Antminer S7

Morjesta kaikille. En äkkiseltään löytänyt valmista aihetta kyseiselle louhijalle, kokemuksia kenelläkään? Mulle tällähetkellä jo 3 laitetta tulossa, ensimmäinen parhaillaan suomen tullin syynissä ja toivottavasti tulisi laite kotia jo huomenna (4.12.15). Paljon on muilla ollut louhinta nopeudet ja onko laite toiminut hyvin?

Toivottavasti nyt ei ihan yksinpuheluksi mene tämä topicci, mutta joo laite on käytössä ja alun äänistä johtuvan säikähdyksen jälkeen ( oli kyllä kova metelí tiedossa) laite toimii yli kaikkien odotuksien. Tälllä hetkellä tälläset säädöt ja näitä tullaan vielä hiomaan paljon:
Poweri: SuperFlower 1600w platinuim80
Frequency: 581.25
Customize the fan speed percentage: 39% (pystyy jo tuossa melussa nukkumaan kotonakin)
Temp: 41/46/45

Ja enimmäkseen minua niinkuin muitakin kiinnostaa hashrate noilla säädöillä: 4768gh/s käväsi parhaillaan yli 5000gh/s ja säädöt ei tuosta juuri eroa. Eli nopealla katsauksella ylikellotuksen varaa olisi huimasti mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen tuohon noin 4.7th/s nopeuteen kun näissä suomen ilmastoissa ikkuna laudalla siihen pääsee todella helposti.

Kertokaa toki omia näkemyksiä laitteesta vaikkei käytännön kokemusta olisikaan! Ja kysyä saa…

Ei kokemusta mutta rohkea päätös ostaa muutama tuollainen.
Ehkä hyväkin aika kun osa lopettanut louhintaa.
Toivottavasti ikkunalauta on hyvin kiinni seinässä :grinning:

Metelin kanssa voit nukkuakin, mutta kuuma tulee! Mainaushuoneen lämpötila nousee vasta muutaman päivän viiveellä ja jopa pienellä mainerilla se nousee tuskaisen kuumaksi. Joten ei noita suoraan asuintiloissa oikein voi pitää.

Parhaimmillan nämä ovat omakotitalon kellarissa siten, että kellarista pääsee nousemaan lämmin ilma ylös asuintiloihin ja ovat “kaukana” meteleineen. Jos kaiken hukkalämmön voi hyödyntää talon lämmityksessä, ei mainereiden tuotolla ole loppupeleissä paljoakaan merkitystä, koska ennemmin lämmittää mainaamalla kuin polttaa kallista sähköä tyhmään lämmitysvastukseen, joka ei tuota muuta kuin lämpöä.

Muutoinhan noilla voi olla hankalaa päästä voitoille jos Bitcoinin arvo ei merkittävästi nouse, tosin nythän näyttää arvonnousun kannalta lupaavalta joten saattaa jopa onnistaa. Difficultyn kasvamisen takia noilla joutuu aina mainaamaan jopa vuoden verran ennen kuin saa edes laitteisiin sijoitetun pääoman takaisin. Sähkö on suomessa julmetun kallista.

Käytännössä kannattaa mainata säästöön ja katsoa viiden vuoden päästä mikä on Bitcoinin arvo - tällöin voi päästä jo voitoille. Toisaalta nämä on harrastepuuhasteluja, joiden ei tarvitsekaan tuottaa välitöntä voittoa. Yleensähän harrastukset ainoastaan nielevät rahaa. Nyt ensi alkuun kannattaa ainakin varautua todella juhlaviin sähkölaskuihin, yksi S7 polttaa sitä kuitenkin reilun satasen edestä/kk. Siksi hukkalämpöä ei raaskisi puhallella uloskaan sellaisenaan…

Vaikuttaakohan imuilman -/+ wattikuluihin? Suomen kylmät ilmat voivat nostaa hässimistä varsinkin öisin!

