NEM New Economic Movement

Niinpä, nyt yhdestä osuudesta sais yli 20k NXT (nykykurssilla n. 1500$), joka alkupanokseen nähden reippaasti yli 100 kertainen. Siltikin hold, sillä voihan se vielä nousta toiset 100x, tai sit ei… ::slight_smile:

[quote=“Aries, post:21, topic:1644”][quote author=Ikaros link=topic=1769.msg17370#msg17370 date=1402405728]
Käsitinkö oikein, että nyt sillä aikaa kun vielä jahkailevat kolikon kanssa niin halusivat parantaa jakoa ja nyt voisi myydä noita alkuperäisiä stakeholder osuuksia? Olen itse alkuperäinen stakeholder. Jos he eivät saa kolikkoaan valmiiksi niin nyt kannattaisi myydä, mutta jos ne saa hinta voi vielä moninkertaistua?
[/quote]

Niinpä, nyt yhdestä osuudesta sais yli 20k NXT (nykykurssilla n. 1500$), joka alkupanokseen nähden reippaasti yli 100 kertainen. Siltikin hold, sillä voihan se vielä nousta toiset 100x, tai sit ei… ::)[/quote]

Tosiaan näin. Odottaisin kuitenkin ainakin alpha-testiin ennen kuin alkaisin myymään osuutta.

Uskoisin, että kolikko saadaan valmiiksi, sillä kehittäjät vaikuttavat erittäin päteviltä ja innostuneilta. Katsotaan miten käy, ainakin itse innolla odotan, mitä tästä vielä tulee.

Vaikuttaa olevan aika runsaasti tekobyrokraattista kitkaa NEM:in takana. Suht läheltä tilannetta seuranneena ei voi kuin päätä pyöritellä, miten järjestelmän implementointiin saadaan noilla resursseilla menemään puoli vuotta. Ilmeisesti NXT-jengin pahimmat prokrastinaattorit hyppäsivät ajoissa tuohon kelkkaan ja NXT pääsi etenemään rauhassa :stuck_out_tongue:

[Plug: Voisivat ottaa mallia FIMKrypton jutusta, jossa järjestelmä kehitetään käytännössä valmiiksi pienellä tiimillä automaattisten testausjärjestelmien taakse ja sen jälkeen suoritetaan jakelu skarpisti tiukan aikataulun puitteissa ilman kuukausien pölyttelyä siinä välissä. Ai niin mutta eihän ne enää voi ottaa mallia…]

[quote=“Fitcoin, post:23, topic:1644”]Vaikuttaa olevan aika runsaasti tekobyrokraattista kitkaa NEM:in takana. Suht läheltä tilannetta seuranneena ei voi kuin päätä pyöritellä, miten järjestelmän implementointiin saadaan noilla resursseilla menemään puoli vuotta. Ilmeisesti NXT-jengin pahimmat prokrastinaattorit hyppäsivät ajoissa tuohon kelkkaan ja NXT pääsi etenemään rauhassa :stuck_out_tongue:

[Plug: Voisivat ottaa mallia FIMKrypton jutusta, jossa järjestelmä kehitetään käytännössä valmiiksi pienellä tiimillä automaattisten testausjärjestelmien taakse ja sen jälkeen suoritetaan jakelu skarpisti tiukan aikataulun puitteissa ilman kuukausien pölyttelyä siinä välissä. Ai niin mutta eihän ne enää voi ottaa mallia…][/quote]

Jos nyt oikein ymmärsin niin eikö FIMkrypto ole puhdas klooni? Kun taas NEM koodataan alusta asti itse plus proof of importance. Mene ja tiedä…

Ymmärsit väärin, mikä on ikävä kyllä yleistä. Pyrimme tekemään asialle jotain pikemmiten.

NEM:in Proof-of-Importance on kova vertaisverkon vahventaja, muttei niin kova että sitä kannattaisi puolta vuotta hinkata. FIMK:in tärkein uudistus, Bitcoin-tyyppiset blokkipalkkiot, iskee samaan rakoon vertaisverkon kelpoisuusinsentiivin parantamiseksi. Selvensin äsken englanniksi kuutta kohtaa, jotka tekevät FIMK:istä lähtökohdiltaan olennaisesti NXT:iä kehittyneemmän:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=633304.msg7231538#msg7231538

