Tervehdysketju uusille foorumin käyttäjille

Taitaa olla aika monet Bitcoinista kiinnostuneet niin sanottuja “oikeistohippejä”. :slight_smile:

Päivää vain itse kullekin.

Terve kaikille! AMK:sta valmistumassa tuotantotalouden inssiksi. Pienehköjä summia bitcoinissa. Vaikken lokeroitumesta pidäkään niin kai voisin itseäni talousliberaaliksi sekä arvoliberaaliksi kutsua. Cheers!

Muokkaus: Mutta hippi en ole! ;D

Terve kaikille!

Tää foorumi toimii kyllä hyvin! kiitos kaikille, jotka ovat sen eteen töitä tehny.

Harmittaa, että olen vasta näin myöhään herännyt tähän bitcoin-maailmaan.

Itse olen elektroniikka/ohjelmointi/käytettävyys -tuotekehitysmaailmasta ja kiinnostaa erityisesti tämä louhintapuoli.

Äitini oli kyllä hippi ja isä kommunisti :slight_smile: Ei tainnu periytyä ne opit.

Uutena käyttäjänä päätin tulla sanomaan että tervehdys kaikille!

Oikeistohippi täälläkin. Terve vaan kaikille!

P.S. Älkää menkö ulos, siellä on törkeen kylmä.

+1

Moi vaan kaikille! Ehdinkin jo päivällä aloittaa tuonne Politiikka & yhteiskunta -alueelle uuden ketjun kun löytyi mielenkiintoinen linkki mikä saattaisi kiinnostaa foorumilaisia, ja nyt huomasin tämän ketjun niin pitäähän tännekin jotain laittaa.

No sehän tässä vähän epäilyttääkin… Itse kun olen vasemmistolainen ei-hippi, tai no sosiaaliliberaali ja ehkä ihan vähän hippikin, mutta yhtä kaikki anarkokapitalisteille kauhea kommari :smiley:

Noh, Bitcoin itsessään on teknologia ja siltä osin se ei ota kantaa poliittisiin ideologioihin. Lähinnä sen mahdollistama sääntelemätön ja “kontrollista vapaa” rahajärjestelmä on ainakin hyvin vahvasti liberaali kehityssuunta. Liberaaliutta on toki erilaista, on vasemmisto- ja oikeistoliberaaleja. Bitcoin voi olla hyvä juttu kaikkien liberaalien näkökulmasta.

Eikä unohdeta anarkisteja!

Taidanpa olla ainoa yli 50-kymppinen koko palstalla. Toisaalta niitä harvoja, joka on nähnyt sen oikean hippiajan livenä :wink:
Sijoitushommia tehnyt sivutoimisesti koko ikäni, viime keväällä löysin Bitcoinit. Nyt hajauttanut noin tusinaan cryptovaluuttaan.

Terkkuja vaan kaikille!

[quote=“king-david, post:31, topic:74”]Taidanpa olla ainoa yli 50-kymppinen koko palstalla. Toisaalta niitä harvoja, joka on nähnyt sen oikean hippiajan livenä :wink:
Sijoitushommia tehnyt sivutoimisesti koko ikäni, viime keväällä löysin Bitcoinit. Nyt hajauttanut noin tusinaan cryptovaluuttaan.

Terkkuja vaan kaikille![/quote]

Terve vaan! Itse täytin 50 viime kesänä, ettet ihan ainoa ole sentään :wink:

Kappas en meinannut huomata tätä heipähei viestiketjua uusille. Terveppä vain kaikille minunkin puolestani. :slight_smile:

Cheers. 8)

Terve! Harrastuksena louhin Bitcoineja ja Memorycoineja, mitään ihmeellistä laitteistoa mulle ei ole kuin perus pc ja yksi Jalopeno, näin toistaiseksi. Jotain Kiinan ihmeitä tuli tossa testiksi tilailtua, tietokoneet oli enne mulle rakas harrastus ja ehkä tämän myötä ne ovat sitä taas.

Onhan mulla tässä mukana tietysti pieni ideologia pankkien valtaa vastaan, sitä en kiistä…

Heippa

Ajattelin vihdoin ja viimein rekisteröityä tännekin, vaikka aika hiljaista tuntuu palstalla välillä olevan. En kyllä kovin kovaa meteliä itsekkään koskaan pidä, mutta onpahan nyt sitten tämäkin tili auki niin voin huudella, jos tuntuu että tarvetta on.

Olen puhtaasti altcoini harrastaja, louhittua on tullut yli puolisen vuotta yksinäisellä nvidialla. Varmaankin sataa erilaista kolikkoa on tullut omistettua vuodenvaihteessa alkaneen altcoinbuumin jälkeen, mutta kaiken olen aina lyönyt lihoiksi ja vaihtanut dogeen, jota sitten löytyykin aika moinen läjä.

