Apua aloittelijalle! Louhinnan aloitus USB-laiteella

Moro!

Hommasin justiin kokeilumielessä tuollaisen ButterflyLabsin 5GH/s -usb-louhijan. En ole ennen louhintaa harrastanut ja onkin tässä vähän ongelmia alkuunpääsyn kanssa.

Minulla on bitcoin tili olemassa ja 50BTC -pooliin rekisteröitynyt. Joitain louhinta-ohjelmia ladannut ja koittanut saada toimimaan, mutta huonolla menestyksellä. Ohjelmat ovat kaatuneet ennen käynnistymistä.

Mitä ohjelmaa / poolia suosittelette käyttämään? Ja miten näihin ohjelmiin kuuluu kirjautua / tarvitseeko säätää jotain asetuksia jne?

Kaipaisin sellaista yksityiskohtaista ohjeistusta.

  1. Asenna Easyminer BFL:n sivuilta.
  2. Easyminerin asetus sivulle lompakon osoite ja valitset Eligiuksen pooliksi.
  3. Paina Start mining.

50BTC taitaa olla nurin vieläkin? Eligius tai BTCGuild on toimivia ja hyviä.

Mulla ei toiminut ainakaan cgminerillä tuo bfl:n vehje vaikka kaikki ajurit piti olla toimivasti asennettu. Bfgminerilla sitten pelitti heti niin ryhdyin käyttämään sitä.

Paljon oli eroja eri pooleissa miten sai shareja tuolla vehkeellä (en tiedä onko sillä niin merkitystä mutta mukavampaa se oli katsella kun tuntui että tapahtuikin jotain).

[quote=“jessup, post:4, topic:1305”]Mulla ei toiminut ainakaan cgminerillä tuo bfl:n vehje vaikka kaikki ajurit piti olla toimivasti asennettu. Bfgminerilla sitten pelitti heti niin ryhdyin käyttämään sitä.

Paljon oli eroja eri pooleissa miten sai shareja tuolla vehkeellä (en tiedä onko sillä niin merkitystä mutta mukavampaa se oli katsella kun tuntui että tapahtuikin jotain).[/quote]

Cgminer vaatii eri USB-ajurit. Googleta “zadig” niin löytyy apuohjelma tuohon oikeiden ajurien asentamiseen.

[quote=“jessup, post:4, topic:1305”]Mulla ei toiminut ainakaan cgminerillä tuo bfl:n vehje vaikka kaikki ajurit piti olla toimivasti asennettu. Bfgminerilla sitten pelitti heti niin ryhdyin käyttämään sitä.

Paljon oli eroja eri pooleissa miten sai shareja tuolla vehkeellä (en tiedä onko sillä niin merkitystä mutta mukavampaa se oli katsella kun tuntui että tapahtuikin jotain).[/quote]
Asic laite ku on kyseessä - väliaikaisesti nopeus saattaa heittää noin 1/5 osan.
Suosittelen itse Bitminter poolia - tasaisempi, merged mining (pikkasen lisää tuottoa ku myy namecoinit), sekä suhteellisen vakaa.

Ja esim deepbit on aika kuollu ku ei tue kunnolla asicceja - hashrate voi olla alle GH vaikka mainaa singlella(60GH laite)

[quote=“Rider, post:5, topic:1305”][quote author=jessup link=topic=1400.msg11000#msg11000 date=1384455784]
Mulla ei toiminut ainakaan cgminerillä tuo bfl:n vehje vaikka kaikki ajurit piti olla toimivasti asennettu. Bfgminerilla sitten pelitti heti niin ryhdyin käyttämään sitä.

Paljon oli eroja eri pooleissa miten sai shareja tuolla vehkeellä (en tiedä onko sillä niin merkitystä mutta mukavampaa se oli katsella kun tuntui että tapahtuikin jotain).
[/quote]

Cgminer vaatii eri USB-ajurit. Googleta “zadig” niin löytyy apuohjelma tuohon oikeiden ajurien asentamiseen.[/quote]

Mulla oli sama ongelma mutta ei toiminut cgminer edes noiden ajureiden kanssa. Bfgminer toimi, mutta kaatuili satunnaisesti muutaman tunnin-muutaman päivän välein 50btc:ssa. Bfgminer - BTCguild yhdistelmä pelitti hyvin ja stabiilisti. Kannattanee kokeilla niitä.

