivot vähän jäihin.

Ku on mua fiksumpaa porukkaa, niin sanokaas vaikuttaaks laskelmiin yhtään tuo heidän 120v ja meillä 220 vai 230, en oo ihan varma :smiley:

Jos kävis tuo 100W/GH niin oisit tilannut Avalonin,
tilasin BFL:ltä ajatellen vähän pidemmälle…

Eipä se oikeastaan, 230V:llä powerien hyötysuhde on yleensä sen 1-2 prosenttiyksikköä parempi.

https://forums.butterflylabs.com/blogs/bfl_jody/131-asics-trickle-out.html

Ensimmäiset Jalapenot ovat lähteneet kehittäjille. Uskoisin tämän tarkoittavan ckolivasta ja kanoa eli cgminerin kehittäjiä. Eiköhän asiakkaille ala lähtemään ihan pian.

Jaa… Ainakin testiständi videota näytettiin ajatsitten ja joku softa siihenkin tarvittiin, eli kait ne sitten lähetti nekin speksit kehittäjille, joten nyt homman pitäisi mennä heittämällä. BFL:llä on siis ollut todistettavasti jo koodia mikä ajaa tunnettua inputtia sisään ja vertaan tunnettuun outputtiin, eli jos testiständin speksit on lähetetty ajatsitten, niin kahdessa päivässä nähdään BFL asicit jylläämässä kehittäjillä… tosin jossain sanottiin että vielä pari päivää sitten tarvittiin uusi firmware, no onneksi sen kirjoittaa äkkiä kun se edellinen on pohjana…

… eli odotellessa, mutta yöunia en menetä…

Edit: Ja viimekerrallahan kaikki oli niin valmista että piti jo lähettää mahdollisimman monelle tilaajalle, ei vain kehittäjille…

http://codinginmysleep.com/bfl-jalapeno-unboxing-and-demo/

Ensimmäinen tehtaalta lähtenyt Jalapeno tuolla videolla.

[quote=“Rider, post:138, topic:181”]http://codinginmysleep.com/bfl-jalapeno-unboxing-and-demo/

Ensimmäinen tehtaalta lähtenyt Jalapeno tuolla videolla.[/quote]
Vähän on fyysisesti pullistunu siitä, mitä aluksi lupailtiin mutta nopeus 5,5Gh/s kuulostaa paljon paremmalta mitä aluksi lupailtu 4,5Gh/s. Hienoa!

http://bitcoinmagazine.com/butterfly-labs-ships-first-finished-asic-for-review/

Yhdeksän Jalapenoa lisää lähtenyt maailmalla. Mielestäni pelkkä PR-temppu ja artikkelista päätellen vielä onnistunut sellainen. BFL lupaili 300 laitetta per päivä ja siitä ollaan siis vielä todella kaukana. Jos nyt toukokuussa päätyisi Suomeen ensimmäisen 400 tilauksen joukossa olevia Jalapenoja.