Bitcoineilla EBAY / Amazonista

mm. Ebaysta ja Amazonista ostaminen mahdollista bitcoineilla giftcardeilla… Onko jollain kokemusta näistä?

http://www.gyft.com/bitcoin/

Lisäksi on myös palveluita, joissa ostoksia voi tehdä p2p:

brawker.com
purse.io

(disclaimer: en suosittele kyseisiä palveluita, enkä ole käyttänyt niitä, mutta tää on vaan tiedoksi että noi on olemassa)

Gyft on ainakin suosittu jenkeissä, mutta toimiiko se suomesta myös? Kokemukset ois tosiaan jees kuulla… Muuten jenkeistä fyysisen tavaran tilaaminen ei houkuttele, koska tullisäätö.

[quote=“kangasbros, post:2, topic:2526”]Lisäksi on myös palveluita, joissa ostoksia voi tehdä p2p:

brawker.com
purse.io

(disclaimer: en suosittele kyseisiä palveluita, enkä ole käyttänyt niitä, mutta tää on vaan tiedoksi että noi on olemassa)

Gyft on ainakin suosittu jenkeissä, mutta toimiiko se suomesta myös? Kokemukset ois tosiaan jees kuulla… Muuten jenkeistä fyysisen tavaran tilaaminen ei houkuttele, koska tullisäätö.[/quote]

Tulli on vähän 50/50. Itselläni ei ole ikinä jäänyt jenkeistä perus postipaketteja tulliin vaikka ihan rehellisesti on arvot olleet lootan kyljessä ja ovat olleet joskus tullirajan yli (Ja jos tyhmyttään eivät itse tullaamaan rupea en varmasti oma-aloitteisesti maksa valtiolle senttiäkään jälkikäteen). Liekö sitten vain käynyt niin hyvä tuuri. Myöskin paketin koolla luulisi olevan väliä, itselläni on olleet max n. 2kg pakettaja mitkä menevät vielä isokokoisena kirjeenä, tämä siis normipostin mukana. Kaikki kuriirin mukana tulleet paketit on tullattu maahantullessa normaalisti.

Ja mitä tuohon gyft palveluuin tulee, olen sitä käyttänyt ja ei ongelmia ole ollut. Mutta jos amatzonista haluat jtn tilata suosittelen melkein suoraan tuota pursea tai brawkeria. Ovat mielestäni suoraviivaisempia. Jälkimmäistä en kyllä ole käyttänyt, se myönnettäköön. Mutta purse on itsellä pelittänyt ihan nätisti. Jos kokeilet kannattaa tilata jtn pientä vaikka aluksi.

PS. Pursen kautta saa muistaakseni tilattua myöskin UK ja DE amatzonista, näitä en ole kokeillut kyllä vielä.

Okei… hyvä että tuli puheeks. Pitää googlailla vielä kommentteja ennen ostoksia, mutta nuo brawker & purse vaikuttavat juurikin sopivilta tarpeeseen, jossa pikkusälää ebay/amazonista ilman luottokorttia. Riskit tiedostettu. Giftcardeista olis tietty kiva kuulla kommentteja myöskin. Thx!

Itselläni on haaveena, että BitCoinista tulisi maailmanlaajuinen VIRALLINEN valuutta. 8)

Onkohan kukaan seurannut tota overstock.com:n EU:n valloitusta / harkinnut tilata jotain sieltä by BTC ?

Meinaan vaan kun sen tj hehkutti aika avoimesti firman fokuksen siiryyvän myöd Eurooppaan vuoden suurimmassa Hollannin BTC-tapahtumassa ja tavaraa kaupaksi riittää “enemmän kuin tarpeeksi”. :stuck_out_tongue:

Äh, rupesin kokeilemaan tota amazonia purse.io:n kanssa. Vähän säätämistä ton prosessin kanssa, mutta kun on kerran testannut niin luulen että menee jouhevammin. Toimiikohan myös digitaalisten tuotteiden kanssa?

Muutinpa tilausta vähän, eli digitaaliset tuotteet toimivat myös. Nyt vaan venaillaan ostajaa.

Edit: rekisteröidyin myös brawkeriin. Siellä tuntuu olevan huomattavasti vähemmän käyttäjiä, kuin purse.io:ssa. Myös käyttöliittymä/prosessi vaikuttaa sekavammalta. Kokeilu jäänee välistä…

Kokeilu jatkuu. Joku oli ensin toimittavinaan tilauksen, mutta perui sitten. Nyt jouduin tekeen koko scheissen uusiksi. Noh siinä ei mennyt kyllä minuuttiakaan. Mutta joka tapauksessa, ei tunnu oikein toimivan toi purse.io kyllä :stuck_out_tongue:

Ite oon tehny sieltä jonku 4 tilausta, ja kaikki on tähän mennessä menny ihan ok. Mutta tuntuu että se on niin siitä tilaajasta kiinni miten hommat sujuu.

PS. En suosittele tilaamaan mitään digitaalista (Ainakaan gift cardeja) koska niiden kanssa voi tulla ongelmia.

[quote=“Tupa90, post:10, topic:2526”]Ite oon tehny sieltä jonku 4 tilausta, ja kaikki on tähän mennessä menny ihan ok. Mutta tuntuu että se on niin siitä tilaajasta kiinni miten hommat sujuu.

PS. En suosittele tilaamaan mitään digitaalista (Ainakaan gift cardeja) koska niiden kanssa voi tulla ongelmia.

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/2eqcnv/do_not_purchase_gift_card_credit_from_purseio/[/quote]

Tilasin ihan kindle-kirjan… Muttajoo, odotellaas vielä. Periaatteessa prosessin pitäs olla suht simppeli, ei voi tuntua näin vaikealta :smiley:

Paljon oot laittanut hinnaksi? Itse laitoin alennusta pursen suosittelemat 8%, ja tilauksen arvo n. $20