Apua aloittelijalle! Louhinnan aloitus USB-laiteella

Osaako joku kertoa mitä kirjoitetaan cgminerillä kun halutaan lisätä laite? U + E = select device number?

Hohoo! Nyt sain sen perkeleen toimimaa! Cgmineril, bitminterin poolil ja zadig:in ajureil onnistu ku vaihdoin läppärii. Ihme juttu et toises sain lataa kolme mainaussoftaa yms eikä pelittän.

Mites sit ton R ja HW:n prosentit kuuluis olla A:han nähden?

Kuinka tohon saa tikun lämpötilan näkyviin?

Mistä nään tähän asti mainatut coinit?

[quote=“Meister, post:22, topic:1305”]Hohoo! Nyt sain sen perkeleen toimimaa! Cgmineril, bitminterin poolil ja zadig:in ajureil onnistu ku vaihdoin läppärii. Ihme juttu et toises sain lataa kolme mainaussoftaa yms eikä pelittän.

Mites sit ton R ja HW:n prosentit kuuluis olla A:han nähden?

Kuinka tohon saa tikun lämpötilan näkyviin?

Mistä nään tähän asti mainatut coinit?[/quote]

R ja HW taitaa olla Rejected ja Hardware. Niiden pitää olla mahdollisimman pienet Accepted nähden
lämmöistä en tiedä miten saa esille. block erupterista ei ainakaan saa kaivettua lämpötiloja
mainattujen coinien määrä pitäisi näkyä poolin sivuilla jossakin

[quote=“kAUha, post:2, topic:1305”]1. Asenna Easyminer BFL:n sivuilta.
2. Easyminerin asetus sivulle lompakon osoite ja valitset Eligiuksen pooliksi.
3. Paina Start mining.[/quote]

Tarviiko siihen niiden oman raudan? Mulla ei ainakaan pelitä Windows 8. Mäkin olen katellut noita 1.6 Gh/s usb louhimia. Tulin siihen tulokseen, että en viitsi omaa konettani rääkätä ylikellotuksella, koska silloin menee gigantin takuu umpeen, eikä koneen vakuutuskaan korvaa.

Miksi konetta pitäisi ylikellottaa?

[quote=“Sicla, post:1, topic:1305”]Moro!

Hommasin justiin kokeilumielessä tuollaisen ButterflyLabsin 5GH/s -usb-louhijan. En ole ennen louhintaa harrastanut ja onkin tässä vähän ongelmia alkuunpääsyn kanssa.

Minulla on bitcoin tili olemassa ja 50BTC -pooliin rekisteröitynyt. Joitain louhinta-ohjelmia ladannut ja koittanut saada toimimaan, mutta huonolla menestyksellä. Ohjelmat ovat kaatuneet ennen käynnistymistä.

Mitä ohjelmaa / poolia suosittelette käyttämään? Ja miten näihin ohjelmiin kuuluu kirjautua / tarvitseeko säätää jotain asetuksia jne?

Kaipaisin sellaista yksityiskohtaista ohjeistusta.[/quote]

Paljonko ne huutaa dollareissa tommoisista vekottimista? Mäkään en ole saanut louhintaa pelittämään =( Kyllä olen tullut siihen tulokseen, kun kaverini ettei kannata rääkätä kotikonetta tai näytönohjainta ylikellotuksella. Kyllä se pitää olla erillinen pömpeli, jonka sijoittaa johonkin hyvään paikkaan asunnossa.

[quote=“Hannu, post:26, topic:1305”][quote author=Sicla link=topic=1400.msg10979#msg10979 date=1384438627]
Moro!

Hommasin justiin kokeilumielessä tuollaisen ButterflyLabsin 5GH/s -usb-louhijan. En ole ennen louhintaa harrastanut ja onkin tässä vähän ongelmia alkuunpääsyn kanssa.

Minulla on bitcoin tili olemassa ja 50BTC -pooliin rekisteröitynyt. Joitain louhinta-ohjelmia ladannut ja koittanut saada toimimaan, mutta huonolla menestyksellä. Ohjelmat ovat kaatuneet ennen käynnistymistä.

Mitä ohjelmaa / poolia suosittelette käyttämään? Ja miten näihin ohjelmiin kuuluu kirjautua / tarvitseeko säätää jotain asetuksia jne?

Kaipaisin sellaista yksityiskohtaista ohjeistusta.
[/quote]

Paljonko ne huutaa dollareissa tommoisista vekottimista? Mäkään en ole saanut louhintaa pelittämään =( Kyllä olen tullut siihen tulokseen, kun kaverini ettei kannata rääkätä kotikonetta tai näytönohjainta ylikellotuksella. Kyllä se pitää olla erillinen pömpeli, jonka sijoittaa johonkin hyvään paikkaan asunnossa.[/quote]

Noita BFL:n 5-9Ghs Jalapenoja saa jo ihan 50€ ylöspäin ebaystä.

[quote=“Base, post:3, topic:1305”][quote author=Sicla link=topic=1400.msg10979#msg10979 date=1384438627]
Minulla on bitcoin tili olemassa ja 50BTC -pooliin rekisteröitynyt.
[/quote]

50BTC taitaa olla nurin vieläkin? Eligius tai BTCGuild on toimivia ja hyviä.[/quote]

Kyllä minä ainakin kallistun tuon pilvilouhinnan tai vuokralouhinnan puoleen. Nyt sitä apua tarvisi konfiguroinnissa. Minä en ainakaan rupea rääkkäämään gigantin konetta, kun siinä menee takuu ja vakuutus ei korvaa. Louhinta on myös tietoturva riski, hommaan kyllä erillisen pömpelin louhintaa varten. Siksi tuo kiinnostaa, kun 2 Bitcoinia on mun koko kuukauden tulot.

