Ostin tänään aamulla bitcoineja vähän isomman määrän ja sain bittirahalta vahvistuksen että ovat lähettäneet coinit. Osoite johonka coinit lähti on oikea, mutta eivät näy lompakossa vielä 7 tuntia bittirahan vahvistuksen jälkeen. Menin blockchainiin katsomaan mitä coini siirrolle kuuluu. Sielä oli siirto vihreällä nuolella minulle summalla jonka olin ostanut. Pari tuntia myöhemmin oli siirto minun lompakostani punaisella nuolella johonkin muualle samalla summaa kun olin ostanut vähennettynä 1%. Kun menin katsomaan lompakkoni siirto historiaa niin coinit eivät sen mukaan ole tulleet lompakkoon eikä niitä ole kukaan siirtänyt sieltä pois.
Mitä tässä nyt oikein tapahtuu? Onko joku keikannut siirron vai mitä?
[quote=“gassu, post:1, topic:1097”]Ostin tänään aamulla bitcoineja vähän isomman määrän ja sain bittirahalta vahvistuksen että ovat lähettäneet coinit. Osoite johonka coinit lähti on oikea, mutta eivät näy lompakossa vielä 7 tuntia bittirahan vahvistuksen jälkeen. Menin blockchainiin katsomaan mitä coini siirrolle kuuluu. Sielä oli siirto vihreällä nuolella minulle summalla jonka olin ostanut. Pari tuntia myöhemmin oli siirto minun lompakostani punaisella nuolella johonkin muualle samalla summaa kun olin ostanut vähennettynä 1%. Kun menin katsomaan lompakkoni siirto historiaa niin coinit eivät sen mukaan ole tulleet lompakkoon eikä niitä ole kukaan siirtänyt sieltä pois.
Mitä tässä nyt oikein tapahtuu? Onko joku keikannut siirron vai mitä?[/quote]
Mitä lompakkoa käytät? Monet lompakkopalvelut “miksaavat” käyttäjien bitcoineja lähettämällä niitä eteenpäin tietyistä osoitteista. Summan pitäisi silti näkyä lompakossasi ihan normaalisti. Easywalletin kanssa on erityisesti ollut todella paljon ongelmia viime aikoina. Sitä emme erityisesti suosittele käyttämään ja aiomme poistaa sen sivuiltamme kokonaan pian.
Niin pahaa ongelmaa siinä ei ole, että rahat olisivat menneet. Lähinnä voi vaan kestää kauan ennen kuin siirto näkyy lompakossa.
Mitä lompakkoa suosittelette tällä hetkellä käyttämään?
Emme ole vielä aivan päättäneet mitä lompakkoa aiomme virallisesti suositella, mutta se on todennäköisesti Multibit. Tuo on koneelle asennettava nopeasti toimiva lompakko, jota myös bitcoin.org suosittelee. Aiomme päivittää Bittirahan lompakkosivua lähiaikoina.
Coinit tuli viime yönä lompakkoon 12tuntia tilauskäsittely viestistä. Ehdin jo tosiaan säikähtää kun yleensä coinit on ollu tunnin sisällä tilauskäsittely viestistä lompakossa. Vielä kun nuo seuranta järjestelmätkin näytti mitä sattui ni alkoi hirvittää.
Onneksi tuli perille. Itse ostan pienemmillä summilla kerralla niin ei ole pelko heti perseessä. Lompakkona käytän blockchainia.
Mutta eikös nuo bitcoinit voi tilata suoraan paperilompakkoonkin? Se on varmaan kaikkein riskittömin vaihtoehto? Sitten kun haluaa käyttää bitcoineja, importtaa vain sen johonkin lopakkoon. Liittykö tuohon importtaamiseen mitään riskejä tai hankaluuksia? Blockchainissa on varoitus, että pitää ymmärtää mitä tekee, jos siihen ryhtyy.
Bittiraha kun käsittelee tilauksia toisinaan myös viikonloppuisin ja pyhäpäivisin, niin voisiko niistä laittaa johonkin infoa vaikka muutama tunti etukäteen?
Onko nyt viikonloppuna suunnitteilla käsitellä tilauksia?
Lähes poikkeuksetta tehdään ainakin yksi käsittely la-su. Välillä yksi sekä lauantaina että sunnuntaina. Yhtään käsittelyä ei ole vielä tehty tänä vkloppuna.
Lähes poikkeuksetta tehdään ainakin yksi käsittely la-su. Välillä yksi sekä lauantaina että sunnuntaina. Yhtään käsittelyä ei ole vielä tehty tänä vkloppuna.[/quote]