Bitcoinien treidaaminen (Liian helppoa rahaa)

Moi,

Olen vasta tutustumassa bitcoinehin. NÄin aluksi kysyisin, että mitä en ymmärrä tässä seuraavassa jutussa? Voinko tosiaan ostaa bitcoineja esim bittirahan kautta, siirtää ne esim mt gox:iin ja myydä heti siellä, korkeammalla kurssilla. Mt goxin ja bittirahan välinen ero hinnoissa on noin 10%:n luokkaa. Vaikka vähentää kulut, niin jää varmaan n. 7-8% voittoa silti. Kuulostaa mahdottomalta. Jotain tässä on oltava, mitä en älyä.

[quote=“arktinen, post:1, topic:1602”]Moi,

Olen vasta tutustumassa bitcoinehin. NÄin aluksi kysyisin, että mitä en ymmärrä tässä seuraavassa jutussa? Voinko tosiaan ostaa bitcoineja esim bittirahan kautta, siirtää ne esim mt gox:iin ja myydä heti siellä, korkeammalla kurssilla. Mt goxin ja bittirahan välinen ero hinnoissa on noin 10%:n luokkaa. Vaikka vähentää kulut, niin jää varmaan n. 7-8% voittoa silti. Kuulostaa mahdottomalta. Jotain tässä on oltava, mitä en älyä.[/quote]

Fiat rahan saapuminen Mtgoxista pankkitilille kestää käsitykseni mukaan nykyisellään noin 50 päivää. Tämä puolestaan selittääkin sitten sen miksi arbitraasi on niin suuri kuin se tälläkinerää on.

7% tuotto 50 päivällekkin on ihan hyvä tuotto. Käytännössä ihmiset epäilevät mtgoxilla olevan likviditeettiongelmia. Eli tuohon tuottoon sisältyy myös riski siitä, että rahat eivät tulekkaan goxista ollenkaan :stuck_out_tongue:

Paljos on tuotto odotus vaikka viimeseltä vuodelta jos vaan holdaa bitcoineja 50 päivää ?

[quote=“Isokivi, post:4, topic:1602”][quote author=kangasbros link=topic=1723.msg13311#msg13311 date=1389539758]
7% tuotto 50 päivällekkin on ihan hyvä tuotto. Käytännössä ihmiset epäilevät mtgoxilla olevan likviditeettiongelmia. Eli tuohon tuottoon sisältyy myös riski siitä, että rahat eivät tulekkaan goxista ollenkaan :stuck_out_tongue:
[/quote]
Paljos on tuotto odotus vaikka viimeseltä vuodelta jos vaan holdaa bitcoineja 50 päivää ?[/quote]

Arbitraasissa puhutaan nimenomaan perinteisestä rahasta, mihin valtaosa “tavallisista” ihmisistä uskoo. Hauskaahan asiassa on se, että itse bitcoinin kurssiriskiä arbitraasissa ei tarvitse ottaa kuin sen jonkun tunnin ajan mikä menee bitcoinien siirtymisessä pörssistä toiseen ;D

Bitcoinien tuotto-odotusta nyt ei voi kovin järkevästi argumentoida tavan kansalle, sen sijaan arbitraasilla tehtävä fyrkka on helppoa. Itse uskon että holdaamalla saa paremman tuoton kuin arbitraasilla, mutta en kyllä näkemystäni osaa kovin hyvin perustella (eli elkää missään tapauksessa ottako tätä sijoitusneuvona).

Käytännössä kannattanee rekisteröityä useampaan pörssiin ja katsella jostain kurssiyhteenvedosta onko arbitraasin mahdollisuutta vai ei, esim. http://bitcoincharts.com/markets/currency/USD.html . Jos sulla on ylemmän kurssin saitilla BTC:ta ja alemmalla USD:tä niin osta jälkimmäisestä X BTC ja myy edellisellä sama X BTC niin voittoa pitäisi tulla välittömästi (komissiot ja slippaget huomioon ottaen). Ajallisesti nämä operaatiot saisivat olla lähes samanaikaisia.