[quote=“Base, post:7, topic:1305”][quote author=Rider link=topic=1400.msg11003#msg11003 date=1384456213]

Cgminer vaatii eri USB-ajurit. Googleta “zadig” niin löytyy apuohjelma tuohon oikeiden ajurien asentamiseen.
[/quote]

Mulla oli sama ongelma mutta ei toiminut cgminer edes noiden ajureiden kanssa. Bfgminer toimi, mutta kaatuili satunnaisesti muutaman tunnin-muutaman päivän välein 50btc:ssa. Bfgminer - BTCguild yhdistelmä pelitti hyvin ja stabiilisti. Kannattanee kokeilla niitä.[/quote]
CGMiner vaatii välillä vähän säätöä, mutta usko pois: Se on ehkä paras softa tällä hetkellä. Tosi vakaa! Ei ole kaatuillu mulla melkein ollenkaan ja siltäkin varalta on cgwatcher softa.

Onko tuollainen USB-laite itsenäinen tietokone? Eli kannattaako hankkia heikompitehoiseen tietokoneeseen? Voiko niitä olla useampia koneessa kiinni? Miten kahden näytön ohjain liittyy mainaukseen?

Ei kai tuolla isoja rahoja tee, mutta jos mielenkiinnosta harrastaisin. Mikä olisi näinä päivinä hintalaatu-suhteeltaan tehokkain kortti?

[quote=“bitboy, post:9, topic:1305”]Onko tuollainen USB-laite itsenäinen tietokone? Eli kannattaako hankkia heikompitehoiseen tietokoneeseen? Voiko niitä olla useampia koneessa kiinni? Miten kahden näytön ohjain liittyy mainaukseen?

Ei kai tuolla isoja rahoja tee, mutta jos mielenkiinnosta harrastaisin. Mikä olisi näinä päivinä hintalaatu-suhteeltaan tehokkain kortti?[/quote]

ei taida olla hirveemmin väliä että millaiseen tietokoneeseen nuo asicit on kytkettynä
itsellä Raspberry johon kytkettynä kaikki.
samalla raspi toimii bacup ja mediapalvelimena

[quote=“Rider, post:5, topic:1305”][quote author=jessup link=topic=1400.msg11000#msg11000 date=1384455784]
Mulla ei toiminut ainakaan cgminerillä tuo bfl:n vehje vaikka kaikki ajurit piti olla toimivasti asennettu. Bfgminerilla sitten pelitti heti niin ryhdyin käyttämään sitä.

Paljon oli eroja eri pooleissa miten sai shareja tuolla vehkeellä (en tiedä onko sillä niin merkitystä mutta mukavampaa se oli katsella kun tuntui että tapahtuikin jotain).
[/quote]

Cgminer vaatii eri USB-ajurit. Googleta “zadig” niin löytyy apuohjelma tuohon oikeiden ajurien asentamiseen.[/quote]

Mul on redfury tikku ja windows. Latasin ton zadigin ja muutin tikun ajurin WInUSB:ksi mut en silti saa hommaa toimimaa cgminerilla enkä Bitminterillä. Mikä neuvoksi? Pitääkö tehä .Bat file? Kumpiki ohjelma sanoo ettei porteissa ole mitään vaikka tikku on kiinni.

Oon nyt koittan sitä Bat. tiedostoo muokkailla mut kaatuu heti.
Kirjoitin näin:
start /D “D:\cgminer” cgminer.exe -0 startum+tcp://mint.bitminter.com:3333 -u AccountName.WorkerName -p XXX -i 2

Missä vika?

Lataa bfgminer. Se on helppo käyttää :wink: näkyykö tikut Windowsin laitehallinnassa?

