Bitcoinin kurssinousut ja prosenttinousut tulevaisuudessa

Nythän luin tältä foorumilta, että oliko 2011 vuoden joulukuussa BTC-kolikoita olisi saanut johonkin 2,2e paikkeilla kappale.

Jos silloin olisi ostanut niin voittoprosentti olisi nyt joku 27000% kun kolikon hinta olisi siinä 600e. Kun taas rahallinen nousu olisi 597,8e per yksi kolikko.

Jos nyt 600e kolikko kohoisi taas 27000% niin kolikon hinta olisi noin 164000e/kpl jos oikein laskin.
Ja rahallinen nousu pyöristettynä vaikka joku 163000e/kpl. Mitä niitä muutamia satasia enää laskemaan.

Ja koska täällä on käyty keskustelua että yhden BTC-kolikon arvo voisi olla jopa sen 1 000 000 eli vain noin 6 kertaa 164 000 esim 10 vuoden sisään. Niin olisiko tämän prosenttilaskuharjoituksen tulos totta aika helposti jos hyvin käy niin esim 5 vuoden sisään? Eli siis kolikon arvo olisi ainakin 164000e/kpl?

Taas kun lopetetaan tuollainen kylmiin lukuihin perustuva unelmointi. Niin ajatushan on varmaan yhtä typerä kuin vuoden 2011 lopulla olisi alkanut väittämään, että 1BTC-kolikko on parin vuoden sisään noin 600e.

No tämäkin kirjoitus on totuuden nimissä kirjoitettu Bitstampin hipoessa 900 dollarin rajaa. Eli aika “haavemaailmoissa” kirjoiteltu… Tai no sen näkee 2-5 vuoden sisään. Näitä ajatuksia on vain hauska pyöritellä mielessä kun kurssi vaan nousee. Niin ja prosenttilaskutkin voi olla siinä huumassa laskettu miten sattuu :slight_smile:

Onhan tuo joo noussut vähän niistä ajoista. Mä yritin vaimolle selittää vuonna 2011 bitcoineista ja se piti mua kajahtaneena. Myin jopa Intersangossa 25 bitcoinia hintaan 56 euroa palkkioiden jälkeen (Joulukuu 2011) ja rahat vaimon tilille joulurahaksi että se uskoisiniiden ostovoimaan ;D

Myin coinit siis 2,24 euroa /BTC

-jarsumarsu

Ihan realistisilta nuo näyttää. Bitcoinin maailmanvalloitus on vihdoin alkamassa 2014, mikä nostaa kurssia.

[quote=“jarsumarsu, post:2, topic:1390”]Onhan tuo joo noussut vähän niistä ajoista. Mä yritin vaimolle selittää vuonna 2011 bitcoineista ja se piti mua kajahtaneena. Myin jopa Intersangossa 25 bitcoinia hintaan 56 euroa palkkioiden jälkeen (Joulukuu 2011) ja rahat vaimon tilille joulurahaksi että se uskoisiniiden ostovoimaan ;D

Myin coinit siis 2,24 euroa /BTC

-jarsumarsu[/quote]Oisit antanut sille 25BTC joululahjaksi ;D