Androidin Bitcoin-lompakoissa tietoturva-aukko!

Androidista on löytynyt vakava tietoturva-aukko, joka koskettaa useita Bitcoin-lompakoita. Haavoittuvaisia ovat Blockchain.infon Android-lompakko, Schildbachin Android Bitcoin Wallet, BitcoinSpinner ja Mycelium Bitcoin Wallet. Tietoturva-aukossa on kyse siitä miten Android-pohjaiset laitteet generoivat satunnaislukuja. Satunnaislukugeneraattorista löytyi merkittäviä ongelmia. Muutamia bitcoineja on jo kyetty varastamaan tämän aukon seurauksena.

Lue lisää: https://bittiraha.fi/content/androidin-bitcoin-lompakoissa-tietoturva-aukko

Tuliko tähän eile jo korjaus päivitys?

Päivitys on lompakkokohtainen. Tietääkseni ainakin Schildbachin Bitcoin Wallettiin ja Mycelium Bitcoin Wallettiin on julkaistu tämän aukon korvaavat päivitykset.

Päivitys nyt ei paljoa lohduta, koska pörrää jo botteja jotka pyyhkäisevät haavoittuneet bitcoin-osoitteet tyhjiksi melkein samantien kun ne näkyvät block chainissa… Eli ts. jos haavoittuvuus koskee sinua, rahat ovat jo hävinneet.

Toki jos meinaa kyse lompsien käyttöä jatkaa, niin kannattaa päivittää. Itse tyydyin siirtämään coinit, joita android-lompsissa säilytin muualle.

Got error 157 'Unknown error code' from NDBCLUSTER

Virhe tulee kun yritän kirjautua lompakkoon
https://blockchain.info/wallet/ sivun kautta. Onko coinit mennyttä?

Tuskin, blockchain.info:ssa on muita ongelmia. Ja ymmärtääkseni tietoturva-ongelma koskee sitä vain, jos on käyttänyt blockchain.infon android-versiota.

Juuri näin. Blockchain.infon nuo muut ongelmat pitäisivät olla nyt korjattu eli se toimii taas.

Jos android järjestelmässä on tällainen ongelma… eikö se vaikuta bitcoinien lisäksi vähän kaikkeen muuhunkin? ???

Juu kyllähän se vaikuttaa :stuck_out_tongue: Kaikkiin sovelluksiin jotka käyttää ECDSA-salausta. Paska randomlukugeneraattori voi kyllä vaikuttaa vielä moneen muuhunki juttuun.

Minulla on Bitcoin Wallet Androidissa ja latasin päivityksen. Päivitys muutti lompakon osoitetta ja nyt kaikki louhinta mitä olen 1pv sisällä tehnyt Eligiuksessa on mennyt hukkaan. Jossain vaiheessa 0.01237764 BTC siirtyvät vanhentuneeseen lompakon osoitteeseen. Sinne ne sitten jää makaamaan…

[quote=“veekoo, post:10, topic:1057”]Minulla on Bitcoin Wallet Androidissa ja latasin päivityksen. Päivitys muutti lompakon osoitetta ja nyt kaikki louhinta mitä olen 1pv sisällä tehnyt Eligiuksessa on mennyt hukkaan. Jossain vaiheessa 0.01237764 BTC siirtyvät vanhentuneeseen lompakon osoitteeseen. Sinne ne sitten jää makaamaan…[/quote]mitä lompakkoa käytät?

Varmaan Schildbachin lompakkoa. Toivottavasti rahat ei mennyt nyt skutsiin. Lompakon tekemä rotaatio saattoi vaikuttaa :stuck_out_tongue: