Bitcoin kiinnostus

Ihan vain satunnainen havainto, jokainen kenen kanssa aihe tulee puheeksi,
sanoo että on halunnut/haluaisi ostaa bitcoineja, muttei tiedä miten / mistä ym.
ja kaikki luulevat että on joku minimimäärä (yleensä tonneista puhuvat), jolla pitäisi ostaa…

Eli paljon on tekemistä, että käyttö ja osto olisi helpompaa.

Bitcoin ei ole kovin käytännöllinen raha.

Ja jos tietää siitä niin vähän ettei osaa sitä edes ostaa, todennäköisesti on kiinnostunut vain äkkirikastumisesta.

2 tykkäystä

Bitcoinia voi ostaa vaikka eurolla. Muun muassa suomalainen Coinmotion palvelu on helppo ja turvallinen, vaikkakin 2% kulu onkin suurehko. Tämä kuitenkin putoaa mitä suurempia summia käsitellään. Itsellä meni 2 vuotta ensimmäisestä ostohetkestä todella oivaltaa Bitcoin ja osaa muista kryptovaluutoista. Ota aikasi, ja tee ensimmäinen osto juurikin korkeintaan muutamalla kympillä ja liikuttele sitä hiukan niin ymmärrät miten homma toimii.

Onhan mulla ollut kiinnostus bitcoin jo alusta asti, rahaa ei vain ole varaa sijoittaa. Louhinta on se “mun juttu”
Tyyliin joku Avalonin 741, niihin tarvitsee vaan EU verkkovirta liitännän.

Kannattaa huomioida ettei Bitcoinia ole varsinaisesti tarkoitettu asioiden maksuun ainakaan 10euron summilla joten sen liikuttelu ei ole kovin kannattavaa. Suosittelen ostamaan pikku summalla ensin ja siirtämään summan omaan lompakkoon turvaan julkisesta pörssistä ja jättämään sinne jotta et häviä kaikkea rahan liikutteluun.

Kuulkaahan arvon bitcoin harrastelijat. Jos te haluatte levittää tietoutta bitcoineista niin paras tapa on lahjoittaa pieni summa bitcoineja. itse olen nyt painostanut muutaman ystävän tekemään kännykkään lompakon, paperi varmennus sanoja myöten. Sitten olen lähettänyt coineja heidän lompakkoon omasta lompakostani. Sen jälkeen näillä minulle rakkailla ihmisillä on bitcoin lompakko, ja jopa muutama millibitcoini.

Niin minä olisin halunnut että minullekin aiheesta aikoinaan olisi opetettu niin nyt teen tätä samaa työtä. Ihmisiä pitää vaan opettaa, ja opettaminen on hidasta, mutta se ei mene hukkaan. Jos joku väittää että bitcoineja ei voi käyttää koska siirtomaksut tai arvo muuttuu niin se on täysin höpöpuhetta. Veikkaan että iso osa näiden foorumeiden lukijoistakin on ainoastaan bitcoiniin sijoittavia henkilöitä jotka kärkkyvät jatkuvasti hintaa. Idea koko hommassa on siirtää arvoa ilman välikäsiä. Itse elän vahvasti euroilla, mutta ei ole aikomustakaan myydä bitcoineja pois.

Kuinka moni teistä on oikeasti käteistä koskaan tallettanut takaisin pankkiin? yhtä typerää on myydä bitcoineja, varsinkin jos joutuu vielä veroa maksamaan :slight_smile: siis tallettamisesta joutuu maksamaan veroa. Miksi kukaan niin tekisi?
Bitcoin on maksuväline joka verrattuna normaali pankkitilirahaan toimii todella paljon paremmin. Nyt oikeasti pikkupojat siellä ruutujen äärellä, uskaltakaa nyt kerrankin elämässä ladata niitä coineja kännykkään ja maksakaa niillä kavereillenne mitä ikinä maksattekin tai lahjoittakaa. Opettakaa ihmisiä käyttämään ja harjoitelkaa itse.

Bitcoin on täysin laillinen raha jota saa vapaat ihmiset käyttää. Vaikka kuinka media pelottelee niin kyllä bitcoinin käyttö on täysin sallittua.
:smiley: