Blockchain wallet identifier

Tästä on kulunut vajaa vuosi kun viimeksi käytin ko. lompakkoa (tai tietokonetta ylipäänsä) ja en enää muista mitä piti kirjoittaa “identifier”-kohtaan. Yritin lompakon osoitteella (kopioin bittiraha.fi:lta sähköpostiini saamistani ostovahvistuksista) ja todenäköisesti käyttämälläni aliaksella, mutta koettaessani logata, molemmissa tapauksissa tuloksena on “unknown wallet identifier…”. Osaisiko joku neuvoa mikä muu tuo identifier voisi olla. Olen saattanut saada blockchainilta tuolloin avattuani lompakon mailia näistä asioista, mutta luultavasti kyseessä on mail-osoite joka ei enää ole käytössä.

Jos olet siinä kohtaan missä pitää kirjoittaa tämä identifier , salasana ja 2FA niin
Olisko tästä apua: Lost Identifier or Alias
If you have lost your wallet identifier first check the confirmation email you received during sign up. Can’t find the email? Click the button below and we can send you a new one.

Itse käytän lähinnä multibit lompakkoa joten en ole expertti asiassa.

Identifieriä voi yrittää kalastella blockchain.infon supportista, jos tiedät lompakosta riittävästi että he pystyvät löytämään oikean. Jos esimerkiksi tiedät sen mailiosoitteen, jota olet käyttänyt, he saattavat antaa identifierin sen pohjalta. Tai jos tiedät mitä siirtoja siellä on tehty - voit linkata heille niitä.

Jatkoa ajatellen lompakosta on todella tärkeää pitää varmuuskopio tallessa, se on Bitcoin-käytön tärkein asia. Jos varmuuskopio löytyy, ei identifierillä tms ole merkitystä, koska lompakon saa aina palautettua siitä varmuuskopiosta.

Pääsen kyllä näkemään lompakon “sisällön” Bittiraha.fi:lta saamieni tilausvahvistus-sähköpostien linkeistä, mutten käyttämään sitä. Mikähän tuo identifier “normaalisti” oikein on, kun lompakon osoite ei käy? Onko se siis jokin itse keksimä vai lähettääkö blockchain sen?
Minulla on sellainen muistikuva, että lompakon osite olisi käynyt siihen aikaisemmin. En ole yli puoleen vuoteen kirjautunut siihen, voisiko se olla “liian pitkä” aika ja blockchain jotenkin laittanut sen ei-aktiiviseksi, tms?

Ei sinne lompakon osoitteella ole koskaan päässyt. Aliaksia siellä on ollut aiemmin, mutta ne otettiin turvallisuussyistä pois. Syy siihen miksi pitää olla erilliset identifierit on se, että silloin hyökkääjät ei voi lähteä koneellisesti arpomaan käyttäjien salasanoja. Jos käyttäjätunnuksen tietää, blockchain-lompakoiden salasanoja voi arpoa kaikessa rauhassa - johtuen siitä että niiden lompakoiden avaus tapahtuu käyttäjän selaimessa, ei blockchain-palvelussa itsessään.

Mikäli varmuuskopioita lompakosta ei ole, mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin yrittää kalastella sitä identifieriä blockchainin tuesta.

Itselläni kävi yhden lompakon kanssa niin, että jouduin pyytämään identifieriä koska aliakset oli otettu pois käytöstä. Identifieriä ei ollut tallessa. Sen sai kyllä tuesta sen aliaksen avulla ja selittämällä tilanteen.