Bittimaattien jatkuvat ongelmat

Olen nyt käyttänyt monta vuotta prasoksen palveluja, varsinkin bittimaatteja. Olen huomannut että ainakin 1/5 kerroista autoomaatin kanssa on jotain ongelmia ja sitten saa odottaa rahoja takaisin puoli viikkoa ellei kauemminkin koska esim kone ei osaa lähettää coineja takaisin. Githubista löytyy softa mitä käytetään koneessa, niin en ymmärrä miksi ei ole tuohon lähdekoodiin vieläkään tehty muutoksia että näistä nykyisistä ongelmista päästäisiin eroon. Nyt olen lauantaista asti odottanut varojeni palautusta, enkä vieläkään ole sitä saanut. Joten olisi henkilökunnalta mukava kuulla että miksi varojen palautus kestää niin kauan, ja miksi samat ongelmat tapahtuvat aina uudestaan, ja miksi niitä ei korjata?

2 tykkäystä

Kyllähän ainakin itse aion jatkossa käyttää muita keinoja kuin bittimaatin kalliit ja 1/3 kerroilla sekoilua sisältävät automaatit.

600€ myynnistä, kun pulittaa 50€ ja homma ei toimi, niin ainakin itselle tullut mitta täyteen.

Joo, kilpailevia yrityksiä on myös jotka hoitavat hommat paremmin ja nopeammin joten varmaan siirryn heidän asiakkaakseen. 73 tuntia meni vastaukseen ja varojen palautukseen. Taitaa muutenkin olla vain 1 henkilö joka hoitaa maatteja.

Automaattien parissa työskentelee osa-aikaisesti yhteensä 7 ihmistä. Siihen sisältyy koordinaattoreita, tekniikasta ja asennuksista vastaavat henkilöt, palvelinpuolen ylläpitäjä ja useita paikallisia teknikkoja.

Epäonnistuneiden tapahtumien palautuksia hoitaa kylläkin vain 1 henkilö, ja sama henkilö joutui lisätöihin Bittirahalla tapahtuneen ongelman takia, eli sen takia nyt lähipäivinä on ollut hieman lisäviivettä.

Bittimaatti-verkostoon yleisesti panostetaan aika paljon, mutta täytyy nyt sanoa että suurimmat ongelmat automaateissa eivät ole softapuolelta ratkaistavissa. Myyntipuolen ongelmat johtuvat yleensä joko käyttäjävirheestä tai yhä yleisemmin, mekaanisesta virheestä automaatissa. Softapuolen ongelmia on alle 5% ajasta.

Nimenomaan nämä mekaaniset ongelmat ovat vaikeita ratkaista. Automaatit ovat herkkiä mm. setelitukoille yms. Näitä asioita kuitenkin pyritään ratkomaan hyvinkin aktiivisesti.

1 tykkäys

Kiitos vastauksestasi! Ymmärrät varmaan huoleni, ja toivoisin että mahdollisesti voisitte tähän palkata lisää henkilökuntaa. Eikö maattien myyjien vastuuseen kuulu tämän kaltaiset “valmistusviat”? Pidän teidän yrityksestä, mutta harmittaa tämä säätö.

Sama vikaa veikkaisin varmaan tätä myöten myös muidenkin valmistajien automaateissa kovemmassa käytössä.
Eikö tuossa olisi mekaniikan ihmelapsille/aikuisillekin kehittää jotain toimivampaa mekaanista ratkaisua? En kyllä tiedä mikä taho nuo bitcoineja vaihtavat automaatit on kehittänyt/valmistaa. Mutta veikkaan, että aika tyhjästä varmaan aloittaneet ja siksi tuollaista tukkeutumista tapahtuu.

Pitäisi varmaan löytää jostain käytöstä poistettu pankkiautomaatti ja sitten jostain muualta taas käytöstä poistettu bensa-automaatti. Sitten vain tökerösti kopioi bensa-automaatista setelien sisäänsyötön ja pankkiautomaatista ulossyötön. Tai ehkä moiset ratkaisut saa ostaakin valmiina pakettina jostain, vähän kuin tietokoneeseen vaikka kovalevyn? Tiedä sitten toimisiko yhtään paremmin?

Vaikka ovat varmaan virtuaalivaluuttaa vaihtoautomaattien valmistajat tätäkin kopiointia ainakin yrittäneet tehdä? Mutta epäonnistuneet, koska virtuaalivaluutoilla ei ole tuollaisia FIAT-valuutan mekaanisesti automaatit tukkeuttavaa ominaisuutta…

Lamassu santo tirso on käytössä prasoksen porukoilla. Harmi ettei parempaa vaihtoehtoa joka toimii niin ole löytynyt.

Mitä muita kilpailevia yrityksiä on olemassa? Itse tiedän ainoastaan Coiner.fi.