Bitcoineja käteisellä

Hei vaan hei!

Ostan Bitcoineja käteisellä, 2000-4000€ edestä nyt alkuun - maksan 98% Bitstampin myyntihetken kurssista

Kysy lisää ja tarjoa yksityisviestillä!

Onpas isot käteiskaupat.

Nyt kun noita automaatteja ilmestyy kuin sieniä sateella ni voisit käydä vaihtamassa automaatilla. :wink:

Jeps, automaatilla kävisin itse, riippuen tietysti kaupungista. Noin isot käteiskaupat vaikuttaa jotenkin ehkä hämärältä, tai ainakin viranomaisten mukaan voi vaikuttaa, niin en välttämättä koko mälliä vaihtais kerralla.

Automaatilta ostaessa hinta on Bitstamp +5%, joten esimerkkinä vaikka 3000€ ostossa takkiin tulisi 210€ verrattuna tarjoamaani 98% hintaan.

Voit tietysti kokeilla LocalBitcoinsia? https://localbitcoins.com/

[quote=“Sushihukka, post:5, topic:2302”][quote author=Ukkonen link=topic=2573.msg20322#msg20322 date=1412152488]
Jeps, automaatilla kävisin itse, riippuen tietysti kaupungista. Noin isot käteiskaupat vaikuttaa jotenkin ehkä hämärältä, tai ainakin viranomaisten mukaan voi vaikuttaa, niin en välttämättä koko mälliä vaihtais kerralla.
[/quote]

Automaatilta ostaessa hinta on Bitstamp +5%, joten esimerkkinä vaikka 3000€ ostossa takkiin tulisi 210€ verrattuna tarjoamaani 98% hintaan.[/quote]

Käteiskaupassa hinta on Bitstamp +10%

Kukaan ei myy sinulle Bitcoineja -2% hintaan käteisellä, joten tuo automaatti on varmasti ihan hyvä diili.

[quote=“Kimmo, post:7, topic:2302”]Käteiskaupassa hinta on Bitstamp +10%

Kukaan ei myy sinulle Bitcoineja -2% hintaan käteisellä, joten tuo automaatti on varmasti ihan hyvä diili.[/quote]

Kyllä niitä bitcoineja myydään ihan markkinahinnan molemmin puolin -10 - 10%. Jopa isoimmillakin preemioilla.

Se, että saatko hyvän hinnan johtuu enemmän siitä, että oletko “market maker” vai “market taker”. Toisinsanoen kaupan toinen osapuoli haluaa palvelua + bitcoinit heti, toinen taas on valmis odottamaan sopivaa ostaja/myyjäehdokasta.

Itse pistin ilmoituksen berliinissä käydessäni että myyn olisko ollut just bitstamp + 2%, ja parissa tunnissa tuli ostajahalukas. Siellä tietty markkina on paljon likvidempi kuin suomessa. Potentiaalista “hätäistä” ostajaa kiinnostaa myös ostamisen helppous. Jos sanot vaikka että “olen paikassa X, arkipäivisin 09-17, puhelinnumero on tämä”, niin se on ostajalle paljon helpompaa kuin epämääräinen ilmoitus missä pitää erikseen jauhaa privaviesteillä ennen kaupan toteutumista.

[quote=“Kimmo, post:7, topic:2302”][quote author=Sushihukka link=topic=2573.msg20327#msg20327 date=1412157047]

Automaatilta ostaessa hinta on Bitstamp +5%, joten esimerkkinä vaikka 3000€ ostossa takkiin tulisi 210€ verrattuna tarjoamaani 98% hintaan.
[/quote]

Käteiskaupassa hinta on Bitstamp +10%

Kukaan ei myy sinulle Bitcoineja -2% hintaan käteisellä, joten tuo automaatti on varmasti ihan hyvä diili.[/quote]

Morjes Kimmo, kiitos mielenkiinnosta - ehdin kuitenkin jo käyttää käteiseni, toteutunut myyntihinta oli 98,5% Bitstampin kurssista.

Kertokaa ihmeessä mistä tämmöisiä myyjiä löytää :slight_smile:

Tämä on mielestäni hyvin validi pointti. Automaattien etu on se, että se on aina käytettävissä paikassa x ajankohtina y-z. Lisäksi ei tarvitse sosialisoida kenenkään kanssa, joka tosin on subjektiivinen etu. Jotkut saattavat tykätäkkin siitä, että saa jauhaa small talkia Bitcoinista samalla :slight_smile:

Mitä tulee käteisvaihdon kuluihin niin siinä on merkittävää vaihtelua. Oman kokemukseni mukaan kulu on Suomessa yleensä vähintään 5%, joten en sinällään pidä meidän Bittimaattien kulua mitenkään kohtuuttomana. Toki voi olla tilanteita joissa saa halvemmallakin, ei siinä.

Joo siis ainoastaan Satoshi Square -tapahtumissa ulkomailla olen nähnyt että bitcoineja vaihtuu käteisellä omakustannushintaan / tappiolla.

Myyjät ovat olleet luonnollisesti näissä tapauksissa “oldskool”-porukkaa sekä hinnoittelu tietysti kovin idealistista voittoa tavoittelematonta jne.
Nojoo, voittoa tietysti tulee väkisin kun kaverit on ostanu alle 1€/BTC :slight_smile:

[quote=“Kimmo, post:13, topic:2302”]Joo siis ainoastaan Satoshi Square -tapahtumissa ulkomailla olen nähnyt että bitcoineja vaihtuu käteisellä omakustannushintaan / tappiolla.

Myyjät ovat olleet luonnollisesti näissä tapauksissa “oldskool”-porukkaa sekä hinnoittelu tietysti kovin idealistista voittoa tavoittelematonta jne.
Nojoo, voittoa tietysti tulee väkisin kun kaverit on ostanu alle 1€/BTC :)[/quote]

Juu. En nyt sanoisi että voittoa tavoittelemattomia tai idealisteja, enemmänkin harrastajia. Päätyö on usein jotain muuta, sitten satoshi squaret yms harrastus.

Käteistä on taas 1500, ehdota hintaa - nyt on aavistuksen kiireellisempi tilanne ja jos automaattihintaa edullisemmin ei kukaan myy niin tulee haettua sieltä.