2FA Two-factor authentication

Moi, yksi kymysys joka vaivaa mieltä…

Jos otan käyttöön 2FA varmennuksen ja kännykkäni (jossa 2FA koodi on) katoaa, kuinka saan resetoitua tai poistettua sen käytöstä ?

t. Aries

Mikä palvelu ?

Googlen

Missä palvelussa käytät 2FA varmennusta? Jossain vaihtopörssissä tai nettilompakossa?

Aaa, aivan… Pörsseissä Cryptsy & Bittrex

Anteeksi, minä en osaa autta kun ole käyttänyt noita pörssejä. Odotellaan viisaampien vastauksia :wink:

Kiitos kuitenkin, hyvinhän tuo avasi lisäinfoa viisaammille 8 )

Yleensä 2-factorin saa resetoitua kirjautumisisvulla olevasta linkistä sähköpostilla ja tieturvakysymyksillä. Itse en ole uskaltanut ottaa, kuin puhelu ja sms-varmituksen käyttöön sitä tukevissa palveluissa. Resetoin puhelimen ja tabletin sen verran usein, että Google Aunthenticator ei ole minulle ihanne ratkaisu…

Tärkeintä lienee olla 2 factor käytössä Bitcoin weblompakossa ja sähköpostissa.

Ihanne ratkaisuhan, että säilyttää Bitcoineja ainostaan asennettavissa Bitcoin walleteissa. It käytän Bitcoin-QT:etä Macissa ja Breadwallettia iPhonessa ja iPadissä.

Kiitos pohdinnoista…

Esim. Bittrexistä en kyllä löydä miten resetoida 2FA. Voi johtua puusilmäisyydestänikin ::slight_smile:

Toki suurin osa coineista on lompakoissa, mutta pörsseissä olevasta treidaussilpustakin muodostuu jo jonkinlainen potti, joten senkin haluais suojata hyvin. Ei kuitenkaan niin hyvin että kännyn kadotessa olisikin löysät housuissa.

Onko jollain tähän selkokielistä vastausta, tai kokemusta vastaavasta? Esim. joku pörssi.

[quote=“Aries, post:1, topic:2237”]Moi, yksi kymysys joka vaivaa mieltä…

Jos otan käyttöön 2FA varmennuksen ja kännykkäni (jossa 2FA koodi on) katoaa, kuinka saan resetoitua tai poistettua sen käytöstä ?

t. Aries[/quote]

[quote=“Aries, post:10, topic:2237”]Onko jollain tähän selkokielistä vastausta, tai kokemusta vastaavasta? Esim. joku pörssi.

[quote author=Aries link=topic=2479.msg19266#msg19266 date=1409139908]
Moi, yksi kymysys joka vaivaa mieltä…

Jos otan käyttöön 2FA varmennuksen ja kännykkäni (jossa 2FA koodi on) katoaa, kuinka saan resetoitua tai poistettua sen käytöstä ?

t. Aries
[/quote][/quote]
Itse teen niin, että tulostan sen 2FA:ta käyttöön otettaessa näytettävän QR-koodin paperille. Sen voi tarvittaessa skannata siitä uudelleen. Olen todennut tämän toimivaksi. Joskus QR-koodin lisäksi annetaan tekstuaalinen koodi, jonka avulla 2FA:n voi myös ottaa käyttöön.

[quote=“Aries, post:10, topic:2237”]Onko jollain tähän selkokielistä vastausta, tai kokemusta vastaavasta? Esim. joku pörssi.

[quote author=Aries link=topic=2479.msg19266#msg19266 date=1409139908]
Moi, yksi kymysys joka vaivaa mieltä…

Jos otan käyttöön 2FA varmennuksen ja kännykkäni (jossa 2FA koodi on) katoaa, kuinka saan resetoitua tai poistettua sen käytöstä ?

t. Aries
[/quote][/quote]

Jos käytät google authenticaattoria käyttäviä palveluita taikka Authy 2fa;ta voi tuon resetöidä taikka poistaa suoraan heidän palveluistaa, mutta jos käytät esimerkiksi nyt vaikka ZenCloudia taikka CEX.io:n 2fa:ta suoraan puhelinnumerolla ja esimerkiksi numero vaihtuu niin pitää ottaa yhteyttä supporttiin niin nollaavat ja vaihtavat sen sieltä käsin. Esimerkki: Itseltäni vaihtui numero ja unohdin tuon vaihtaa CEX.io:hon niin pieni authentikaatio mailikeskustelu supportin kanssa ja taas toimii sen jälkeen uudella numerolla.

