Tervehdys kaikille! En löytänyt mitään hyvää aihetta jonka jatkoksi olisin laittanut kysymykseni niin päätin perustaa uuden aiheen. Kysymykseni koskee Bitstampin rajattua tarjousta. Kummallisesti nimittäin näyttää, että rajattu tarjous (Limit order) antaa myydessä 40USD pienemmän hinnan kuin mitä senhetkinen markkinahinta on. Eli esimerkiksi jos myisin nyt 1BTC saisin niistä vain noin 91USD vaikka tämänhetkisellä kurssilla pitäisi saada 131USD. Tämän varmentaa se, että mikäli laitan 1BTC pyyntihintaan 0USD näyttää se Total -hinnaksi -40USD. Eikai tuo Limit order ota mitään kiinteää vaihtotaksaa? Vastaavasti ostotarjouksessa se lisää ostohintaan tuon 40USD. Välittömällä tarjouksella tätä ei näyttäisi olevan.
Muuten vaikuttaa tuo Bitstamp olevan ihan näppärä pörssi, tosin yhtään vaihtoa en ole vielä tehnyt siellä. Millaisia kokemuksia muilla on?
En mä ainakaan ole bitstampissa tuollaista hintojen säätymistä huomannut, mulle se laittaa oletuksena hintakenttään sen saman senhetken kurssin joka on luettavissa ruudun ylälaidassa. Yleensä limiittitoimeksiannossa muutan tuon hinnan joksikin muuksi. Tiedän ainakin hinnan jolla kaupat tehdään, se instant-kaupan hinta voi valua mihin suuntaan tahansa.
Pistä kuvaruutukaappaus tai pari liitteeksi niin pähkäillään sitten lisää. Ei ole mulla ainakaan toistaiseksi Bitstampista mitään valittamista, täytyisi vaan autentikoida oma tili. Oletkos katsellut Googlen street view:lla löytyykö firman katuosoitteesta Ljubljanassa pankkipilvenpiirtäjä, kurainen monttu vai parkkipaikka?
Tosiaan tämä näyttäisi koskevan ainoastaan tuota Limit Order -vaihtoa, välittömällä tarjouksella tuo Total hinta näyttäisi menevän kohdilleen. Tuossa vielä muutamat ruudunkaappaukset mitä Limit Order näyttää:
Tuo esiintyy vain ei-englanninkielisissä bitstampeissa. Ai miksi? Ei mitään käryä, mutta näin on. Itse olen pitänyt koko ajan englanninkielisenä mutta kun mietin probleemaasi eikä muuta selitystä tullut mieleen niin testasin suomella ja siinähän se oli, sama ilmiö muilla kielillä. Laitoin jo palautemailia. Käsittämätön juttu
E: Muutoin bitstamppi tuntuu loistavalta, mutta varmaksihan ei voi sanoa että mikä bitcoinpalvelu on huijauspuijaus ja mikä ei. Toivottavasti bitcoin-24 palauttaa vielä varani…
Huomasin tosiaan itsekin kyseisen jutun, aika ihmeellistä. Mutta eipä tuossa huolta, näyttää silti menevän ihan oikealla hinnalla kaupattavaksi eli vaikka Total näyttää väärää hintaa, näkyy se avoimissa tarjouksissa ihan oikealla hinnalla. Joo itsekään en ole tosiaan yhtään kauppaa tehnyt tuolla Bitstampissa mutta ajattelin tässä muutaman päivän sisällä kokeilla myydä ja katsoa että kuinka nopeasti menee kaupan ja kuinka muutenkin toimii. Mt. Goxin rekisteröityminen ilmeisesti tällä hetkellä kiinni?
Osaisiko joku kertoa, miten saa Googlen 2-step verificationin otettua käyttöön Bitstampissa puhelimella, joka ei tue uusien älypuhelimien ominaisuuksia, kuten QR-koodia jne.
Google tukee tuossa myös perinteisiä tekstiviestejä, mutta miten niitä voi käyttää Bitstampin kanssa, joka tarjoaa ko. kohdassa ainakin oletuksena QR-koodia?
Tämä olisi erityisen tärkeä ominaisuus mahdollisia haittaohjelmia / keyloggereita vastaan, sillä tekstiviestivarmistus tuo merkittävän lisäturvan. Kiitos avusta.
Bitstamp ei kuulemma tue SMS-pohjaista varmistusta, myöskään Windows-luurit eivät ole listattuna heidän tukemissaan laitteissa.
Onko joku kuitenkin saanut Windows-kännykkänsä toimimaan tuon Two-factor authenticationin kanssa - miten? (Ainakin QR-koodit tuo noksu osaa kyllä tulkita.)