FIMK innovations / USPs as compared to NXT (or any other cryptocurrency):
  1. Guaranteed Bitcoin-like block reward keeping the POS algorithm security advantages intact
  • FIMK brings the Bitcoin-like guaranteed block reward with halving algorithm to the NXT based Proof-of-Stake cryptocurrency. The Proof-of-Stake model traditionally allowed only “mining” or “forging” earnings from transaction fees. FIMK pays 200 coins to the block finder every 30 secs (average) even when there are no transactions. This is not insignificant, it’s a major change in algorithm that affects distribution and adoption incentive drastically.
  1. The basic income model of FIMK
  • the national distribution model doesn’t resemble Auroracoin at all. The only connection is the term “national”. Auroracoin rode on the hotness of the term without the public understanding that the plan would inevitably lead to a miserable dumping end after the hype of the first national coin was fully exploited. The FIMK basic income model is on first come first served basis, pays them a small amount monthly, and limits the amount of monthly total distribution. FIMK is designed to attract more active users instead of more active dumpers. We’ve never seen anything like this in the crypto world, and very little of it in the traditional national politics worldwide either. It’s a new frontier in the attempt to achieve more effectively working macroeconomic structural models. Consider that term. It’s not bullshit.
  1. streamlined testnet allowing independent development AND addition of NXT features through code “hot swap” facility
  • the automated testnet is NOT a simple addition of web bots that make payments from account to another. It’s a comprehensible integration suite prepared with the deep insight of a professional java enterprise level application coder. We can implement individual changes to the FIMK codebase, and we can patch it with the latest NXT updates in the matter of hours. All this while the testnet is humming in the background performing millions of transactions in order to ensure that if there’s a small hidden fault in the system (either FIMK or NXT) we are notified of it immediately.
  1. 30 second block target.
  • not a trivial change, the halving of NXT’s one minute target brings FIMK more closely to retail sales application. One minute is too long to wait on the counter. 30 seconds is not. While instant transactions (planned NXT feature, not in the foreseeable near future) are absent this blockchain level improvement is significant for real world adoption prospects
  1. National community potential
  • did you know that Finland has the highest number of Bitcoin users in the world relative to the number of citizens? Yet this aspect has not been tapped inside the country. There is A SINGLE bitcoin exchanger serving Finns, and not widespread cultivation of the potential for aspiring opportunities from such a dynamic audience. FIMK aims to leverage the power of the community by bringing in something we can work for together, letting the strong national pride flourish along on the side.

Tämäpä iloinen yllätys. Minäkin olen holdauskannalla, sillä uskon kurssin nousevan merkittävästi varsinaisen kolikon alettua. Itse en olisi nyt sijoittamassa tähän, mutta kun sai tämän näin helposti niin tuntuu vähäpätöisemmältä. Olen itse opiskelija, ja minulla ei kovin montaa tuhatta ole, joten ei silti ihan merkityksetön summa minulle.

Pian nemin alfaversio julkaistaan.

Tässä on lyhyt videonäyte alfaversiosta.
https://www.youtube.com/watch?v=ZYE3hOnsNv8

Ja tässä virallinen keskustelu.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=654845.0

Täältä voi ostaa. Hinta on kylläkin jo hieman noussut, mutta nousupotentiaalia on myös paljon ennen virallista julkaisua. Pienin osuus minkä voi ostaa on 0.1 stakea, joten olisi hyvä varmaan jos jonkun luotettavan foorumilaisen kanssa järjestäisi kimppatilauksen tai jotain.
https://nxtblocks.info/#section/assets_exchange/12465186738101000735

https://bitcointalk.org/index.php?topic=654845.msg7515835;topicseen#msg7515835

Tuolta testaamaan alpha-versiota 8)

Hei,
oon ollu työkiireiden takia ihan out of tästä hommasta. Onko jollain tietoa onko mahdollista saada oma osuus vielä mikä tuli joskus alkuvuodesta ostettua muistaakseni 0,06 bitcoinilla? Vai onko tää kaatunu jo koko homma?

Muistaakseni sun pitäis laittaa bitcointalkissa privateviestiä jollekkin jampalle joka niitä jakaa. Ohjeet pitäis olla tullut sinne privana tai spostiin tai johkin. Arvoa miljoonalla NEMillä on vajaa 500€, joten toivottavasti jostain saat pottisi vielä :smiley:

Okei, yritetään. Kuulostaa hyvältä sijotukselta. :slight_smile: Joo olin äsken tuola talkin puolella, mut kun oon unohtanu tunnuksen ja passunkin. Prkl. Todellinen nollaus tullu tehtyä.

Ennen dumppaamista venaisin kyllä kuukauden pari julkaisuun asti, alpha todella toimiva ja kurssin laskulle ei oikeastaan mitään relevanttia syytä. Toki myös NXT arvon menetys korostuu, mutta en nää mitään syytä miksei NEM voisi menestyä, niin hyvällä mallilla kehitys on :wink:

[quote=“Allu__, post:29, topic:1644”]Hei,
oon ollu työkiireiden takia ihan out of tästä hommasta. Onko jollain tietoa onko mahdollista saada oma osuus vielä mikä tuli joskus alkuvuodesta ostettua muistaakseni 0,06 bitcoinilla? Vai onko tää kaatunu jo koko homma?[/quote]
Itse olen ollut siinä uskossa ettei mitään ole vielä tarvinnut välttämättä pyytää, vaan staken voi saada myös sitten virallisessa julkaisussa.
Olenko ymmärtänyt oikein?

[quote=“kuppi74, post:33, topic:1644”][quote author=Allu__ link=topic=1769.msg18855#msg18855 date=1407791285]
Hei,
oon ollu työkiireiden takia ihan out of tästä hommasta. Onko jollain tietoa onko mahdollista saada oma osuus vielä mikä tuli joskus alkuvuodesta ostettua muistaakseni 0,06 bitcoinilla? Vai onko tää kaatunu jo koko homma?

[/quote]
Itse olen ollut siinä uskossa ettei mitään ole vielä tarvinnut välttämättä pyytää, vaan staken voi saada myös sitten virallisessa julkaisussa.
Olenko ymmärtänyt oikein?[/quote]

Joo oikeassa olet, pyytäminen koskee NEMstake osuutta joka vastaa yhtä osuutta ja jolla voi käydä kauppaa NXT AE:ssa. Virallisen launchin tarkasta ajankohdasta ei ole vielä tietoa, eikä siitä miten tällöin toimitaan.

Siitä sitten foorumin koodarit tutkimaan jos on intoa !

Kuukauden sisään taitaa suunnilleen tulla virallinen julkaisu. Steikkejä jaossa vielä NXT Asset Exchangessa, projektia sivusta pidempään seuranneena vaikuttaa imho hyvinkin todennäköiseltä että tulee hinta moninkertaistumaan julkaisun jälkeen.

edit: vai olikohan se jopa nyt tulevana sunnuntaina kun menee NEMit jakoon, vähäuninen pääni ei nyt raksuta, mutta saattoi hyvinkin olla näin, eli viime hetkiä viedään :slight_smile:

[quote=“kuppi74, post:33, topic:1644”][quote author=Allu__ link=topic=1769.msg18855#msg18855 date=1407791285]
Hei,
oon ollu työkiireiden takia ihan out of tästä hommasta. Onko jollain tietoa onko mahdollista saada oma osuus vielä mikä tuli joskus alkuvuodesta ostettua muistaakseni 0,06 bitcoinilla? Vai onko tää kaatunu jo koko homma?

[/quote]
Itse olen ollut siinä uskossa ettei mitään ole vielä tarvinnut välttämättä pyytää, vaan staken voi saada myös sitten virallisessa julkaisussa.
Olenko ymmärtänyt oikein?[/quote]

Stakeja saa tällä hetkellä enää ostamalla nxt ae:sta, ei niitä enää ilmaiseksi tulla missään jakamaan. Hinta tällä hetkellä n. 30 000 NXT eli hiukan päälle 800 USD per stake, saa niitä myös pienimmillään 0.1 stakeakin jos ei halua enempiä. Launchin jälkeen 1 NEMstake on arviolta pari viikkoa - kuukausi vaihdettavissa miljoonaan NEMiin.

[quote=“happybitz, post:37, topic:1644”][quote author=kuppi74 link=topic=1769.msg18861#msg18861 date=1407823256]

Itse olen ollut siinä uskossa ettei mitään ole vielä tarvinnut välttämättä pyytää, vaan staken voi saada myös sitten virallisessa julkaisussa.
Olenko ymmärtänyt oikein?
[/quote]

Stakeja saa tällä hetkellä enää ostamalla nxt ae:sta, ei niitä enää ilmaiseksi tulla missään jakamaan. Hinta tällä hetkellä n. 30 000 NXT eli hiukan päälle 800 USD per stake, saa niitä myös pienimmillään 0.1 stakeakin jos ei halua enempiä. Launchin jälkeen 1 NEMstake on arviolta pari viikkoa - kuukausi vaihdettavissa miljoonaan NEMiin.[/quote]
Olen kyllä sillä stakelistalla, mutta odotellut launchia.
(Hinta on pompsahtanut tonniin…)

[quote=“kuppi74, post:38, topic:1644”][quote author=happybitz link=topic=1769.msg20380#msg20380 date=1412352167]

Stakeja saa tällä hetkellä enää ostamalla nxt ae:sta, ei niitä enää ilmaiseksi tulla missään jakamaan. Hinta tällä hetkellä n. 30 000 NXT eli hiukan päälle 800 USD per stake, saa niitä myös pienimmillään 0.1 stakeakin jos ei halua enempiä. Launchin jälkeen 1 NEMstake on arviolta pari viikkoa - kuukausi vaihdettavissa miljoonaan NEMiin.
[/quote]
Olen kyllä sillä stakelistalla, mutta odotellut launchia.
(Hinta on pompsahtanut tonniin…)[/quote]

Joo, ei ollenkaan hassumpi sijoitus siihen nähden että maksoin euron alunperin :slight_smile:

Jossain vaiheessa tuota katselin, mutta päätin tässä vaiheessa enää olla sijoittamatta, kun jos oikein hahmotin niin merkittävä uudistus on että lohkopalkkiot maksetaan suhteessa siihen miten valuuttaa käyttää ja Nextilläkin tuntuu olevan vaikeuksia kerätä palveluja ympärilleen. Toivotaan menestystä kuitenkin :slight_smile: