Mitä kaikkea se vaatis koneelta ja saako suoraan verkkokaupasta hankittua?
Koneeseen laitettavaa lisälaitetta sen saamiseksi ei ole olemassakaan. Eli koneelta se ei vaadi kuin USB-paikan tai kaksi. Katsele markkinoilla olevia ASIC-laitteita sillä silmällä koneen kylkeen.
Kiitos vastauksesta. Onko sulla tietoa et saako suomesta ostettua, vai pitääkö tilata ulkomailta?
Suomesta lähinnä tämän forumin myyntipalsta ja huutonet. Jälleenmyyjiä ei ainakaan mun tietääkseni suomesta löydy. Ulkomailtakin saatavuus tuntuu olevan todella heikkoa tällä hetkellä. Esim Kncminerillä, Bitfuryllä ja Butterfly Labsilla (omalla vastuulla sieltä, joillain toimitukset takkuillu, laitteet myöhässä jne) tuntuu olevan kaikki loppu. Mutta ainakin Btcguildin kautta saa noita usb block eruptereita (330 mhash/s, 2.5W) tilattua, mutta minkään isomman kokoonpanon toteuttaminen niillä ei ole kovin järkevää.
Butterfly Labsilla on ollut jotain markkinointia tälläiseen laskutehon “vuokraukseen”, jolla saa 12kk sopimuksella käytännössä niin monta ghashia kuin itse tykkää, olikohan hinta-arvio $10.83/ ghash/s. Vuokrausta vasten he hoitavat kaikki laitteston asentamiset jne ja käyttäjälle jää vain maksu+louhinta. Ja laitteita ei tietenkään tarvi rahdata suomeen joten tulleista yms ei tarvitse huolehtia. Tämä palvelu ei kuitenkaan vielä saatavilla, tiedä tuleeko koskaan oikeasti olemaankaan.
Toivottavasti olet tutustunut näiden laitteiden hintatasoon, puhutaan tuhansista euroista jos aletaan 500 ghash/s kokoonpanoa kasaamaan.
Joo, olen kyllä tutustunut. Mulla olis 6000e max budjetti ja pitäis saada helpoin tapa tilata hyvä laite.
Odota että dippaa ja osta koko rahalla coinia.
Helpoin tapa.
Mainaaminen on vähän semmoista nykyään.
Mikä mainaamisessa on vikana jos ajatellaan et on nopee laite käytössä? Olisko tossa järkee? https://megabigpower.com/shop/index.php?route=product/product&product_id=53
Täytyy tutustua näihin…Kiitos ja öitä.
Hei! Kaveriltani kuulin bitcoineista ja vähän asiaa tutkiskeltuani kiinnostuin niiden mainaamisesta. Olen siis aivan aloittelija. Ostin uuden koneen tässä vasta ja vanha kone jäi yli joten ajattelin tehdä vanhasta koneesta 24/7 mainaus koneen. Olen vähän pihalla näistä mainaus systeemeistä, mutta sen tiedän että ei sen vanhan koneen CPU:lla ja GPU:lla mitään saa aikaiseksi vaikka siitä AMD 6790 löytyykin, joten ajattelin hankkia jokin oikean ASIC kortin jolla voisi alkaa tekemään bitcoineja ihan oikeasti. Kysyisin siis että mikä olisi minun tapaukseeni hyvä valinta? Budjetti ei ole kummoinen, mutta kunhan siinä alle 400e pysyy niin voisi olla ihan kuviteltava hankinta minulle vaikkakin mieluiten alle. Sekin vielä että ohjelmoinnista sun muusta tietokoneen kanssa näpertelystä ei minulla ole kummoista kokemusta muuta kuin mitä perus pelaamisen sivussa tullut kun hamachi sun muut alkavat vihoitelemaan:D joten mahdollisimman helppokäyttöisiä pitäisi saada. Mutta kyllä jonkinlaisesta rakentelustakin luulisin selviäväni hyvillä ohjeilla jos joku innostuu opettamaan.
