Bitti nuubi(aloittelijan kyssäreitä)

Moi! Eli tein juuri äsken lompakon multibitillä. Tein uuden lompakko tiedoston ja laitoin sille salasanan. Suljin sen ja aukasin sen lompakkoni, niin se ei kysynyt sitä salasanaa ollenkaan, eli mitä varten se salasana siinä on?

Sit pyyntöosiossa on joku osoitteesi, mitä mie sillä teen? Eli semmone pitkä numerokirjain sekoitus.

Mikä välittäjä kannattaa olla, kun siinä on ilmeisesti bitstamp?

Mites mie sit ostan noita bitukoita? Ilmeisesti tuolta bittirahan etusivulta voi ostella?

Ja mikäs se keltainen viiva siellä pörssikursseissa on?

[quote=“jebou86, post:1, topic:2533”]Moi! Eli tein juuri äsken lompakon multibitillä. Tein uuden lompakko tiedoston ja laitoin sille salasanan. Suljin sen ja aukasin sen lompakkoni, niin se ei kysynyt sitä salasanaa ollenkaan, eli mitä varten se salasana siinä on?

Sit pyyntöosiossa on joku osoitteesi, mitä mie sillä teen? Eli semmone pitkä numerokirjain sekoitus.

Mikä välittäjä kannattaa olla, kun siinä on ilmeisesti bitstamp?

Mites mie sit ostan noita bitukoita? Ilmeisesti tuolta bittirahan etusivulta voi ostella?

Ja mikäs se keltainen viiva siellä pörssikursseissa on?[/quote]

Salasanaa tarvitset kun maksat jotain bitcoineilla. MultiBit ei kysy salasanaa silloin kun aukaiset tuota lompakkoa.

Pyyntö osoiossa on sinun lompakkosi osoite, eli jos joku sulta ostaa jotain bitcoineilla niin tuo on se osoite johonka pyydät ne bitcoinit lähettämään.

Ostaa bitcoineja voi monestakin paikkaa, mutta helpoin tapa vasta-alkajallekkin on ostaa suoraan Bittipörssistä. Toki samalla tuet myös bittirahan toimintaa joten kaksi hyötyä kerralla ^^

Välittäjällä varmaankin meinaat tuota kurssia joka näkyy MultiBitissä niin Bitstamp on ihan jees.

Ja mitähän keltaista viivaa mahdat tarkoittaa ja missä pörssissä?

Okei. Hmm, tarviikohan mun olla onlinessä, että ne bitti kolikot tulee mun lompakkoon, vai onko ne blockit tai mitkä lie merkittynä jossakin sitten mun osoitteeseen, eli sitku loggaannun niin ne sit näkyy tai siirtyy siihen lompakkoon?

Ostin yhen bittiksen, tai sillä nykysellä kurssilla tuolta bittirahasta, se varmaankin tulee huomenna aamulla 11 aikoihin. Toivonmukaan.

Eli tossa bittirahan etusivulla näkyy kurssiviivat, niin siinä on se keltainen/oranssi viiva, niin mikä se on? Eli tää:
http://tinypic.com/view.php?pic=nqnssm&s=8

Kolikot kilahtelee jaettuun blokkiketjuun joka sijaitsee eri ihmisten koneilla ympäri Internettiä. Kun avaat lompakkosi niin sieltä ne tulee sinne lompakkoonkin näkyville, eli lompakon ei tarvitse olla auki niitä vastaanottaaksesi.

Oranssinkellertävä viiva Bitcoinwisdomin kurssikäppyrässä lienee jokin vähän pidemmän ajan (mutta minkä ajan, who knows?) keskiarvo, joka suodattaa terävät huiput ja rotkot pois.

[quote=“jebou86, post:1, topic:2533”]Moi! Eli tein juuri äsken lompakon multibitillä. Tein uuden lompakko tiedoston ja laitoin sille salasanan. Suljin sen ja aukasin sen lompakkoni, niin se ei kysynyt sitä salasanaa ollenkaan, eli mitä varten se salasana siinä on?

Sit pyyntöosiossa on joku osoitteesi, mitä mie sillä teen? Eli semmone pitkä numerokirjain sekoitus.

Mikä välittäjä kannattaa olla, kun siinä on ilmeisesti bitstamp?

Mites mie sit ostan noita bitukoita? Ilmeisesti tuolta bittirahan etusivulta voi ostella?

Ja mikäs se keltainen viiva siellä pörssikursseissa on?[/quote]

Itse louhin suoraan lompakkoon. Kannattaa käyttää sitä varmistusta, joka lähettää tekstiviestin, sovelluksen kautta varmistaa tai automaatti soittaa puhelun matkapuhelimeen.
Louhinta ei ole kannattavaa tällä hetkellä, kurssi niin samperin huono pörssissä! Silloin, kun oli kurssi päälle 700 dollaria per/bitcoin silloin se oli kannattavaa puuhaa.
Suosittelisin tutustumaan Bitcoin aloituspakettiin, joita saa tilattua kotiin!

Kannattavuudessa on montakin eri muuttujaa BTC-kurssin lisäksi, mm. laitteiston ostohinta, sähkön hinta, louhinnan vaikeusaste ja louhintalaitteiston energiatehokkuus. Ja kannattavuus voi olla henkilökohtainenkin käsite. Joku louhii tyytyväisenä pienemmilläkin tuotoilla.

Tällä hetkellä Bitcoinwisdom.comin mukaan Bitcoin-verkon teoreettinen hashrate raketoi kohti kaikkien aikojen ennätystä, joten siitä päätellen moni kokee louhinnan suht hyvin kannattavana. Vakiolla Antminer S1:llä louhiminen ei yleisesti ottaen kannata, koska se vie niin paljon sähköä tekemäänsä työhön nähden. Esim. Antminer S2, S3, S4 ja S5 ovat parempia hyötysuhteeltaan ja niillä kaikilla louhiminen lienee suuressa osassa maailmaa enemmän tai vähemmän kannattavaa sähkönkulutuksen osalta.

Kannattavuudessa on montakin eri muuttujaa BTC-kurssin lisäksi, mm. laitteiston ostohinta, sähkön hinta, louhinnan vaikeusaste ja louhintalaitteiston energiatehokkuus. Ja kannattavuus voi olla henkilökohtainenkin käsite. Joku louhii tyytyväisenä pienemmilläkin tuotoilla.

Tällä hetkellä Bitcoinwisdom.comin mukaan Bitcoin-verkon teoreettinen hashrate raketoi kohti kaikkien aikojen ennätystä, joten siitä päätellen moni kokee louhinnan suht hyvin kannattavana. Vakiolla Antminer S1:llä louhiminen ei yleisesti ottaen kannata, koska se vie niin paljon sähköä tekemäänsä työhön nähden. Esim. Antminer S2, S3, S4 ja S5 ovat parempia hyötysuhteeltaan ja niillä kaikilla louhiminen lienee suuressa osassa maailmaa enemmän tai vähemmän kannattavaa sähkönkulutuksen osalta.[/quote]

Oliskin varaa ostaa! Sentakia haen duunia, että saisi sijoitettua louhintalaitteistoon. Mä olen muutamassa suoramarkkinointi koulutuksessa ollut useita vuosia sitten. Mulla on toi AntMiner S1 =( Täytynee aloittaa työharjoittelulla, siitä saa arvokasta työkokemusta.