Ostin bitcoinstoresta elektroniikkaa 400usd edestä ja nyt jäivät sitten tulliin. Mites menettelen nyt täytyykö siitä maksaa alvit vai voinko selitellä sen jotenkin?
Mitäs aattelit selitellä? Paketin mukana pitäisi olla kuitti ostetuista tavaroista ja postimaksuista. Niiden kahden perusteella määräytyy se summa, josta maksat arvonlisäveroa 24%. Tuota ei voi välttää mitenkään.
Voit tullata lähetyksen netissä ja maksaa verot tai sitten mennä tulliin henkilökohtaisesti noutamaan ja maksamaan lähetystä.
Sori unohtui se tärkein ostin ne bitcoineilla noin 400usd edestä. Enkä tiedä onko siellä paketissa kuittia. Tietääkö nämä tullihenkilöt mikä on bitcoin ja onko heillä joku menettely tälläisille tapauksille ?
Minkälaisia sähköpostikuitteja olet saanut bitcoinstoresta? Onko niissä dollarimäärät bitcoin määrien lisäksi? Jos on, niin tullissa ovat sitten kiinnostuneita dollarimääristä. Jos ei ole, niin pääset raapimaan päätäsi tullin kanssa, että mites edetään. Raportoi sitten mielellään tänne kans, että miten meni.
On mulla toi oma kuitti minkä sain bitpaysta, mutta tarkoitus oli olla maksamatta tästä mitään kun kerta coineilla ostin No soittelen huomenna tulliin katsotaan mitä ovat mieltä. Toivottavasti en saa mitään veronkierto syytettä. :o
Mitä ihmettä se vaikuttaa maksaako sen itse oravannahoilla vai coineilla? Jos hinta oli $400 niin sen mukaan se menee.
Juuri näin. Sinun pitää pystyä todistamaan mitä olet noista tavaroista maksanut. Tässäkin tapauksessa tuo dollarimäärä muutetaan euromääräksi, josta sitten lasketaan maksettava arvonlisävero.
Suosittelen ihan menemään käymään sopivan maksutositteen kanssa ja maksamaan kiltisti verot. Niistä ei pääse mitenkään eroon. Uskoisin paketissa olevan riittävät merkinnät tavaroiden hinnasta. Olisi aika outoa, jos myyjä ei niitä laittaisi.
Eipä siitä mitään syytteitä ole luvassa. Et vain saa pakettiasi tullista ennen kuin ne on sitä mieltä, että asia on hoidettu tyydyttävästi. Tarkoittaa mitä todennäköisimmin ALV:n maksamista.
Itsekin pohdin kertaalleen bitcoinstore tilauksen tekemistä, mutta koska hinnat oli sellaiset, että jos jää tulliin, niin on itseasiassa kalliimpaa ku ostaa euroopasta, niin tilasin sit eurooppalaisesta kaupasta.
Elikkäs päivitystä. Soittelin sinne tulliin 3:een eri numeroon ja 2:sta ei tiedetty mikä on bitcoin ja yhdestä sanottiin että sitä normaalia käypää valuuttaa verot menee siitä arvosta paljonko btc oli tilaus päivänä. No sanoi siellä sitten että tee ilmoitus sen päiväisellä arvolla. Elikkäs näppäilin sinne tullin sivuille sitten arvon tuolla 4.4btc*65usd + postit 20usd veroja tuli jotain 50€. Ihmettelin sitten ja soitin sitten sinne että eikö kukaan tarkista ja sanoivat että jos lasku tuli siihe niin maksat vain sen ja paketti jatkaa matkaa. Eli eipä tässä nyt ihan hirveästi häviölle jääty.
On kyllä ihme käsityksiä ihmisillä, jos coineilla ostaa niin ei tarvitsisi tulleja maksaa… kaikkea sitä näkee ku vanhaksi elää ;D
Kiinalaiset tuntevat sellaisen termin kuin “drop shipping service”. Melkein kaikki kaupat kirjoittavat sisällöksi ja arvoksi sen mitä pyydät ja laittavat samoilla tiedoilla kuitit pakettiin. Tuolla tavalla säästää helposti tuhansia euroja jos tilaa paljon tavaraa ulkomailta. Tulli ei ehdi tarkastaa läheskään kaikkia lähetyksiä ja pienemmät lähetykset joiden arvo alittaa tullausarvon tai on siinä rajoilla päästetään yleensä eteenpäin suoraan.
