Bitcoinin levinneisyys suuren yleisön joukossa

Tein pienen empiirisen testin tänä viikonloppuna.

Olin kahtena päivä kirpputorilla myymässä (myyrmäkihalli). Aikaa meni noin 10 tuntia, josta koko aikana minulla oli “Bitcoins accepted here” logo teipattuna pöydän nurkkaan. Vaikka myyntiä oli yli >1k eur, EI KUKAAN kysynyt bitcoinista mitään, saati tarjoutunut tekemään ostoksensa sillä.

Tarkoituksella en mainostanut tätä olenkaan etukäteen, vaan halusin arvioda tällä tavalla bitcoinin levinneisyyttä. Tämän kokeen perusteella bitcoinilla on vielä pitkä matka kuljettavana.

Heh, mutta siksihän otsikossa lukee “suuren yleisön joukossa”. Asemblyllä on sitä paitsi hieman hankala pitää kirpputoria.

Kaupanksi meni kyllä tietotekniikkaa, dvd leffoja, äänikortteja yms.

btw. Toisena päivänä unohdin ladata kännykän akun, joten silloin en olisi edes voinut ottaa vastaan bitcoineja. >_<

Mainosta seuraavan kerran kirpputoriasi täällä, niin voin tulla paikan päälle tsiigaamaan oisko mitään mielenkiintoista ostettavaa :slight_smile:

Kirpputorin yhteytedessähän voisi myös pitää pientä bitcoinien myyntipistettä. Paperilompakoita vaan tulostettu stacki yms.

Itse myin kirpputorilla n. 2 vuotta sitten. Piirsin tussilla lapun “hyväksytään myös bitcoinit”. Se oli siinä jonkin aikaa, mutta sitten tais tyttökaveri sanoa jotain että hävettää tms., ja jouduin ottamaan lapun pois ;D

[quote=“kangasbros, post:3, topic:817”]Mainosta seuraavan kerran kirpputoriasi täällä, niin voin tulla paikan päälle tsiigaamaan oisko mitään mielenkiintoista ostettavaa :slight_smile:

Kirpputorin yhteytedessähän voisi myös pitää pientä bitcoinien myyntipistettä. Paperilompakoita vaan tulostettu stacki yms.

Itse myin kirpputorilla n. 2 vuotta sitten. Piirsin tussilla lapun “hyväksytään myös bitcoinit”. Se oli siinä jonkin aikaa, mutta sitten tais tyttökaveri sanoa jotain että hävettää tms., ja jouduin ottamaan lapun pois ;D[/quote]
Mites tyttöystävä suhtautuu bitcoineihin nykyään? ;D

Eihän Bitcoinin käytöllä ole vielä minkäänlaista levinneisyyttä suuren yleisön joukossa. Suuresta yleisöstä hieman merkittävämpi osa on ehkä kuullut siitä nyt kerran tai korkeintaan kaksi, koska mediahuomiota on ollut sen verran paljon. Sen käyttäjät ovat niche. Kasvava niche, mutta niche kuitenkin.

Jos mainostat oikeissa paikoissa (kuten täällä), voit saada 1-3% liikevaihdosta tapahtumaan bitcoineilla. Se on realistinen odotusarvo tällä hetkellä. Jos et mainosta oikeissa paikoissa, pitää käydä oikeastaan onni että kukaan tulee maksamaan bitcoineilla.

Tätä en yhtään epäile. Tarkoituksena oli tosiaankin testi, jossa halusin nähdä onko sattumanvaraisessa joukossa yhtään asiakasta jolla olisi ollut kykyä/halua maksaa bitcoineilla.

Tavara siis teki kauppansa, mutta vain fiatilla. Asiakkaita oli reilusti yli sata (koko hallissa varmasti useampi tuhat asiakasta) joten otos ei ollut aivan pieni.

Seuraavalla kerralla aion kyllä täälläkin mainostaa. ^-^

edit:

palautteen puuttuminen tarkoittaa tietenkin myös sitä että, negatiivista palautetta ei tullut yhtään. O_o

Disclaimer : Tämä on häpeilemätön mainos joka kuuluisi paremmin kaupankäyntipalstalle!

Mitenköhän tuo onnistuu? Löytyykö sinulta necronomiconia, sille SE on yksi asioista joka ei tehnyt kauppaansa.

Vastaava kuin kuvassa, kunto on vain suhteellisen huono. Hinta 0.12 BTC + mielenterveys.

Siksi uskonkin että on vielä suuri nousupotentiaali, koska coinit eivät vielä ole kaikkien huulilla.
Kun bitcoin alkaa olla googlen suosituimpia hakuja. Alkaa suosion huippu lähestymään.

Ehkä kerrankin juttu missä minä en ole liian myöhään mukana. Ja mistäpä sitä ikinä tietää vaikka bitcoin jäisi pysyväksi ilmiöksi.