0,01 - 1 euron ja alle centin altcoinit

Otin alle euron altcoineja, joilla kuitenkin päivä volyymia yli 1 miljoona, niin
laittakaapa plussat ja miinukset seuraavista.
Onko ihan puhtaita lottokuponkeja vai onko oikeasti potentiaalia.
Ja mitä välityspalvelua suosittelette, jos noihin heittää pienet betsit :slight_smile:

0,01-1,00 euron altcoinit

  • Ripple
  • IOTA
  • NEM
  • joku muu??

alle 0,01 euroa

  • Siacoin
  • Verge
  • DigiByte
  • joku muu??

Hitbtc:ssä noita on ainakin, itsekin ostin muutamia “varalle”…

Tuolta sivulta vähän vilkaisen onko mitään infoa,

Kai te nyt ymmärrätte, että tietyn coinin tokeneiden yksikköhinnalla ei ole mitään merkitystä? Jos haluaa metsästää senttiosakkeita isoilla nousupotentiaaleilla, pitäisi katsoa sitä kyseisen coinin markkina-arvoa.

Tässä näiden mainittujen markkina-arvot dollareissa:

  • Ripple 9 miljardia
  • IOTA 2,3 miljardia
  • NEM 1,8 miljardia
  • Siacoin 133 miljoonaa
  • Verge 88 miljoonaa
  • DigiByte 85 miljoonaa

Sinällään näissä nyt sattuu olemaan nuo markkina-arvotkin aika linjassa, mutta esimerkiksi ero Ripplen ja noiden kolmen pienimmän välillä on aika valtava. Rippleä ei ihan voi senttiosakkeeksi sanoa, nuo 100 millin coinit kyllä ovat sellaisia.

Tässä muutama esimerkki jossa mennään vähän pieleen jos katsotaan ihan vaan yksikköhintaa:

  • Cardano, yksikköhinta 0,027 dollaria, markkina-arvo 720 miljoonaa
  • Gnosis, yksikköhinta 68 dollaria, markkina-arvo 75 miljoonaa

Markkina-arvo on siis tokeneiden liikkeelle laskettu määrä kertaa hinta. Katsokaa mielummin sitä, kun etsitte senttiosakkeita. :slight_smile:

2 tykkäystä

Itse aika skeptinen suurinta osaa altcoineja kohtaan mutta sia on kyllä noista omasta mielestäni aivan ehoton suosikkini ja ainoita harvoja jota olen hieman uskoltanut ostaa btc lisäksi. Pidän kuitenkin sia erittäin riskinä sijoituksena isoilla voitto mahdollisuuksilla ja seuraan itse kovasti miten onnistuvat tulevien päivitysten kanssa tai jos myöhästyvät pahasti. File sharing ominaisuus ollaan tuomassa seuraavaan päivitykseen jota pidän kovana juttuna ja 100milj mark.capi alle ei ole tahtonut mennä niin näyttää minun silmään hyvältä pohjalta astua laivaan.

Sia on kyllä viellä aivan alku taipaleillaan ja käyttö liittymän toimivuudesta löytyy viellä parannettavaa sekä synkkaaminen on kohtuu hidasta mutta sen suhteen lupailevat viellä parannuksia.

Kannattaa myös altteihin sijoittaessa tutustuu mihin tahtiin uusia coineja syntyy esim. Sian inflaatio on tällä hetkellä aika suuri vajaa 30% per vuosi ja kääntyy laskuun päin enempi vasta 2020 jälkeen.

En kyllä mihinkään halvalle coinille optimoisi laitteistoja itse ainakaan louhimaan.

https://coin.dance/

Tämmöisen sivuston löysin toisia bitcoin harrastajia tavatessani.

Totta, markkina-arvo on tärkeää huomioida.
Siksi noi listalla olikin,kun esim.

  • Ripplen markkina-arvo oli vuoden alussa n.220 miljoonaa ja kävi välissä jopa yli 14 mrd:n
  • NEM oli vuoden alussa vielä n. 30 miljoonaa…

Väliraportti,
Suurin osa ostetuista pikku-coineista noussut, tuplautunut tai moninkertaistunut hinnassa tähän mennessä,
Joten toistaiseksi ollut hyvä ostos… pidän vielä taskussa ensi vuoteen, katsotaan sitten taas.

1 tykkäys

Tottakai ne on noussut kuin aivan tajuton hype niissä tällä hetkellä. Kaikki ostavat vain sen takia kun katsovat. että onpas halpaa ja kuvittelevat että se tulee nousemaan samaan lukemiin kuin bitcoin. Eivät yhtään ota selvää niitten teknologiasta. Niistä voi saada kyllä aika hyvät tuotot, mutta olkaa varovaisia ettei näpit pala pahasti. Esimerkiksi Ripple on aivan ylihinnoiteltu tällä hetkellä. XRP coinia on muutenkin lähestulkoon turha, mutta itse Ripple teknologiana on pankeille tärkeämpi. He ei eivät tarvitse XRP:tä ollenkaan vaan sitä protokollaa.

Ja muistakaa se myös että Ripple labs. omistaa 60% kaikista XRP mitä olemassa on. Tämä jo pitäisi olla erittäin varottava merkki.