Näkyy, jostain ohjeesta ku luin että siihen pitää tulla laitteen ale näkyviin joku COM5 jutuut tms. nii sillast ei näy.

En haluis bfgmineriaKIN ladata ku on jo Bitminter ja cgminer mitkä mulle aikasemmin tolle laitteelle suositeltiin.

Tuntuu et menee ihme ympyrää, sanotaa et lataa esim. just BitMinter, se on hyvä ja helppo mut sit ku tulee pieniki ongelma nii ratkasu on et vaihda cgminerii ku on nii hyvä ja sit ku sitä ei jostai syystä saa pelittämään nii ehdotetaan bfgminerii. Sit varmaa ku sekää ei natsaa nii siirrytäänkö taas bitminteriin vai onko vielä montakin ohjelmaa mitkä voin ladata turhaan ja niiden ajurit?

Hemmetin hankalaa tuntuu olevan saada neuvoja näihin hommiin. Lukenu jo varmaa 15 eri ohjetta eikä toimi ku ne on kaikki vähän eri ja forumin taiturit tuntuu olevan jo kyrpiintyny opastaa kaltaisiani noobei >:(

Mulla sama ongelma. Bitminter eikä Bfgminer ei löydä usb-tikkua.

edit: taisin onnistua : cgminer 4.0.0 + BTC Guild yhdistelmällä.

(ainakin usb tikun punainen valo vilkuttaa)

[quote=“Meister, post:12, topic:1305”]Oon nyt koittan sitä Bat. tiedostoo muokkailla mut kaatuu heti.
Kirjoitin näin:
start /D “D:\cgminer” cgminer.exe -0 startum+tcp://mint.bitminter.com:3333 -u AccountName.WorkerName -p XXX -i 2

Missä vika?[/quote]

tossa lukee “startum+tcp://” kun pitäisi olla “stratum+tcp://”

Liekö käsin kirjoitettu, eikä copy paste. Eli typo?

[quote=“Meister, post:14, topic:1305”][quote author=Juho.K link=topic=1400.msg15068#msg15068 date=1394533555]
Lataa bfgminer. Se on helppo käyttää :wink: näkyykö tikut Windowsin laitehallinnassa?

[/quote]

Näkyy, jostain ohjeesta ku luin että siihen pitää tulla laitteen ale näkyviin joku COM5 jutuut tms. nii sillast ei näy.

En haluis bfgmineriaKIN ladata ku on jo Bitminter ja cgminer mitkä mulle aikasemmin tolle laitteelle suositeltiin.

Tuntuu et menee ihme ympyrää, sanotaa et lataa esim. just BitMinter, se on hyvä ja helppo mut sit ku tulee pieniki ongelma nii ratkasu on et vaihda cgminerii ku on nii hyvä ja sit ku sitä ei jostai syystä saa pelittämään nii ehdotetaan bfgminerii. Sit varmaa ku sekää ei natsaa nii siirrytäänkö taas bitminteriin vai onko vielä montakin ohjelmaa mitkä voin ladata turhaan ja niiden ajurit?

Hemmetin hankalaa tuntuu olevan saada neuvoja näihin hommiin. Lukenu jo varmaa 15 eri ohjetta eikä toimi ku ne on kaikki vähän eri ja forumin taiturit tuntuu olevan jo kyrpiintyny opastaa kaltaisiani noobei >:([/quote]

Mitään Com portteja ei tarvita bfgminerissa, Bitminter ne vaatii. Lataa oikea ajuri,asenna se Windowsin laitehallinnan kautta. Käynnistä bfgminer ja anna tunnus yms. ja homma toimii…

[quote=“Koppimopo, post:16, topic:1305”][quote author=Meister link=topic=1400.msg15067#msg15067 date=1394532106]
Oon nyt koittan sitä Bat. tiedostoo muokkailla mut kaatuu heti.
Kirjoitin näin:
start /D “D:\cgminer” cgminer.exe -0 startum+tcp://mint.bitminter.com:3333 -u AccountName.WorkerName -p XXX -i 2

Missä vika?
[/quote]

tossa lukee “startum+tcp://” kun pitäisi olla “stratum+tcp://”

Liekö käsin kirjoitettu, eikä copy paste. Eli typo?[/quote]

Oho, joo, virhe oli kumminki vaan täällä tekstissä. Missähän lienee muuten vika?

