Bitstamp talletus

Aloittelevana harrastelijana kohtasin tällaisen ylipääsemättömän esteen Bitstamp talletusta tehdessäni:
SEPA-maksulla siirtäessä sivusto näyttää maksuosoitteen ja lopussa lukee kohdassa viesti:

Viesti: 5783xxxxxxx (TÄRKEÄÄ: sinun TÄYTYY sisällyttää tämä pankkitalletuksen viestiin jotta talletus siirtyy SINUN Bitstamp käyttäjätilillesi)

Kysymys kuuluu että tuleeko tuo numero tosiaan viestikenttään eikä viitteeksi? Tyhmä kysymys mutta ei vara venettä kaada :smiley:

Kiitos jo etukäteen vastanneille 8)

Mulla ainakin se toimi kun teki juuri ohjeiden mukaan. Siis viestikenttään, ei viitteeksi.

Viitenumerohan on ihan suomalainen keksintö, eli SEPA-maksuissa yleensä käytetään viestikenttää.

Viestikenttään.

Ja sitä kysytään kuitenkin, rahat menee kahdessa tai kolmessa päivässä perille.

Kiitokset nopeista vastauksista ::slight_smile:

Empäs sitten viitsinyt uutta aloittaa joten jatketaan täällä :slight_smile:

Eikö bitstamp tue nappikauppaa laisinkaan? En tietenkään lukenut mitään hinnastoja ym. vaan painelin suoraan pörssiin, eli bitstamp, ja siirsin 60e alkajaisiksi.

Tililleni seuraavana päivänä ilmeistyikin se rapiat 80$ ja ei muuta kuin kaupoille!.. (Kurssi tapahtumahetkella ~144$)

… 0.013BTC @ 80$? Aika huonot kaupat. Tämä siis välittömällä tarjouksella.
EDIT: Vai onko tuo välityspalkkion suuruus? :-[ (sittenhän se on ok)

No huomasimpa juuri että rajatulla tarjouksella on 40$ fee ilmeisesti.
Eli onko täysin turhaa näillä sumilla hankkia suoraan pörssistä?

[quote=“Rauhilux, post:6, topic:1177”]Empäs sitten viitsinyt uutta aloittaa joten jatketaan täällä :slight_smile:

Eikö bitstamp tue nappikauppaa laisinkaan? En tietenkään lukenut mitään hinnastoja ym. vaan painelin suoraan pörssiin, eli bitstamp, ja siirsin 60e alkajaisiksi.

Tililleni seuraavana päivänä ilmeistyikin se rapiat 80$ ja ei muuta kuin kaupoille!.. (Kurssi tapahtumahetkella ~144$)

… 0.013BTC @ 80$? Aika huonot kaupat. Tämä siis välittömällä tarjouksella.
EDIT: Vai onko tuo välityspalkkion suuruus? :-[ (sittenhän se on ok)

No huomasimpa juuri että rajatulla tarjouksella on 40$ fee ilmeisesti.
Eli onko täysin turhaa näillä sumilla hankkia suoraan pörssistä?[/quote]

Siis eikai? Itse kävin joskus vuosia sitten nappikauppa bitstampissa, ei siellä kyllä tuollaisia kuluja ollut.

Ainoa virhe minkä tossa näen, on että tuo on oikeasti kulut.

Kulut-sivuillakaan ei ole moisesta 40$ lisämätkystä mitään mainintaa…

https://www.bitstamp.net/fee_schedule/

No tämäpä mielenkiintoista! Muuttamalla kielen englanniksi rupee hinnat olemaan kohillaan! Tosiaankin suomenkielisenä näyttää todella huonoja hintoja ja englanniksi ilmeisesti normaalit.

Muilla samoja ongelmia ollut?

EDIT: Sama kuva “englanniksi”

Joo, toi on vanha bugi Bitstampilla, mitä ei ole näköjään vieläkään korjattu. Eli suomalaisessa kieliversiossa näyttää tuon bitcoin määrän vituralleen. Vaihtaa kuitenkin sen hetkisellä kursilla, kokeiltu on. Tosin itse vaihdoin englanti-versioon tuon bugin takia.

Ahaa, no hyvä kuulla. Kyllähän sitä enkulla pärjää ;D

Minä käytän myös englanniksi tuota, koska osa suomennoksista on vähän hassuja.

Pistin Bitstampiin palautetta, että korjaavat tuon bugin.