Tehokkaat tuulettimet vievät myös virtaa päivittäin, jolloin tällä kylmällä ilmalla on myös hyötynä se että voit pienentää kierrosnopeuksia talven pakkasina. Nouseeko lie Th/s tietyllä lämpöalueella? alle 60c pitäisi olla kuitenkin käyttöiän ja työn laadun kannalta.
Itsellä ollut antminerin usb versioita, joilla lämpötila nosti nopeutta 20% kädenlämmössä.

Noniin hyvä että pientä keskustelua saatu aikaseks :slight_smile: kyllä on onneks suomessa joulukuu ainanki täällä savossa sen verra viilee että lämmöntuotosta ei juuri ole iloa, laite ei juurikaan huoneilmaa lämmempää ilmaa puhalla. Ja tuohon varmasti apuna on se että myös imuilma on lähes sen mitä ulkolämpötila. Ja kyllä on ikkunalauta ihan lattiassa tulevasti kiinni :smiley: positiivinen juttu noissa on se ettei mene kuin se 3 sekunttia kun käy laittaa yöks tuulettimia hieman pienemmälle, 40%:sta - 30%:iin kun laittaa niin melua ei enää keittiöstä kuule makkariin asti vaikkaa kyseessä onkin vain kerrostaloyksiö. Pari laitetta kun tulee lisää niin joutuu käyttämään mielikuvitusta mihin ne asentaa/miten… sähkönkulutusta jollain laskurilla laskenu ja saanu jotain n.50e/kk arvioita mikä ei ainakaan mua haittaa. Harrastustahan tää on ja kun ei joka päivä/viikko/kuukaus ole mitään tarvetta nostaa/vaihtaa bitcoineja pois on jännä nähdä esim vuoden päähän minkälainen potti on nostettavissa silloin. Kurssi on nyt viimeaikoina tasottunu sinne ~350 tienoille ja optimistinen olen siitä että vuoden päästä puhutaan 450-500 euron nurkille vakiintuneesta arvosta.

Kellotaajuus nyt 612,5 ja tuulettimet 46% teholla ääni on täysin siedettävissä laitteen lämpöjen ollessa n.44 celsiusta. Hashrate 4,889.31 ja virheitä laite on tehnyt viimeisen viiden tunnin aikana 12/7279 joten todella tyytyväinen täytyy olla.

Mistäs oikein ostat sähköä? Savon voiman siirtomaksut ja kesällä kilpailutettuna halvin mahdollinen sähkö maksaa meillä päin reilun 12 senttiä/kWh. Yksi S7 polttaa sitä 1210W eli 24h ajettuna kuukausikulutukseksi muodostuu 871,2 kWh (30:lle päivälle). Tuolla 12 sentin kWh hinnalla tästä tulee yli satanen/kk per yksi S7. Eli hieman epäilen tuota 50 eur/kk hintaa, sanoisin että jo Savon Voiman perimät siirtomaksut menevät yli.

vattenfallilta 0,05e/kwh

Taitaa tuosta puuttua vielä siirtomaksu? Meillä päin n. 2-3 cnt/kwh

tottahan tuo, itseasissa sähkönhinta on 0,0469s/kwh kun soitin ja sitä kyselin mutta unohtu tuosta siirtomaksusta kysyä. Kohta kolme viikkoa ollut s7 louhinta puuhissa ja tällästä näyttänyt esim tänään:

en tiiä mistä johtuu tai onko tässä edes mitään järkeä mutta huomattu semmonen ristiriitainen asia että laite ei tykkää kylmästä ilmasta? Kokeilemalla suurempaa kellotaajuutta ja kylmempää ilmaa laite tekee jotain 4th/s ja pomppii louhinta tehot rajusti (n. +/- 20%). Säätöjä kokeilemalla on huomattu että vain huoneilmaa vähän viileempi ilma ja maltillisesti nostetut kellot on paras sekä tehon että varmuuden kannalta.

edit: ihan mielellään juttelen asiasta yv:llä jos jotain kiinnostaa tarkemmat statsit tai vaikka vinkkejä säätöihin niin juttelen kyllä ihan mielellään koska tällä hetkellä tuntuu että oon suomen ainoa s7:n omistaja. Joulupukin kontista toivottavasti löytyy pari niitä lisää :wink:

Teema kiinnostaa kovasti. Olen laittanut S3:sen autotalliin lämmityslaitekäytön “pilottikohteeksi” ja tämä konsepti tuntuu toimivan oikein hyvin.