[quote=“mikasika, post:15, topic:1305”][quote author=Juho.K link=topic=1400.msg15068#msg15068 date=1394533555]
Lataa bfgminer. Se on helppo käyttää :wink: näkyykö tikut Windowsin laitehallinnassa?
[/quote]

Mulla sama ongelma. Bitminter eikä Bfgminer ei löydä usb-tikkua.

edit: taisin onnistua : cgminer 4.0.0 + BTC Guild yhdistelmällä.

(ainakin usb tikun punainen valo vilkuttaa)[/quote]

Mullaki valo vilkkuu mut hasheja ei tule näkyviin. Mitä ajureita latasit?

[quote=“Juho.K, post:17, topic:1305”][quote author=Meister link=topic=1400.msg15071#msg15071 date=1394534787]

Näkyy, jostain ohjeesta ku luin että siihen pitää tulla laitteen ale näkyviin joku COM5 jutuut tms. nii sillast ei näy.

En haluis bfgmineriaKIN ladata ku on jo Bitminter ja cgminer mitkä mulle aikasemmin tolle laitteelle suositeltiin.

Tuntuu et menee ihme ympyrää, sanotaa et lataa esim. just BitMinter, se on hyvä ja helppo mut sit ku tulee pieniki ongelma nii ratkasu on et vaihda cgminerii ku on nii hyvä ja sit ku sitä ei jostai syystä saa pelittämään nii ehdotetaan bfgminerii. Sit varmaa ku sekää ei natsaa nii siirrytäänkö taas bitminteriin vai onko vielä montakin ohjelmaa mitkä voin ladata turhaan ja niiden ajurit?

Hemmetin hankalaa tuntuu olevan saada neuvoja näihin hommiin. Lukenu jo varmaa 15 eri ohjetta eikä toimi ku ne on kaikki vähän eri ja forumin taiturit tuntuu olevan jo kyrpiintyny opastaa kaltaisiani noobei >:(
[/quote]

Mitään Com portteja ei tarvita bfgminerissa, Bitminter ne vaatii. Lataa oikea ajuri,asenna se Windowsin laitehallinnan kautta. Käynnistä bfgminer ja anna tunnus yms. ja homma toimii…[/quote]

Ok, kiitos tiedosta. Kai sitä pitää sekin vaihtoehto kokeilla

"edit: taisin onnistua : cgminer 4.0.0 + BTC Guild yhdistelmällä. "

eli mä sain näillä ohjeilla pelaamaan: http://mercianmedia.files.wordpress.com/2014/01/red-fury-bitcoin-mining1.pdf

  1. ajurit : http://zadig.akeo.ie/

  2. poolin reikistöröinti : https://www.btcguild.com/

3.The Hashing Software : http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/

[quote=“mikasika, post:19, topic:1305”]"edit: taisin onnistua : cgminer 4.0.0 + BTC Guild yhdistelmällä. "

eli mä sain näillä ohjeilla pelaamaan: http://mercianmedia.files.wordpress.com/2014/01/red-fury-bitcoin-mining1.pdf

  1. ajurit : http://zadig.akeo.ie/

  2. poolin reikistöröinti : https://www.btcguild.com/

3.The Hashing Software : http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/[/quote]

Sama ohje ollu mullaki auki jo koht parin päivän ajan. Oon minust tehny kaiken niiku tos sanotaa mut kun saan ohjelman päälle nii se ei löydä tikkuu eikä hasheja näy. Mul on erona sun omaan että mulla on cgminerin 4.1.0 versio? Bat tiedostoakaan en ole vissii saanu oikein tehtyä kun vilahtaa vaa ohjelma ruutuun ja katoo tai sitte tulee joku error. Kyl on hankalaa tää homma.