Mitäs helvettiä tässä kurssissa tapahtuu??? $40/31€
On kyllä aika hurjaa tämä meno ku 10% joka päivä. Viimeks oli tällaista tossa vuosituhannen vaihteessa ja kaikki tietää miten se päättyi
Aika jyrkkää käyrää. Pumppaakohan sitä joku.
Nyt on hyvä aika ostaa…
…pullo shamppanjaa kurssinousun kunniaksi. Ajatelkaa, pullolliseen hyvää shamppanjaa (Alkosta) vaadittiin vielä syksyllä kolme bitcoinia, nyt riittää yksi. Näin se ostovoima kasvaa Bitcoinin ansiosta.
Bitcoin tykitti yli 40 dollarin / 30 euron. Olin kyllä äimän käkenä tänä aamuna, kun heräsin ja katsoin kurssia. Tämäkin nousu on tapahtunut ison uutisen siivittämänä: https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=516.0
Nyt on ensimmäistä kertaa tämän nousun aikana näkyvissä jonkinlaista paniikkiostamista. Se on usein merkki siitä, että jonkinlainen kupla lähestyy, joten ainakin itse suhtaudun kurssikehitykseen tästä eteenpäin hieman suuremmalla varauksella. Se ei takaa sitä, että kupla on syntymässä, mutta suhtautuisin silti varauksella nykytilanteeseen.
5.3.2013 klo 16:05
Taas 10% päivässä 8) Eipä tässä isolla painolla olla enää mukana, kun jokaisen dollarin kohdalla olen myynyt 10% pois.
Bitcoin-markkinoilla on nyt kuumenemisen merkkejä. Meno on aivan käsittämätöntä. Täytyy tosin sanoa, että tänään herätessäni en ollut niin yllättynyt tästä, kun olin edellisenä aamuna.
Jotenkin tuo $40 ei tuntunut merkittävältä virstapylväältä, kun kerta kaikkien aikojen huippu on ylitetty ($32). Merkittävämpänä pidän nyt viittäkymppiä, saa nähdä miten sen kanssa käy.
6.3.2013 klo 12:30
Mun mielestä tuossa on hyvää analyysiä, hänen arvionsa ovat kuitenkin hyvin pitkän tähtäimen arvioita. Tuo maksimiarvo saavutettaisiin vuoteen 2029 mennessä (10 vuotta mainstreamiin pääsyn jälkeen, joka olisi 2019).
Tuossa ajassa ehtii kyllä tapahtua ihan mitä tahansa, ja voi olla että koko Bitcoinia ei enää ole olemassa, mutta siinä tapauksessa että se jatkaa voittokulkuaan, on tuo sinällään mahdollista.
Itse en näe kovin hedelmällisenä miettiä noin kaukaista tulevaisuutta, minulle sellaiset 5 vuotta eteenpäin riittää hyvin. Sillä aikavälillä odotan $1000 - $10000 kurssikattoa. Siitä olen Falkvingen kanssa hyvin samoilla linjoilla, että 50, tai 100 dollarin kurssikattoon tähtääminen on kahvirahoilla pelleilemistä. Se on relevantti katto pelkästään tänä vuonna, vähänkin kauemmas katsottuna tuo ei ole mitään enää.
Mahtaako mennä $50 tänään rikki. Nyt ollaan taas aamusta noustu 10%. EI ole tervettä!
Ei ole tervettä ei, mutta sille ei oikein voi mitään että Bitcoinilla on nyt aika iso “buzz” factor tällä hetkellä. Kysyntä repeää liitoksistaan. Ajan kysymys vaan, kun nähdään ainakin jonkinlainen korjausliike. Sitä ei tosin voi tietää missä vaiheessa se tulee, vielä voi mennä ylös.
Lähdin tänään mukaan ostamalla yhden BTC (+mitä hiluja mainauksesta tulee kun kone on päällä), tähtäin on kymmenien vuosien päässä. Uskoakseni BTC on tullut jäädäkseen suosion kasvaessa todella massiivisesti. En pidä tämänhetkistä hintaa sinänsä pahana, kun kyseessä on loppupelissä vahvasti deflatorinen valuutta. Mikäli kuitenkin romahdus sattuu niin ostelen sitten hiljalleen lisää mitä alemmaksi mennään
Miinuspuolena kyllä näen sen, että “massoille” bitcoinin käyttöönotto voi olla todella vaikeaa. Itsellänikin meni tovi jos toinenkin, että edes ymmärsin miten koko homma toimii. Toisaalta nykyinen trendi sille, että sukupolvet tästä eteenpäin tulevat varttumaan tietokoneiden parissa, joten kynnys bitcoinin opettelulle pienenee jatkuvasti
Tää on nyt se juna, jonka alle ei kannata jäädä. Myyjät murskataan armotta. Mistä puheen ollen - onko kellään mitä myydä? Voin ostaa suurellakin summalla.
Pelkään että heikot kädet on myyneet jo kauan sitten ja hinnannousun kiihtyminen johtuu siitä, että sekä ostajat että omistajat haluavat bitcoineja.
vähän tais dipata viimeyönä
Kuin jojo.
itsehän en myy vaan mainaan ja ostan kokoajan enemmän
Siinä kävi niin kuin vähän epäilinkin jo, eli kuuluisa jojo-liike nähtiin pitkästä aikaa. Nämä ovat Bitcoinin parissa pidempään olleille tuttu juttu.
Veikkaan, että hinta saattaa dipata vielä uudestaan ja tasoittua johonkin 30-40 dollarin välille. Siellä tulee sitten iso taistelu ostajien ja myyjien välillä. Toki positiiviset uutiset ovat vaan jatkuneet, joten uutta rahaa saattaa olla edelleen tulossa huomattavasti.
Olisin vaan iloinen tästä tilanteesta, tulee mahdollisuus ostaa coineja vähän halvemmalla (jos tulee).
7.3.2013 klo 13:20
Toistaiseksi mitään isompaa dippiä ei ole nähty, vaikkakin myyjien määrä orderbookissa on lisääntynyt paljon. Vastaavasti myös ostajien määrä on taas lisääntynyt. Viikonloppu on tulossa, joten jännä nähdä mitä käy.
8.3.2013 klo 14:30
jumituttiinkohan nyt pitemmäksi aikaa tähän. vois vaan holdata tässä kohtaa
Tilanne on noususuuntainen, ja nyt on lauantai. Hyvin mielenkiintoista, sanoisin. Uskoni isompaan dippiin on alkanut rajusti heikentyä, ja veikkaan että ainakin uusi yritys viidenkympin porteille tehdään ensi viikolla. Sitä en osaa sanoa mennäänkö siitä läpi vai ei.
9.3.2013 klo 19:45