[quote=“Aleksi Räisä, post:2, topic:1009”][quote author=Rider link=topic=1078.msg7672#msg7672 date=1373572618]
Etsin huuto.netistä aina silloin tällöin hakusanoilla “bitcoin” tai “litecoin”. Varmaan jokainen ymmärtää, että etsin bitcoineja tai jotain niihin hyvin läheisesti liittyvää. Tämä ei kuitenkaan toimi kovin hyvin, koska moni myyjä kirjoittaa aivan turhaan kohteen kuvaukseen hyväksyvänsä bitcoinit maksuna. Miksi se pitää kirjoittaa osioon, jonka tarkoitus on kuvailla myytävää kohdetta?
Huuto.netin säännöt kieltävät turhat hakusanat, jotka eivät liity kohteeseen
“Kohteen kuvaukseen ei saa hakukoneen harhauttamiseksi lisätä sellaisia hakusanoja, jotka eivät liity itse kohteeseen”
Jotta saataisiin vähän keskustelua, otetaan esimerkiksi huuto.netin käyttäjä ja tietojeni mukaan Bittiraha yksi perustajajäsen IhqTzup. Miksi sinulla on käärmeketjun kuvauksessa seuraavat hakusanat: ( koru koruja korut snake chain snakechain käärme ketju ketjut käärmeketju kaula kaulaketju bitcoin bc btc bit litecoin lc ltc lite 954 )? Oletko tietoinen, että kohteen kuvaus rikkoo huuto.netin sääntöjä?
Kirjoittakaa Bitcoin siis maksutapojen kohdalle. Se kentää on ihan sitä varten siellä, eikä turhaan sekoita hakukoneen tuloksia.
[/quote]
Minä vastaan myös kyseisen Huuto.net nimimerkin kohteista, joten ajattelin vastata tähän kun tämän juuri huomasin.
En kuvitellut tuon olevan turhaa, koska itse olen hakenut Huuto.netistä hakusanalla Bitcoin ja katsonut mitä on tarjolla; maksutapojen mukaan kun ei voi hakea.
Olen kuvitellut, että tästä on enemmän hyötyä kuin haittaa kaikille osapuolille, enkä ole ymmärtänyt tämän olevan Huudon sääntöjen vastaista. Olen kokenut Bitcoin -ja varsinkin Litecoin-maksumahdollisuuden sen verran vähäiseksi Huudossa, että se on ollut mielestäni merkittävä kohteeseen liittyvä seikka. Muutkin voisivat sanoa mielipiteensä, eli haluavatko että Huudon kohteisiin sisällytetään kryptovaluuttojen maksuvälineiksi hyväksymisen mukaan niiden nimiä hakusanoiksi niin kauan kun maksutapojen mukaan ei voi hakea ja kyseisiä kryptovaluuttoja ei ole sisällytetty hakuvaihtoehtoihin tavalla tai toisella.
Asiaa pitää vielä harkita ja on mahdollista, että lopetamme noiden hakusanojen käytön. Asiasta voi kuitenkin olla montaa mieltä.[/quote]
Tuo logiikka pätee vain, jos ihmiset etsivät ostettavaa bitcoineilla eli ei siis tiedetä mitä etsitään. Yleensä moni kuitenkin tietää jo mitä haluaa ja maksuvaihtoehdot ehkä sitten määrittävät keneltä ostaa tai kuinka kauan kestää saada rahat myyjälle.