Ja nyt painun onnellisena katsomaan uusinta game of thrones jaksoa.

Heps!

Terve.
Kuulin ensimmäistä kertaa bitcoinista 2011, mutta en jaksanut tutustua siihen paremmin, joten vasta viime syksynä tutustuin bitcoiniin. Ja tietysti hieman harmitti, kun mahtava nousu jäi välistä.

Olen libertaari. En pidä nykyisestä velkarahatalousjärjestelmästä. Mielestäni rahan kuuluisi olla eräänlainen indeksi. Rahaa kuuluisi olla vakiomäärä. Talouskasvua ei olisi, vaan lisääntynyt hyvinvointi mitattaisiin rahan ostovoiman kasvussa. Bitcoin on tämän kaltainen, joten pidän bitcoinia hyvänä asiana. Bitcoin on mielestäni kuin kulta. Bitcoinin etu kultaan verrattuna on sen kaupankäyntiominaisuudet. Bitcoinin haittana puolestaan on se, että vaikka sen tekniikka oletettavasti on hyvin luotettava en täysin luota siihen. En pidä myöskään bitcoinin jakoa oikeudenmukaisena, joten toivon jonkun muun valuutan syrjäyttävän sen, vaikkakin bitcoin parempi kuin nykyiset valuutat. Bitcoin on taideteos. Mikä on bitcoinin keräilyarvo?

Tekniikkapuolelta olen täysin aloittelija kryptovaluutoissa. En ole lainkaan louhinut mitään kolikoita, mutta voisi olla hyvä opetella, sillä uskon, että voittoja pystyisi tekemään louhimalla altcoineja julkaisuvaiheessa ja myymällä niitä kaupankäynnin alettua.

Olen ostanut sijoitusmielessä reilun bitcoinin, sen verran uskallan sijoittaa, vaikka tuo summa ei ole ihan turha opiskelijalle.

Polttaako kenties taskuissasi enemmänkin euroja, jotka etsivät sopivaa piilopaikkaa?

Sijoittajilta rahaa kerännyt Ikaros Group teki katoamistempun - 5 miljoonaa euroa kateissa

Heh, ei tuossa mittakaavassa.

Nimimerkkini on käytössä toisella foorumilla. Ikaros tarina sopii hieman yliampuvaan luonteeseeni.

Tervehdys.

Kuulin bitcoinista 2012 lopussa - 2013 alussa mutten tarttunut siihen lähinnä siksi että elin kädestä suuhun. Kovasti koitin budjettiini tunkea menoihin “osta 50 eurolla bitcoineja” joka kuulle mutta matkat, ruoka, vuokrat ja muut laskut söivät kaiken tulon… Ymmärsin kyllä päällimmäisen idean heti ja ymmärsin että sen arvo tulee nousemaan - joskus. Vuoden 2013 nousut tulivat aikalailla yllätyksenä itselleni. Lokakuusta tähän päivään olen sitten saanut pienillä summilla miltei joka kuukausi bitcoininosia osteltua joista tällähetkellä n. puolet ovat hajautettuna altcoineihin (tällä hetkellä viiteen).

Yksi hassu puoli tästä profiilitilistä on se että loin profiilin jo joulukuussa 2013 mutta aloin kirjoittamaan tällä foorumilla vasta huhtikuussa 2014. Kun tahdoin alkaa kirjoittamaan niin yritin luoda tiliä ja kummastelin että “mitä, joku on keksinyt käyttää samaa nimimerkkiä, tämäpä kummaa”… sitten koitin toisella nimimerkillä mutta se taisi herjata sitten että sähköpostikin olisi käytössä xD

Siitä sitten lähetin salasanan itselleni ja kummastelin että mitäs ihmettä, miula on jo tili jota en ole käyttänyt… Vieläkään en muista miksi aikoinaan tämän tilin jo joulukuussa perustin.

Jos itseä pitäisi jotenkin määritellä niin olen varmaan sosiaaliliberaalianarkistihippi joka tekee hiphopmusiikkia, sarjakuvia, lenkkeilee, blogaa ja on mukana politiikassa hajautuneena useamalle rintamalle puolueesta yhdistyksiin ja siitä “kentälle”.

Ajatus omavaraisen tilan, kylän tai kunnan perustamisesta on mielessä. Tarkoitus olisi tuottaa omat ruuat, oma sähkö, mahdollisimman moni palveluista (tervhuolto, vedenpuhdistus) jne… kuitenkin itse haluaisin pitää paikan avoimena “ulkomaailmalle” toisin kuin moni tapoihinsa kangistunut ekokylä. Olin yhdessä projektissa mukana vuodenvaihteessa 2013-2014 mutta sen rakenteet eivät pitäneet lähinnä avoimuuden puutteen vuoksi.