Drop shipping ei kyllä liity tuohon tullin kusettamiseen varsinaisesti, se tarkoittaa vaan palvelua mikä mahdollistaa esim. tuotteiden jälleenmyynnin. Eli siis firma ottaa omat logonsa yms paketista pois, jolloin voit jälleenmyydä tavaraa esim. omassa verkkokaupassasi omalla logolla ja hinnoilla. Toki varmaan näppärä tuohonkin tarkoitukseen
Aika isoja betsejä porukka ottaa 1,24 kertoimella siitä, että vakuuttamaton paketti on hyvin pakattu ja tulee ehjänä perille tullin huomaamatta. Eikö olis helpompi varastaa kaupasta? Ei tarvitse kielitaitoakaan.
Giganttiin -->
Bitcoin Store on ihan jees kunhan huomioi, että ensinnäkin hintaan todennäköisesti lisätään se *1,24 ja että postituksessa kestää huomattavasti kauemmin kuin jos tilaisi Suomesta tai edes Euroopasta.
Itse olen tilannut useita satoja paketteja joissa on ollut mm elektroniikkaa ja optiikkaa, ja ne ovat yhtä lukuun ottamatta tulleet kaikki ehjänä perille ja sitäkin epäilen yhä että onnistuin rikkomaan sen itse kun postit tippuivat lattialle rymytessäni kotiin. En ole koskaan tilannut yhtään pakettia vakuutettuna ja nimenomaan kieltänyt mm. ebay-myyjiä vakuuttamasta lähetyksiä ja säästänyt siinä onnistuneesti useita tuhansia euroja. Ostaisin hajonneet tavarat moneen kertaan uudestaan näin.
Pelottavaa nähdä bitcoin-talouden puolestapuhujien ihannoivan vakuutusyhtiöitä ja takauksia.
[quote=“useri123, post:15, topic:1016”][quote author=Rider link=topic=1087.msg7811#msg7811 date=1374417220]
Aika isoja betsejä porukka ottaa 1,24 kertoimella siitä, että vakuuttamaton paketti on hyvin pakattu ja tulee ehjänä perille tullin huomaamatta. Eikö olis helpompi varastaa kaupasta? Ei tarvitse kielitaitoakaan.[/quote]
Itse olen tilannut useita satoja paketteja joissa on ollut mm elektroniikkaa ja optiikkaa, ja ne ovat yhtä lukuun ottamatta tulleet kaikki ehjänä perille ja sitäkin epäilen yhä että onnistuin rikkomaan sen itse kun postit tippuivat lattialle rymytessäni kotiin. En ole koskaan tilannut yhtään pakettia vakuutettuna ja nimenomaan kieltänyt mm. ebay-myyjiä vakuuttamasta lähetyksiä ja säästänyt siinä onnistuneesti useita tuhansia euroja. Ostaisin hajonneet tavarat moneen kertaan uudestaan näin.
Pelottavaa nähdä bitcoin-talouden puolestapuhujien ihannoivan vakuutusyhtiöitä ja takauksia.[/quote]
No en minä ainakaan mitään ihannoi. Fakta nyt vaan on se, että halvimpia lähetystapoja käyttäen ei kaikki tule ehjänä perille. Kuriirifirmoilla taas on oikein järkeviä vakuutuksia noin hintojen puolesta eli miksi en ottaisi?
Onko oikeasti järkeä tilata joku lähemmäs tonnin objektiivi ilman vakuutusta vain siksi, että säästää vakuutusmaksut ja on mahdollisuus saada se tullista läpi alveja maksamatta. Kuten sanoin, aika paljon saat luottaa myyjän pakkaustaitoihin ja viitseliäisyyteen.
Mut eipä siinä. Jokainen tekee kuten tahtoo. Minä tykkään pitää uhkapelit ja postilähetykset erillään.
Vanha threadi. Kysyn kuitenkin :
miksi?