Kiitosia scryptolife & ClessMeister

[quote=“GyberSonic, post:8, topic:2237”]Yleensä 2-factorin saa resetoitua kirjautumisisvulla olevasta linkistä sähköpostilla ja tieturvakysymyksillä. Itse en ole uskaltanut ottaa, kuin puhelu ja sms-varmituksen käyttöön sitä tukevissa palveluissa. Resetoin puhelimen ja tabletin sen verran usein, että Google Aunthenticator ei ole minulle ihanne ratkaisu…

Tärkeintä lienee olla 2 factor käytössä Bitcoin weblompakossa ja sähköpostissa.

Ihanne ratkaisuhan, että säilyttää Bitcoineja ainostaan asennettavissa Bitcoin walleteissa. It käytän Bitcoin-QT:etä Macissa ja Breadwallettia iPhonessa ja iPadissä.[/quote]

Joo minä kans tykkään SMS 2 factor koodi systeemistä. Paljon selkeämpi ratkaisu varsinkin, jos on 2G puhelin. :slight_smile:

[quote=“Hannu, post:14, topic:2237”][quote author=GyberSonic link=topic=2479.msg19330#msg19330 date=1409310432]
Yleensä 2-factorin saa resetoitua kirjautumisisvulla olevasta linkistä sähköpostilla ja tieturvakysymyksillä. Itse en ole uskaltanut ottaa, kuin puhelu ja sms-varmituksen käyttöön sitä tukevissa palveluissa. Resetoin puhelimen ja tabletin sen verran usein, että Google Aunthenticator ei ole minulle ihanne ratkaisu…

Tärkeintä lienee olla 2 factor käytössä Bitcoin weblompakossa ja sähköpostissa.

Ihanne ratkaisuhan, että säilyttää Bitcoineja ainostaan asennettavissa Bitcoin walleteissa. It käytän Bitcoin-QT:etä Macissa ja Breadwallettia iPhonessa ja iPadissä.
[/quote]

Joo minä kans tykkään SMS 2 factor koodi systeemistä. Paljon selkeämpi ratkaisu varsinkin, jos on 2G puhelin. :)[/quote]
Google Authenticator ei tarvitse nettiyhteyttä toimiakseen. Tarkoitatko 2G:llä, että puhelimesi ei ole älypuhelin, vai sitä, ettei siinä ole nettiä? Jos ei omista älypuhelinta, kannattaa sovellus asentaa koneelle.

Authenticatorista on olemassa monia implementaatioita, joten pitäisi kaikilla käyttöjärjestelmillä saada toimimaan. Ainakin Javasovellus on saatavilla ja se on täysin alustariippumaton.

[quote=“scryptolife, post:15, topic:2237”][quote author=Hannu link=topic=2479.msg23222#msg23222 date=1422919334]

Joo minä kans tykkään SMS 2 factor koodi systeemistä. Paljon selkeämpi ratkaisu varsinkin, jos on 2G puhelin. :slight_smile:
[/quote]
Google Authenticator ei tarvitse nettiyhteyttä toimiakseen. Tarkoitatko 2G:llä, että puhelimesi ei ole älypuhelin, vai sitä, ettei siinä ole nettiä? Jos ei omista älypuhelinta, kannattaa sovellus asentaa koneelle.

Authenticatorista on olemassa monia implementaatioita, joten pitäisi kaikilla käyttöjärjestelmillä saada toimimaan. Ainakin Javasovellus on saatavilla ja se on täysin alustariippumaton.[/quote]

Joo, kun ainut syy olisi miksi hommaisin “älypuhelimen”, että se lukee QR-koodeja…! En senvuoksi sitä hommaa…!

[quote=“scryptolife, post:15, topic:2237”][quote author=Hannu link=topic=2479.msg23222#msg23222 date=1422919334]

Joo minä kans tykkään SMS 2 factor koodi systeemistä. Paljon selkeämpi ratkaisu varsinkin, jos on 2G puhelin. :slight_smile:
[/quote]
Google Authenticator ei tarvitse nettiyhteyttä toimiakseen. Tarkoitatko 2G:llä, että puhelimesi ei ole älypuhelin, vai sitä, ettei siinä ole nettiä? Jos ei omista älypuhelinta, kannattaa sovellus asentaa koneelle.

Authenticatorista on olemassa monia implementaatioita, joten pitäisi kaikilla käyttöjärjestelmillä saada toimimaan. Ainakin Javasovellus on saatavilla ja se on täysin alustariippumaton.[/quote]

En vaan sitä, että se palvelu lähettää tekstiviestin/automaatti soittaa puhelun, jonka päässä on robottiääni. Aina kirjautuessa… =)