Paraikaa olen hankimassa seuraavaa maineria lämmityslaitteeksi (seuraavana kohteena talosta erillisen saunakamari + sauna -systeemin lämmittämiseen).

Tähän liittyen harkintalistalla on S7n hankkiminen. Tähän liittyen kiinnostaisi:

  • Mitä PSUta käytät tuon kanssa?

  • S7:ssahan piirit on erillisillä “bladeilla” (samoin kuin S3:sessa jotain niitä on kaksi), eikö vain? Osaatko sanoa, että pystyykö niistä käyttämään vain osaa (kuten esim. S3sessa pystyy käyttämään kerralla vain toista tai molempia.

Nythän toki kannattaa painaa täysillä, mutta joskus tulevaisuudessa kun tuo ei enää tuo tuottoa sähkön vertaa niin lämmityslaitekäytössä on hyvin kätevää että pystyy käyttämään kerralla vain osaa laitteen tehosta.

Eli tuommoisen hankinta kiinnostaa kovasti - toivottavasti tämä oma kulmani asiaan ei vain sekoita mietteitä liikaa :slight_smile:

Ihan mielenkiintoinen näkökulma asiaan. Ensiks kerrotaan tuo oleellinen eli tuossa nyt sattuu vaan olemaan 1600w superflower virtalähteenä sen tulleen tietokoneeseen tarpeettomaksi aikaseimmin jo. Näitä “bladeja” on kolme ja ei ole tietoa voika niitä käyttää erikseen.

Mitä tuohon autotallin lämmitykseen tulee itsellä mieleen niin olen kyllä itsekkin lämmöntuoton havainnut ja esim sähkölämmitteisessä asunossa muuta ei paljoo lämmitykseen tarvitse (ellei omakotitalo). Itse olen asian paitsi teoriassa niin myös käytännössä huomannut kannattavan ainankin jos omistaa edes semi-optimistiset kiikarit bitcoinin kurssinkehitykseen. 18 päivään tuolla S7:lla + BFL monarch 675 on tullut euroissa tasan 200e ja tuossa yllä olevassa taulukossa ei monarchin tehot näy ollenkaan. Eihän se tuota tahtia jatku mutta laitteeseen sijotettu vajaa 3 tonttua + sähköt silllä takas saa.

Jos ei tuosta jo käynyt ilmi niin olen pitkänlinjan sijoutusmielessä tässä mukana. Kuka tietää mitä kurssi on vuonna 2020? Jotain varmasti 1BTC - 1-4000e väliltä.

Toivottavasti menee bitstamp siihen 1200 dollariin/BTC kannattaa sitten tuolla AntMiner S1 louhia.

Mistä sä olet saanut tilattua 3kpl S seiskoja 3k€? Paljon tuli tullimaksuja? Miten paljon saat nyttet mainaattua rahaa yhdellä laitella kuukaudessa?

Ebaysta ekan ja kaks www.antminerdistribution.com mistä suosittelen tilaamaan! taisi neljässä päivässä tulla.
rahantulo noilla kun on jonkinverran tuurista kiinni niin en tarkkaa osaa sanoo paljon tulee kuukaudessa mutta kolmella jopa 50e päivässä tän hetkisellä 420 kurssilla. Karkeesti varmaan lähellä 30e päivä keskiarvolla.

Eli normaalisti 10€ tulee vuorokaudessa / vuorokaus? Paljon tuli tullimaksuja, veroja ja yms? Tilasitko powerin kans samalla?

10e luokkaa tuli yhdellä s7:lla, parhaana päivänä joku 17e, huonoimpana 3e… :smiley: powereita en tilannu, tietokoneen powereilla ja yhdellä 2880w IBM

Tuliko enemmän hyviä vai huonoja päiviä? :wink: Ei tullut tullista mitään vai?