Altcoin pörssit

Ajattelin et vois olla joku lista eri virtuaalivaluuttojen vaihtopörsseistä? Ihmetyttää välil mistä mitäkin coinia saa ja kuinka toimiva/luotettava sivusto on, että kannattaako kirjautua tai lähetellä rahaa ja mitä on odotettavissa.

Täs ois yks mistä saa vaihdettuu useita eri altcoineja Bitcoineihin, Litecoineihin ja Primecoineihin sekä toisinpäin.

https://www.cryptsy.com

Tässä vielä ref linkkiä

https://www.cryptsy.com/users/register?refid=67230

Sivusto toimii kokemusteni perusteella hyvin, pientä jumitusta ollut välillä vissii suuren käyttäjä määrän takia.
Siirrot sisään vie muistaakseni muutaman tunnin.

Sit on tällänen https://btc-e.com/ mistä oon kuullu paljon hyvää mut valikoima on suppeampi kuin Cryptsyssä. En ole kokeillut.

Muista mulla onki sit vielä vähemmän tietoa.

https://crypto-trade.com/

Crypto-trade on alhaalla, koska sieltä joku hakkeroi 30 000$ niin ne koittaa korjata sitä. Sain nostettua hiluni pois sieltä. Koittavat saada sen korjattua ja palata takaisin toimintaan.

Vaidossa olevat kolikot: BTC , LTC , USD , EUR , NMC , XPM , PPC , TRC , FTC , DVC , WDC , DGC ja uusimpana lisäyksenä UTC.

Tämä poloniex.com on melko raskas saitti. Tänään on tökkinyt kunnolla, välillä jopa selain kaatuu.

Onko muilla ollut ongelmia?

Mun ykkössuosikki on jo pitkään ollut Atomic-trade. Siellä on sopivasti useimpia altcoineja joita louhin, esimerkiksi Blake-perhe. Volyymit on aika pieniä ja muutenkin sellaista pienen yhteisön meininkiä, mutta toisaalta esim. admin hoitaa ongelmat nopeasti kun laittaa viestiä.

Aiemmin käytin paljon BTC-e:tä, lähinnä Litecoinin ja Peercoinin vaihtamiseen Bitcoiniksi, mutta myös euroja olen sieltä kotiuttanut. Mielestäni paras pörssi muuten paitsi valikoiman osalta, toisaalta valikoiman pienuus vaikuttaa siihen miten sujuvasti kaikki toimii.

Cryptsyssä on mielestäni juuri se ongelma, että eri coineja on niin paljon, joten käyttöliittymästä on tullut todella sekava. Siellä on myös melko korkeat vaihto- ja siirtokulut, siirrot ovat myös hitaita ja niissä on korkeahkot minimirajat. En voi suositella muuten kuin coinivalikoiman osalta.

Bittrexiä aloin käyttää oikeastaan vain Cryptonote-coinien takia. Sivusto on raskas ja hieman hankala, suuri valikoima sekoittaa pakkaa kuten Cryptsyssäkin. Bittrex on kuitenkin tyylikkäämmän ja asiallisemman oloinen kokonaisuutena.

Bittrexiä ja Polonexia käytän lähinnä Moneron vuoksi. Bitrex tosiaan näyttää ja tuntuu fiksulta. Siellä vaan se tyhjennä tilisi-nappi vähän huolettaa.

Et ole teknohog polonexia käyttänyt?

En, eikä kommenttien perusteella ole kiinnostusta kokeillakaan :slight_smile: Se on kyllä mielenkiintoista miten eri pörsseihin päätyy osin sattumalta, ei kaikkia viitsi kokeilla kun pitää kuitenkin jonkin verran käyttää ennen kuin saa mitään tuntumaa, ja siinä voi suorastaan menettää rahaa.

BTER vaikuttaa aika mielenkiintoiselta.

Hyvä valikoima coineja sekä assetteja vaihdettavaksi, aika paljon toimintaa, matalahkot kulut ja ehdottamasti selkein käyttöliittymä käyttämistäni (muita cryptsy, vircurex, btc-e, dgex, coin-swap).