[quote=“Hannu, post:28, topic:1305”][quote author=Base link=topic=1400.msg10983#msg10983 date=1384444723]

50BTC taitaa olla nurin vieläkin? Eligius tai BTCGuild on toimivia ja hyviä.
[/quote]

Kyllä minä ainakin kallistun tuon pilvilouhinnan tai vuokralouhinnan puoleen. Nyt sitä apua tarvisi konfiguroinnissa. Minä en ainakaan rupea rääkkäämään gigantin konetta, kun siinä menee takuu ja vakuutus ei korvaa. Louhinta on myös tietoturva riski, hommaan kyllä erillisen pömpelin louhintaa varten. Siksi tuo kiinnostaa, kun 2 Bitcoinia on mun koko kuukauden tulot.[/quote]

Ehkä tuossa tilanteessa kannattaisi hankkia joko pilvi tai vuokra louhinta tehoa tai pistää rahaa säästöön :slight_smile:
Jos taas päättää hankkia omia laitteita niin ehkä scrypt puolen laitteet esim Gridseedin pienet asicit olisi jonkinlainen alku.
Mutta eipähän nekään ihan ilmatteeks irtoa mistään. Minereu myy niitä hintaan 215$/kpl ja alennusta saa yli 10kpl eristä. lisäksi pitää hankkia poweri mutta se ei varmaan tuota ongelmaa jos löytyy pöytäkone. Nuo gridseedin asicit syö 12V ja ~7W louhiessa ainoastaan scryptiä ja ~60W jos SHA+SCRYPT.
12V powerit ei tapaa olla kovin kalliita mutta kannattaa tuollaisen gridseedin kaveriksi hankkia vähintään 70W poweri ihan varmuuden vuoksi jos vahingossa sattuukin pistämään sen SHA+SCRYPT tilaan.
Itse olen luopunut kaikista SHA laitteista ja siirtynyt pilvilouhintaan. Noita Gridseed laitteita olen miettinyt hankkivani lähiaikoina ainakin huvin vuoksi testiin jos ei muuta :slight_smile:

[quote=“mikasika, post:19, topic:1305”]"edit: taisin onnistua : cgminer 4.0.0 + BTC Guild yhdistelmällä. "

eli mä sain näillä ohjeilla pelaamaan: http://mercianmedia.files.wordpress.com/2014/01/red-fury-bitcoin-mining1.pdf

  1. ajurit : http://zadig.akeo.ie/

  2. poolin reikistöröinti : https://www.btcguild.com/

3.The Hashing Software : http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/[/quote]

Mulla jostain syystä herjaa, että “pool setup failed”. Sais edes sen muutaman bitcoin louhittua, jotta saisi uudet vaatteet. =(

Onko täällä kenelläkään kokemusta Antminer U1 ja linuxin yhdistelmästä? Oon koittanut käyttää cgmineria ja bfgmineria. Kummatkin näyttää toimivan ok, Antminer lämpenee ja keltanen ledi alkaa vilkkumaan. Kuitenkaan yhtään “accepted shares” ei tule, pelkästään rejected. Poolissa ei näy mitään toimintaa.

Tätä ohjetta oon käyttäny bfg:n kanssa:
https://bitcoin.co.th/how-to-use-antminer-u1/

Herjaa vain (Share is above target), ei toimi ei.
Mitä tuo keltainen valo ilmaisee? Kun käyttää Antminerille tehtyä versiota, vilkkuu ledi tiuhempaan.
http://bitcoinrigs.org/instructions/antminer-u1/

Asensin koneeseen Wintoosan ja sama herja jatkuu. Osaako joku neuvoa jotain? Voiko maineri olla rikki? Oon koittanu ltcrabbitiä ja multipoolia, kummassakin sama ongelma.

edit: sain nyt toimimaan kun vaihdoin portin joka louhii sha-256 coineja. (stratum+tcp://eu.multipool.us:9999) hashrate tosin vain 678 MH/s. Eikö tuolla Antminerilla pysty louhimaan scrypt kolikkoja? :o

edit2: Guuglettelun tuloksena selvisi, että näin näyttää juuri olevan. Eli homma pelittää ok, vikana oli vain oma puinensilmäni.

Kokeilisin myös stratum+tcp://eu.multipool.us:8888

Tuo 9999 on “high speed” -laitteille, ja itse käytän 8888:a vaikka mulla on 60 Ghash/s ASIC.

Valitsin portin 9332 (BTC-P2pool), katotaan miten toimii…

P2pool on huono. Portti 8888:a itse käytän ja se tosi hyvä. Siinä on Eligius takana.

Se tosin mainaa muitakin SHA-256 -coineja samalla, jos ne on kannattavampia, mutta harvoin ne ovat nyt viime aikoina olleet.

Ei ole enää Eligius, vaan CEX.io

Korjaan juttujani. Portti 9999 on sitten se mitä varmaan haemme, vaikka se onkin high speed. Mutta se p2pool proxy on surkea.

Melkeimpä suosittelen menemään suoraan johonkin muuhun pooliin, jos et halua käyttää multiport-toimintoa.

Himputti

Sekavaa selostusta tuolla Multipoolissa nyt.

Näyttäisi että 8888 on high diff ja 9999 low diff. Ota näistä selvää.