Mitä tarkoittaa This transaction is over the size limit. Kun yritän lähettää 0.32 BTC
Tuollainen ilmoitus tulee, mitä tehdä?
Mitä tarkoittaa This transaction is over the size limit. Kun yritän lähettää 0.32 BTC
Tuollainen ilmoitus tulee, mitä tehdä?
Tuo transaktio vaatii kokonsa (kb) puolesta suuremman trasaktio-maksun kuin mitä olet asettanut automaattisesti hyväksyttäväksi.
Eli minun täytyisi lisätä rahansiirtopalkkiota?
Tuo tarkoittaa, että olet vastaanottanut paljon pieniä transaktioita. Tällöin niistä pikkuhiluista pitää koota tuo isompi transaktio, ja se vie lohkoketjusta paljon tilaa ja täten maksaa.
En tiedä pystytkö tuota maksua jotenkin helposti välttämään, mutta ei tuo vielä ihan mahdoton ole.
Jos painat ihan vaan “Yes” nappia, niin siirto lähtee tuolla 0,003BTC kululla.
aloittamatta uutta aihetta voisin tässä kysyä sellaista, että jos bitcoinin arvo rupeaa oikeasti nousemaan ollen vuosien kuluttua huomattavan korkealla, niin tullaanko tuota transaction feetä sitten mahdollisesti muuttamaan? Mikäli pienistä transactioista joutuu maksamaan sellaisen feen kuten nykyään, ei pienissä transactioissa mielestäni olisi oikein mitään järkeä.
Tuota maksua muutetaan luultavasti ihan lähitulevaisuudessa. Näin on ainakin kehittäjien puolesta keskusteltu.
Juu siis $100:n kurssilla 0.0005 alkaa olla jo melko paljon. Euronkin arvoiset siirrot alkavat olla jo hieman hintavia. Pakkohan sitä on laskea tuosta. Bitcoinin kulurakenteen olisi hyvä lähteä siitä, että ainakin euron kokoisia summia pystyisi lähettämään edullisesti. Ihan mikrotransaktioihin sitä ei välttämättä kannata yrittää skaalata, koska tuo lohkoketjumalli ei ole ihan optimaalinen siihen lähestymistapaan.
Blokkikoko on rajallinen eikä sen nostaminen ole triviaalia. Kurssinousun ja suosion myötä transaktiokulut tulevat nousemaan. Näin ennakoisin itse.
Bitcoinien mikrotransaktiokyvykkyyttä on virheellisesti markkinoitu. Huomatkaa että nuo “free bitcoins” -sivuilta saatavat mikrotransaktiot voivat hyvinkin pian olla suht arvottomia.
Blokkikokoa nostetaan, tai sitten itketään, ja sitä nostetaan. Tasan mitään muuta vaihtoehtoa ei tule olemaan. Näin ennakoisin itse.
Kaiken muun näen aivan totaalisena hörhöpuheena.
Siihen en tosin ota kantaa millä tavalla sitä nostetaan, siihen on monia vaihtoehtoja olemassa. Veikkaan kuitenkin, että hyvinkin konkreettinen suunnitelma on olemassa viimeistään syksyyn mennessä.