Blussana maksavat “interestiä” monille eri coineille mitä säilyttää siellä, mikä maksetaan heidän omista tuotoista. Suosittelen kuitenkin varmuuden vuoksi säilyttämään omassa lompakossa, jos havittelee pitkän tähtäimen tuottoja.

Reffilinlinkistä saa -10% alennuksen kuluihin kuudeksi kuukaudeksi :stuck_out_tongue_winking_eye:

BTC-E vakkari mesta ja toimii kuin junan vessa :wink:

Myös “vielä pieni” Suomalainen vaihtoehto ALCUREX:
https://alcurex.org

https://alcurex.org

ALCUREX OY is an online cryptocurrency exchange registered in Finland.
Business ID: 2612007-8 FINLAND

Hienoa alcurEX!

Asiasta toiseen, minkäköhän takia tuota Cex.io:ta ei noteerata missään, missä seurataan markkinoita… Estääkö ne sen jotenkin? Kyseessä on kuitenkin melko aktiivinen pörssi ja ilmeisesti mainaajien suosiossa, joten voi saada halvalla joskus juuri mainattuja kolikoita, jos myyvät samantien ostolaitaan enempiä miettimättä (vink).

Edit: kirjoitusvirheet

[quote=“kesämies, post:3, topic:1787”]Tämä poloniex.com on melko raskas saitti. Tänään on tökkinyt kunnolla, välillä jopa selain kaatuu.

Onko muilla ollut ongelmia?[/quote]
Itse käytän Poloniexia usein. Sivusto kieltämättä toimii joskus hitaasti, mutta siirrot toimivat todella hyvin. Esimerkiksi Bterille minun on pitänyt valittaa, kun siirto ei puolen päivän jälkeen ole rekisteröitynyt. Myös Cryptsyllä on ollut niissä ongelmia.

[quote=“J, post:10, topic:1787”]Hienoa alcurEX!

Asiasta toiseen, minkäköhän takia tuota Cex.io:ta ei noteerata missään, missä seurataan markkinoita… Estääkö ne sen jotenkin? Kyseessä on kuitenkin melko aktiivinen pörssi ja ilmeisesti mainaajien suosiossa, joten voi saada halvalla joskus juuri mainattuja kolikoita, jos myyvät samantien ostolaitaan enempiä miettimättä (vink).

Edit: kirjoitusvirheet[/quote]
cex.io 330,551 active users jotenkin tuntuu uskomattomalta määrältä.
Hyvä tietysti jos näin on mutta suurimmilla marketeilla ei edes yhteensä ole tuollaista käyttäjämäärää.

Poloniex on ruma ja ehkä jopa hidas, mutta itse käytän tätä eniten.
Bittrex on minulle lähinnä sitä varten että siellä on kolikoita joita ei ehkä muualla ole vielä tarjolla.
Cryptsy on ihan ok, en ole käyttänyt enää pitkään aikaan mutta aloitin tällä itse joskus aikoinaan.
Bteriin multa löytyy myös tunnukset ja siellä myös homma toiminut kun kokeillut.

Nämä kaikki voin todeta luotettaviksi. Kuten myös Krakenin jos se lasketaan alttipörssiksi edes…

[quote=“halibit, post:12, topic:1787”][quote author=J link=topic=1921.msg21694#msg21694 date=1417283806]
Hienoa alcurEX!

Asiasta toiseen, minkäköhän takia tuota Cex.io:ta ei noteerata missään, missä seurataan markkinoita… Estääkö ne sen jotenkin? Kyseessä on kuitenkin melko aktiivinen pörssi ja ilmeisesti mainaajien suosiossa, joten voi saada halvalla joskus juuri mainattuja kolikoita, jos myyvät samantien ostolaitaan enempiä miettimättä (vink).

Edit: kirjoitusvirheet
[/quote]
cex.io 330,551 active users jotenkin tuntuu uskomattomalta määrältä.
Hyvä tietysti jos näin on mutta suurimmilla marketeilla ei edes yhteensä ole tuollaista käyttäjämäärää.[/quote]
Johtuu varmaan louhijoista. Ghash.ion louhijat ovat Cex.ion käyttäjiä.