BitMain AntMiner S1 poweri

Nyt kun tätä Bitcoinien louhimista on kokeillut näytönohjaimilla ja todennut että siinä ei ole mitään järkeä, niin tuumasin että pitänee varmaan ostaa aluksi pari tuollaista Bitmain AntMiner S1 - louhijaa. ( https://www.bitmaintech.com/productDetail.htm?pid=00020140107162747992Ce5uBuxW06D6 )

Mutta tuo AntMiner S1 ei sisällä virtalähdettä, joten kysynkin: Minkälaista virtalähdettä suosittelette tuollaiselle laitokselle ja voiko samaan virtalähteeseen laittaa noita AntMiner S1:tä useampia? Ja onko tuossa AntMiner S1:ssä jotain standardi-liitäntää että kytkee vain sen virtalähteen siihen kiinni vai pitääkö tehdä jotain taikatemppuja?

  • Tinke

Ei tarvii mitään temppuja. Kelpaa mikä vain virtalähde, jostain oon kuullu, että minimi ois 550w. Kahteen kelpaa myös muistaakseni 1000w virtalähde.

Varmaan vähän myöhässä tähän postaukseen, mutta itse käytämme luotettavaa Corsairin cx600 builder seriessin poweria. Ei lämpiä ja paukku riittää varmasti. Ja kompaten Ukkosen postia niin rm1000 pyörittää paria mennen tullen. Samat pätee myös nyt tulevaan S3 malliin jossa nopeus yli tuplattu ja kulutus minimoitu virran suhteen.

Mullakin oli virtalähde rikki, kun koitin testata laitteistoa. :frowning: Kyllä 530W riittää normaali kellotuksella, sitten jos aikoo enemmän saada tehoja, niin tottakai se vaatii sen 550W.

Tuosta AnMinerista ei kannata ottaa enempää irti koska virheitä alkaa tulemaan senverran eikä ole kannattavaa. Laadukkaalla 500W virtalähteellä pärjää mutta on aika äärirajoilla, joten joku 520-530W parempivaihtoehto.

[quote=“AVS Store Oy, post:5, topic:2095”][quote author=Hannu link=topic=2286.msg20684#msg20684 date=1413492073]
Mullakin oli virtalähde rikki, kun koitin testata laitteistoa. :frowning: Kyllä 530W riittää normaali kellotuksella, sitten jos aikoo enemmän saada tehoja, niin tottakai se vaatii sen 550W.
[/quote]

Tuosta AnMinerista ei kannata ottaa enempää irti koska virheitä alkaa tulemaan senverran eikä ole kannattavaa. Laadukkaalla 500W virtalähteellä pärjää mutta on aika äärirajoilla, joten joku 520-530W parempivaihtoehto.[/quote]

Voi olla, ettei toi virtalähde ole rikki en vaan saa sitä toimimaan =( Harmittaa kovasti. Oliskohan Cruz käytettyä TOIMIVAA virtalähdettä. :frowning: Muistui kuitenkin opettajan neuvot, että “hellää voimaa käyttäen” (Siis kun noita koneita kasattiin koulussa)

Pakko heittää tähän väliin tällainen “back to the basics”-viesti varmuuden vuoksi, eli powerista pitää olla emolevyn liittimestä vihreä ja musta piuha oikosulussa, jotta poweri lähtee käyntiin ilman emolevyä. Itse olen käyttänyt johdonpätkiä ja paperiklemmareita.

Ja nyt kun sanon tämän, niin joku oman elämänsä Clessmeister tulee sanomaan, että pitää käyttää 3,30000001 ohmin vastusta, viiden nanofaradin kondensaattoria häiriösuotimena ja sulaketta em. piuhojen välissä ja vastaukseni on, että ei kiinnosta. ;D

[quote=“ComaWombat, post:7, topic:2095”]Pakko heittää tähän väliin tällainen “back to the basics”-viesti varmuuden vuoksi, eli powerista pitää olla emolevyn liittimestä vihreä ja musta piuha oikosulussa, jotta poweri lähtee käyntiin ilman emolevyä. Itse olen käyttänyt johdonpätkiä ja paperiklemmareita.

