Avalon mainaa asiakkaiden laitteilla

https://bitcointalk.org/index.php?topic=236348.0

Muutama päivä ilmestyi tällainen ketju bitcointalkin HW-osiolla. Avalonit ovat siis valmiiksi konfiguroituja johonkin pooliin, koska niitä pitää kuitenkin testata ihan normaalisti hetken ajan. Asiakkaan laitteeseen oli ilmeisesti unohtunut vähän erilaiset asetukset ja niiden mukaan se on mainannut Eligius-poolissa. Mainatut kolikot ovat maksettu osoitteeseen, jossa on tällä hetkellä 700 coinia, kaikki Eligiuksen kautta mainattuja.

https://blockchain.info/address/1AYdAw8CcrQ2wx55LTbFHRn5bxgNZhaRLW?offset=0&filter=0

Mielestäni aika kovat todisteet siitä, että Avalon ei lähetä laitteita ihan niin nopeasti kuin pystyisi. Sen sijaan he mainaavat omaan bitcoineja itselleen. Ei kyllä hyvältä näytä. Tähän mennessä siis kaikki valmiin tuotteet omaavat ASIC valmistajat ovat pettäneet asiakkaansa jollain tavalla.

BFL - yli vuoden myöhässä ja Inaba peruuttelee mielivaltaisesti ihmisten tilauksia, jos sille päälle sattuu
Avalon - louhii asikkaiden laitteilla omaan taskuun

En ole itse Avalonin asiakas eli tämä ei nyt kosketa, mutta harmittaa yleisesti tämä markkinoiden taso ja kauppiaiden ylivalta. Näin kyllä joka alalla, missä kysyntä ylittää tarjonnan moninkertaisesti (julkiset pavelut hyvä esimerkki).

Eli siis onkohan nuo asic firmat tehneet “ennakko-tilaajien” rahoittamana nuo laitteet ja sitten mainaavat itse niillä ja lähettävät ne kun raaskivat?

Näin juuri. Ennakkoon tilanneiden rahoilla on kustannettu tuotekehitys ja kalliit virheet (BFL). Kaikki firmat suorittaa pienen sisäänajon eli testataan laite toimivaksi. BFL:llä tämä on kai vuorokauden. Avalon sen sijaan alkaa myös olla myöhässä aikataulusta ja on ilmeisesti pitänyt isoa määrää louhimassa monta päivää.

Eipä tuossa kyllä sinänsä ole ihmeellistä. Enemmän paskaa BFL:n asiakkaat ovat joutuneet kestämään, mutta onhan tämä vähän nolo uutinen Avalonin kannalta.

Mielestäni ei yllättävää eikä edes vääryyttä. Avalon on käsittääkseni sanonut testaavansa laitteita päivän tai pari. Jos mainaavat main chainissa niin siinähän mainaavat.

Toki jos niitä aletaan sitten panttaamaan tuota testiajoa pidempään niin alkaa olla kyseenalaista.

Tämä kai on ollut ihan ennustettavissa.

Suurin kysymys on aina ollut miksi nuo firman myyvät noin tehokkaita mainauslaitteita melko halvalla, kun he tienaisivat paljon enemmän mainaamalla itse ja olematta myymättä laitteita. Laitteiden myyminen ei koskaan ollutkaan päätarkoitus, vaan sillä on haettu rahoitusta kehitysprojekteihin.

Nyt kun tekniikka on vihdoin valmista, ei firmoja enää kiinnosta meneekö heidän maineensa vai ei. Kassavirta tulee nyt mainauksesta. Ja laitteita toimitetaan sitä luokkaa, että vältytään rikossyytteiltä.

Valitettavasti tässä ei ole mitään laitonta. Se on tilaajien omaa tyhmyyttä, että kun ovat ostaneet tuotteita, mitä ei vielä ollut edes olemassa ja juuri tällä rahoittaneet huijausta ja tehneet sen mahdolliseksi.

[quote=“archangelus, post:5, topic:960”]Tämä kai on ollut ihan ennustettavissa.

Suurin kysymys on aina ollut miksi nuo firman myyvät noin tehokkaita mainauslaitteita melko halvalla, kun he tienaisivat paljon enemmän mainaamalla itse ja olematta myymättä laitteita. Laitteiden myyminen ei koskaan ollutkaan päätarkoitus, vaan sillä on haettu rahoitusta kehitysprojekteihin.

Nyt kun tekniikka on vihdoin valmista, ei firmoja enää kiinnosta meneekö heidän maineensa vai ei. Kassavirta tulee nyt mainauksesta. Ja laitteita toimitetaan sitä luokkaa, että vältytään rikossyytteiltä.

Valitettavasti tässä ei ole mitään laitonta. Se on tilaajien omaa tyhmyyttä, että kun ovat ostaneet tuotteita, mitä ei vielä ollut edes olemassa ja juuri tällä rahoittaneet huijausta ja tehneet sen mahdolliseksi.[/quote]

Valitettava totuus. ;(

Tuo ei välttämättä päde ainakaan pitkällä tähtäimellä. Kun muutkin firmat tuovat lisää ASIC-tehoa verkkoon niin kannattavuus laskee. Myymällä laitteita saa varmistettua ainakin jonkinlaisen tuoton. Toisaalta jos kaikki ajattelevat näin, niin laitteille ei löydy ostajiakaan.

Tietysti jos voi “myydä” samat laitteet millä itse louhii, niin saadaan tuplattua voitot. Mitä jostain moraalista. Tämäkin toimii tietysti vain lyhyellä tähtäimellä, koska nyt kukaan järkevä asiakas ei enää osta Avalonilta.

Olen pitkään ajatellut, että ASICit tulevat olemaan takaisku Bitcoin-louhinnalle, koska verkon vaikeustaso mukautuu, ja ainoastaan muutamat suuret toimijat tulevat tekemään voittoa. Itse Bitcoin-verkolle ja maksuvälinekäytölle en kuitenkaan ennusta tuhoa. Ei kai suurikaan louhintafirma halua pilata valuutan arvoa.

[quote=“teknohog, post:7, topic:960”][quote author=archangelus link=topic=1025.msg7222#msg7222 date=1371776562]
Suurin kysymys on aina ollut miksi nuo firman myyvät noin tehokkaita mainauslaitteita melko halvalla, kun he tienaisivat paljon enemmän mainaamalla itse ja olematta myymättä laitteita.
[/quote]

Tuo ei välttämättä päde ainakaan pitkällä tähtäimellä. Kun muutkin firmat tuovat lisää ASIC-tehoa verkkoon niin kannattavuus laskee. Myymällä laitteita saa varmistettua ainakin jonkinlaisen tuoton. Toisaalta jos kaikki ajattelevat näin, niin laitteille ei löydy ostajiakaan.[/quote]

On se ainakin pätenyt BFL:n ostalta jä pätee edelleen: Jos saat laitteseen sijoitetut rahat takaisin kuukaudessa (tai vielä nopeammin) niin on se aika halpa. Luultavasti siksi se onkin heillä halpa, että saisivat mahdollisimmat paljon ostajia ja siten budjettia laitteiden kehitykseen.