AMD 7950 "generique" erot. Onko taulukkoa tjms.?

Niin minua häiritsee se että kun olen tilannut pixmania.fi:stä noita “generique”-7950:ä, niin molemmilla
kerroilla on tullut eri kortti. Sinänsä siinä ei mitään ihmeempää.
Mutta kun tämä viimeksi tullut 7950 on hitaampi kuin aiemmin tullut. Jotta saavutan saphiren kanssa saman nopeuden, joudun käyttämään power-up -komentoa arvoltaan 8%. Samoilla kellotaajuuksilla. Coren jännitekin on tässä viimeisemmässä isompi kuin saphiressa.

Selviä eroja näissä siis on, mutta löytyykö mistään mitään taulukkoa eri 7950:en eroista? Ennemmin ostaisin
sellaisen kortin joka on ilman säätämisiäkin nopea, vaikka maksaisikin vähän enemmän.
Käsittääkseni tuo pci-e 1x väylä ei voi olla syyllinen?

mitä kortteja sulla on tullut tuolta? onko ollut volttilukittuja?

itselle tuli nuita vtx mallin kortteja:

ihan tyytyväinen olin koska voltit vapaasti säädettävissä ja lievällä kellotuksella saan 590kh/s

Toinen on ollut saphiren ja toinen on juuri tuollainen kuin sinullakin.
Itselläni nyt power-up:a 8% ja nopeus 533kh/s. Jännite 1,188V E:900Mhz M:1500Mhz I:18
Jännitettä en ole alennellut tai nostellut, tuo on ollut laatikosta ottamisesta lähtien.
vectors:1
worksize: 256
threadconcurrency: 22400
lookup-gap:2

Ihmetyttää tämä että jää ilman power-uppia ja perus-taajuuksilla johonkin 240-300kh/s nopeuteen.
Tuo kellottaminen ja power-up lisää sähkönkulutustakin.

[quote=“AnttiLehtinen, post:3, topic:818”]Toinen on ollut saphiren ja toinen on juuri tuollainen kuin sinullakin.
Itselläni nyt power-up:a 8% ja nopeus 533kh/s. Jännite 1,188V E:900Mhz M:1500Mhz I:18
Jännitettä en ole alennellut tai nostellut, tuo on ollut laatikosta ottamisesta lähtien.
vectors:1
worksize: 256
threadconcurrency: 22400
lookup-gap:2

Ihmetyttää tämä että jää ilman power-uppia ja perus-taajuuksilla johonkin 240-300kh/s nopeuteen.
Tuo kellottaminen ja power-up lisää sähkönkulutustakin.[/quote]

siis onko tämä se sapphiren kortti? saisiko vaikka googlen kuvaa siitä niin tiedän tarkemmin?

itellä tuo vtx pörisee V.1.00 c.1000 m.1450 asetuksilla ja 4 kortin rigi vie sen 1000w seinästä

Joo siis kyseessä aivan samassa paketissa tilattu vtx.
Mulla toi vie power-up asetuksilla (+8%) noin 350 w, jännitettä ei suostu bamt+cgminer 2.11.3 kombolla tuosta 1.188v tiputtamaan. Vaikka lukeekin että ajuri hyväksynyt ja muuttanut, niin sama 1.118v:n jännite siellä on kun katsoo.

Käänsin sen pikku dip-kytkimen siitä (ja saphirestakin) tuota räkki-koteloa kokoessani toiseen asentoon. Olin lukenut jostain että se sallii taajuuksien ja jänniteen muutokset.

Sinänsä voittoahan tuolla tekee, tuli vaan mieleeni että kun kolmannen 7950:en hankinta on edessä, hankkisin kerralla sellaisen mallin joka olisi parempi. Siis sikäli mikäli eri 7950:ä voi nyt olla niin suuria eroja kuin minusta tuntuu.
Kattavan taulukon tekeminen on tietysti vaikeaa, harvalla on sama emo, muistit ja prossu. Sekä erilaisia 7950:ä vino pino.