Ja nyt kun sanon tämän, niin joku oman elämänsä Clessmeister tulee sanomaan, että pitää käyttää 3,30000001 ohmin vastusta, viiden nanofaradin kondensaattoria häiriösuotimena ja sulaketta em. piuhojen välissä ja vastaukseni on, että ei kiinnosta. ;D[/quote]

Mihin se hyppylanka laitetaan? Koitin katsoa opetusvideosta youtubessa, mutta mulla on erilainen virtalähde käytössä. Saksasta tilattu, 530W :-\

Kokeile tätä tai ota kuva powerin virtaliittimestä ni koitetaan selvitellä:

http://www.youtube.com/watch?v=YRhaI4W8d9s

[quote=“aSaMiner, post:9, topic:2095”]Kokeile tätä tai ota kuva powerin virtaliittimestä ni koitetaan selvitellä:

http://www.youtube.com/watch?v=YRhaI4W8d9s[/quote]

Ei tolla paskalla kiinakameralla saa mitään hyvää kuvaa liittimestä. Ei tullu ohjekirjaa mukaan ja veli ei vastaa mulle puhelimeen. :frowning:
Emmä muuta tarvii, kun saada ton louhimen vaan käyntiin, niin loput osaan itse. :-\

Jos koet, että virtalähteen emolevyn liitin virtalähteessäsi on jotenkin valtavasti erilainen kuin tämä:

Tai tämä:

… niin laita ihmeessä edes jonkinlainen kuva sekä powerin kyljestä jossa näkyy mallinimitarra ja itse emolevyn 24-pinnisestä virtaliittimestä niin sedät katsovat ihan mielenkiinnosta, että millainen ihmepoweri sieltä löytyy. Tunge mahdolliset kuvat vaikka tuonne:http://aijaa.com/

Muussa tapauksessa tunge paperiklemmari tai pieni sähköjohdonpätkä kuvassa näkyvän kaltaisen liittimen reikiin, joihin tulee vihreä ja musta johto. Mustia maajohtoja liittimessä on enemmänkin, mutta heti vihreän vieressä on yksi sopiva kummallakin puolella samassa rivissä. Jos johtojen väriä ei näy, niin vihreä johto on kuvan mukaisesti neljäs vasemmalta ylärivissä.

Nyt rupeaa tulemaan jo vähän leffojen pomminpurkukohtauksia mieleen… “Cut the green wire! Don’t cut the blue wire! No, the green wire!” KABOOM!

[quote=“ComaWombat, post:11, topic:2095”]Jos koet, että virtalähteen emolevyn liitin virtalähteessäsi on jotenkin valtavasti erilainen kuin tämä:

Tai tämä:

… niin laita ihmeessä edes jonkinlainen kuva sekä powerin kyljestä jossa näkyy mallinimitarra ja itse emolevyn 24-pinnisestä virtaliittimestä niin sedät katsovat ihan mielenkiinnosta, että millainen ihmepoweri sieltä löytyy. Tunge mahdolliset kuvat vaikka tuonne:http://aijaa.com/

Muussa tapauksessa tunge paperiklemmari tai pieni sähköjohdonpätkä kuvassa näkyvän kaltaisen liittimen reikiin, joihin tulee vihreä ja musta johto. Mustia maajohtoja liittimessä on enemmänkin, mutta heti vihreän vieressä on yksi sopiva kummallakin puolella samassa rivissä. Jos johtojen väriä ei näy, niin vihreä johto on kuvan mukaisesti neljäs vasemmalta ylärivissä.

Nyt rupeaa tulemaan jo vähän leffojen pomminpurkukohtauksia mieleen… “Cut the green wire! Don’t cut the blue wire! No, the green wire!” KABOOM![/quote]

Se jää tolleen ihmeellisesti nykimään. Ei ollu virtalähde rikki, nyt ainakin sen huomasin. Laitoin just 4 pinnin kohdalle ton rautalangan, kuten oli neuvottu opetusvideossa.

Toivottavasti siinä hyppylangassa on hyvä kontakti. Muutenhan se voi pätkiä virtaa päälle ja pois edestakaisin. Tosin en varsinaisesti tiedä, mitä meinaat tuolla nykimisellä. Pätkiikö se heti alkusekunneilla jotenkin? Louhinta alkaa vasta n. puolen minuutin päästä virtojen kytkemisestä, joten jos poweri on vähän heikko maanantaikappale, niin se voisi nyykähtää kun asic-sirut toden teolla pörähtävät käyntiin. Ensimmäisessä puolen minuutin alkulämmittelyssä laite vie vain jotain 50w tehoa, joten poweri ei voi ainakaan heti laakista ylikuormittua kun virrat kytkee päälle.

Kannattaisi vielä testata toisella virtalähteellä jos vain mahdollista.

Laitoitko ns. hyppylangan niiden pinnien väliin?

Yep, laitoin toisen pään vihreään toisen mustaan. Nyt se vaan sammuu, kun yrittää käynnistää. Virtalähde toimii moitteetta.

Antminerissä ei kylläkään ole mitään älyä päälläolon suhteen, vaan se käynnistyy heti kun saa virtalähteestä virtaa. Ja se sammuu kokonaan vain, jos se ei saa virtalähteestä virtaa.

Sammuuko Antmineristä kaikki valot vai mitä meinaat tuolla sammumisella?

Eli jos Antminer sammuu kokonaan pimeäksi kesken kaiken, vika on mitä todennäköisimmin virtalähteessä.

Jos meinaat sammumisella pelkästään vaikkapa tuulettimien pyörimistä, niin niillä ei ole mitään väliä. Tuulettimet ovat yleensä kokonaan sammuksissa kun laitteen laittaa päälle kylmänä ja lähtevät kunnolla päälle vasta kun louhinta oikeasti käynnistyy ja laite kuumenee.

[quote=“ComaWombat, post:16, topic:2095”]Antminerissä ei kylläkään ole mitään älyä päälläolon suhteen, vaan se käynnistyy heti kun saa virtalähteestä virtaa. Ja se sammuu kokonaan vain, jos se ei saa virtalähteestä virtaa.

Sammuuko Antmineristä kaikki valot vai mitä meinaat tuolla sammumisella?

Eli jos Antminer sammuu kokonaan pimeäksi kesken kaiken, vika on mitä todennäköisimmin virtalähteessä.

Jos meinaat sammumisella pelkästään vaikkapa tuulettimien pyörimistä, niin niillä ei ole mitään väliä. Tuulettimet ovat yleensä kokonaan sammuksissa kun laitteen laittaa päälle kylmänä ja lähtevät kunnolla päälle vasta kun louhinta oikeasti käynnistyy ja laite kuumenee.[/quote]

Kyllä se valoa vilkuttaa, mutta tuuletin sammuu. :-[

Kuten edellisessä viestissä sanoin, niin tuulettimen sammumisella ei ole mitään väliä. Se käynnistyy vasta kun itse louhintaprosessi käynnistyy ja laite alkaa kuumentua. Eli kaikesta päätellen laitteesi toimii ihan normaalisti eikä missään ole vikaa.

Sanoit saavasi homman toimintaan omin päin kun saat vain vehkeen käyntiin, joten otan tähän väliin pienen hengähdystauon enkä selitä turhaan enempää. Eli sitten vain laite reitittimeen kiinni, IP-asetukset kuntoon jos tarvitsee, poolin asetukset sisään nettiselaimella ja suuret rahavirrat suuntautuvat lompakkoasi kohti.

Tässä laitteessahan on juuri se helppokäyttöinen webbikäyttöliittymä mistä olet usein puhunut…