Millaisena liikkeenä pidätte sijoitusvarallisuudesta 5% käyttämisen bitcoiniin juuri nyt? Aikaisempi osuus ollut alle 1%.
Periaatteessa en pelkää kyseisen 5% menetystä ollenkaan. Koska kokonaisuutena ns. Hyvin pullat uunissa.
Millaisena liikkeenä pidätte sijoitusvarallisuudesta 5% käyttämisen bitcoiniin juuri nyt? Aikaisempi osuus ollut alle 1%.
Periaatteessa en pelkää kyseisen 5% menetystä ollenkaan. Koska kokonaisuutena ns. Hyvin pullat uunissa.
Pidän hyvänä liikkeenä.
Miksei 95%? Menetystä ei tarvi pelätä, koska jos kaikki kusee niin sossun luukulta saa rahaa.
(kirjoittajan poistama viesti)
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin pidän tätä hetkeä hyvänä ostaa, kuten olen äskettäin julkaisemassani artikkelissa perustellut: https://bittiraha.fi/content/10-hyvää-syytä-ostaa-bitcoineja-nyt
Se miten paljon sijoittaa on toki asia erikseen ja sitä voi jokainen miettiä mikä on sopiva siivu. Mutta ei nyt 5 % ainakaan liikaa ole todellakaan.
Kyllä minäkin varmasti sijoitan sen 3-5% bitcoiniin. Nythän ETH raketoi ihan huolella (ainakin välillä), siihen louhintatehon sijoittaminen voisi olla pienimuotoinen lottovoitto, kun oikein pelaa korttinsa oikein.
Monesti on osunut silmään, kun semmoisia laitteita myydään kovaan hintaan netissä, jotka voi helposti itse rakentaa.
Yhä enemmän alkaa näkymään sijoitussuosituksia myös ns. ammattilaisten taholta, jossa bitcoin sopii osaksi hyvin hajautettua sijoitussalkkua.
Esim. tuore artikkeli: http://seekingalpha.com/article/3978637-s-and-p-500-top-idea-pricey-markets
…
"How much BTC should you buy?
10% of your cash portfolio or 2-3% of your overall portfolio is probably about right. I would start with that and then allow it to grow over time with the increased acceptance of electronic currency."
…
Nähdäkseni kyse on lähinnä siitä, millaista riskiä haluaa ottaa.
Tuskin löytyy toista sijoituskohdetta jossa nousupotentiaali on yhtä vahva kuin Bitcoinilla.
Itse ajattelen niin, että riski suhteessa tuottopotentiaaliin on tällä hetkellä sen verran houkutteleva, että varovaisenkin sijoittajan kannattaa panostaa 10% salkustaan.
Hajautuksella eliminoi hyvin downside-riskin, mutta myös sen upside-riskin. Mutta riskipreferenssi on aina hyvin henkilökohtainen asia, ja helppohan se on leveillä riskinottokyvyllä niin kauan kun riskinottaminen onnistuu
Muttajoo, tiedän kyllä paljon ihmisiä joilla on enemmänkin kuin 20% bitcoineissa. Toki syy on usein siinä, että bitcoin on kasvattanut osuutta salkussa itsestään arvonnousun myötä.
Jep. Itse sijoitin aikanaan muistaakseni jotain 10-20 % varallisuudestani coineihin, se oli maksimi mitä uskalsi siinä tilanteessa sijoittaa. Ja sanotaanko että coinien osuus nykyvarallisuudestani on hieman suurempi…
(kirjoittajan poistama viesti)