Kiinnostaajo ketään bittimuovi?
Näyttäisi liian hyvältä ollakseen totta. Koetin etsiä sivustolta puljun fyysisiä yhteystietoja ja Y-tunnusta (tai millä nimellä se tunnus suuressa maailmassa tunnetaan) enkä löytänyt. Mastercard? Eikös niille bitcoin ollut pahakin kirosana vielä vähän aikaa sitten? 5%:n komissiot ja $1.5 nostomaksu ATM:sta… Ja käyttäjätietoja ei kysellä??? :o
reflinkkisi on rikki. kannattaa korjata että saat mitä ikinä sulle luvattiinkaan sen postaamisesta.
Kallis, anonyymi kortti.
Bitcointalkin keskustelussa joku ainakin sanoo olevansa BitPlasticin omistaja Mike Moriarty.
Itse olen havainnut hyväksi yhdistelmäksi netellerin mastercard prepaid kortin ja localbitcoinssin. Localbitcoinin kautta pystyn myymään bitcoinit suoraan neteller tililleni pelkän sähköpostiosoitteen perusteella. Varat näkyvät tilillä välittömästi vaikka viikonloppuna, ja mastercardilla maksettaessa ei tule mitään kuluja. Otolta nostettaessa peritään muutama euro. Lisäksi rahoja pystyy siirtämään nopeasti esimerkiksi pokerisivustoille, tai maksamaan spotifyt ja netflixit ja muut verkko-ostokset netellerin virtuaalisella luottokortilla. Kortissa ei ole muita kuluja kuin about 10e toimituskulut. Ja jos bitcoineja haluaa ostaa, rahat siityvät kotimaisilta pankeilta netelleriin hetkessä. Toki bitcoineja ostettaessa itsellä on suurempi riski, sillä ennen coinien vastaanottamista rahat on siirrettävä kaverin neteller tilille ensin. Onneksi localbitcoinssissa on samanlainen palautejärjestelmä kuin esim ebayssä, joten aktiivisilta positiivista palautetta keränneiltä käyttäjiltä on turvallista ostaa bitcoineja. Ainoa huono puoli netellerin mastercardissa on päivittäiset ja kuukausittaiset käyttörajat ja visaa hieman suppeampi tuki Suomessa, johon olen törmännyt ainakin parilla kylmähuoltoasemalla. Rajat eivät itsellä ole tulleet ikinä vastaan ja rahalla niita saa käsittääkseni nostettua. Molemmat sivustot ovat luotettavia, toinen on suomalainen ja toinen brittiläinen palvelu. Toki palvelun kautta eurot saa helposti vaikka oman pankkinsa tilille välittömästi, jos löytää jonkun suomalaisen henkilön, kellä sattuu olemaan sama pankki käytössä. Kaupanteossa on aina vähän isompi vaiva kun suoraan pörssissä myytäessä, silä kauppakumppanin kanssa on sovittava kaupasta henk. koht. chatissä. En tiedä tarkemmin netellerin yhteistyöstä viranomaisten kanssa, mutta en usko että verottaja tutkii briteissä olevaa neteller tiliä, ja vaikka tutkisikin, rahahistoriassa näkyy ainoastaan lähettäjän sähköposti, ei siis tietoa localbitcoinista tai ylipäätään bitcoineista. En tietenkään kannusta minkäänlaiseen veronkiertoon, jos on sattunut jonkinmoista voittoa tekemään.
Ps. Neteller tiliä voi käyttää myös pelkästään verkko-ostosten maksamiseen ilman fyysistä korttia. Toivottavasti teksistä ei jäänyt liian mainostava kuva, olen vain todennut kyseiset palvelut toimiviksi.
Itselläni olisi skrillin mastercard, mutta olenko oikein ymmärtänyt ettei skrill salli asiakkailleen minkäänlaisia siirtoja jotka liittyvät coineihin?
Skrill on hyvin tarkka virtuaali- ja e-valuutoista.
Itse menetin Skrill -tilin kun yritin ostaa n. 10 eurolla e-valuuttaa
aikana ennen Bitcoinia.
Skrillistä on vaikea saada selkoa. Joskus sanottiin että Skrill ei diggaa virtuaalivaluutoista ja nyt taas usein näkee sanottavan etteivät välitä.
Sanotaan myös että skrill ei tee suoranaisia chargebackeja niin helposti kuin joku paypal, vaan vain silloin jos heti siirron jälkeen joku ilmoittaa että maksu on tehty varastetulla luottokortilla (eli ei chargebackeja väitteistä ettei tavaraa ole toimitettu tms). No, itse ainakin menetin juuri bitcoinin kun myin jonkinlaisen kauppahistoriankin omaavalle tyypille ja parin päivän päästä kaupasta varat oli jäädytetty oletettavasti kortinhaltijan ilmoituksesta. Viikko sitten nuo jäädytetyt varat oli palautettu kortin omistajalle mutta edelleen loput varat ovat minun tililläni jäissä. Ei onneksi paljoa ole sisällä, mutta ketuttaahan tuo silti.