Tämä on varmaan aika monelle täällä jo sanottu, mutta mainaaminen ei ole kannattavaa ihan pienillä sijoituksilla. Jos kumminkin haluat pysyä tuossa 400€ budjetissa ja mainata harrastusmielessä niin suosittelisin tutkimaan ebayta jos sieltä löytyisi jotain tuohon hintaluokkaan sopivaa.
Tuossa Worldcoin Walletissa on mainaus nappi. Voiko tuolla mainata asentamatta erikseen maineria?
Siinä on vielä erikseen valinta soolo ja pooli mainaukseen. Vaativatko ne erilaisia mainaussoftia, jos vaativat ollenkaan?
Ok kiitos vinkistä Base. Lähinnä näpertely mielessä tässä lähdinkin liikkeelle. Tuosta Rasberry Pi:stä olisi kyllä aika mielenkiintoista rakentaa mineri kun vähän tutkin asiaa lisää. (en nyt muista että kuka siitä mainitsi ja oli oikein ohjeet tehnyt) Lähinnä senkin takia että tuo vanha tietokoneeni pukkaa hajoilemaan, joten ei se mainaamiseen varmaankaan kovin järkevä kapistus olisi. Lähinnä Bitfuryn Red Fury usb tikkua katselin ebaysta. Nopeutta kyseiselle piirille luvattiin 5GH/s ja hintaa sillä oli siinä 200e pintaan huutokauppana kerääntynyt ja jos suoraan halusi ostaa niin 289e. Pientä rakentelua sun muuta cmd:n kanssa pelleilyä se vaatisi, mutta mukavaa tohuahan siinä olisi. Saisiko semmoisella vehkeellä edes osia rahoistaan takaisin? Siis onko siinä suorastaan yhtään järkeä edes harrastelu mielessä? Mitä itse laskeskelin vähän (jos ei nyt ihan metsään mennyt) niin sillä saisi rahansa jopa takaisin kuukauden sisään? Ja sitten ajattelin että jos siihen laittaisi jossain vaiheessa lisää samanlaisia kortteja että bitcoineja tulisi edes jonkinlaisella vaudilla.
Kiitos jo etukäteen kun viitsitte vastata aloittelijan tyhmiin kysymyksiin:D
Joo. Bitcoineja on melko turha mainata millään kovin heppoisella kalustolla. Täällä kannatta tutustua aiheeseen.
http://www.bittimania.fi/louhintakaluston-vertailu/
http://www.bittimania.fi/louhintalaskuri/
Litcoinit, worldcoinit ja muut valuutat ovat hieman helpommin mainattavissa, mutta ei kovin kannattavaa nekään. Mutta voisko nyt joku vastata minun tyhmiin kysymyksiini.
[quote=“kesämies, post:52, topic:1228”]Tuossa Worldcoin Walletissa on mainaus nappi. Voiko tuolla mainata asentamatta erikseen maineria?
Siinä on vielä erikseen valinta soolo ja pooli mainaukseen. Vaativatko ne erilaisia mainaussoftia, jos vaativat ollenkaan?[/quote]
Siis on vähän hukassa tuo lähdekoodin, lompakon ja maineri softan välinen ero. ??? Cryptovaluutan lähdekoodi ja lompakko näyttää olevan täysin sama softa. :o
Tiedän monenlaista näistä hommista ja olen onnellinen coinien omistaja, mutta tällainen perusasia on hakusessa, joten auttaakaa tyhmää.
http://decentralizedhashing.com/bitcoin-mining-equipment-table/
Tuossa on mielestäni hyvä taulukko laitteiden vertailuun.
En oikein ymmärrä tätä. Minun mielestäni altcoinien louhiminen on tällähetkellä jopa erittäin kannattavaa jos valitsee coininsa viisaasti. Minun viiden näytönohjaimen rigi tuo profittia sähkölaskun jälkeen noin 30e päivässä, joka tarkoittaa noin 900e puhtaana käteen kuussa. Täysin ilmaista rahaa. Niin, ja miinus verot.
BTC:n louhinta nyt ei kannata pikkulaitteistolla.