Voi kunpa maksaisikin : Sähkönsiirtomaksuja tulee niin harvakseltaan, ettei niitä nyt pysty tarkistamaan. Meillä siis tulee Kymenlaakson sähköltä siirtomaksut ja kulutuksen mukaiset laskut Vaasan sähköltä.
Sähkön hinnan muodostuminen
Sähkön hinta muodostuu sähkön siirtopalvelusta ja sähköenergiasta eli myynnistä. Sekä siirrosta että myynnistä veloitetaan kiinteä perusmaksu (euroa/kk) ja kulutetun energian mukaan määräytyvä kulutusmaksu (snt/kWh). Kaikkiin hintoihin sisältyy myös sähkövero ja arvonlisävero. Sähkön siirrosta vastaa paikallinen sähköverkkoyhtiö, joka omistaa alueen jakeluverkon.
[quote=“jseppeli, post:10, topic:1910”][quote author=Panu link=topic=2059.msg15737#msg15737 date=1396869204]
Sähkö on kuitenkin harvemmin ilmaista ja laskelmassa ei ole huomioitu ALV 24%, jonka AntMinereista joutuu maksamaan (lisäksi ne on sold out). 200 Ghs:ään kellotettu AntMiner vie noin 400W seinästä. Noi kun lisää laskelmaan niin tappion puolelle jää selvästi.
EDIT: Ainiin ja virtalähteisiin palaa helposti 100€. Bitcoin-louhinnassa tilanne taitaa olla nyt jotakuinkin pysyvästi se, että jos raudasta ja sähköstä joutuu maksamaan kuluttajahinnan ALV 24%:lla niin et voi päästä voitolle. Voittoa pystyvät enää tekemään suuret farmit, jotka maksavat kaikesta vähemmän.
[/quote]
Karuilta näyttää lukemat jos laskee 100€ poweriin ja 0,12€/kWh sähköön. Elokuussa mennee jo tappiolle Antminereillä
Date Difficulty Revenue Profit Return
2014 -2.086
4-9 – 4-30 (22 days) 6119 M 0.5017 0.5017 -1.585
5-1 – 5-31 (53 days) 7343 M 0.4086 0.4086 -1.176
6-1 – 6-30 (83 days) 12689 M 0.1874 0.1874 -0.9886
7-1 – 7-31 (114 days) 18273 M 0.04977 0.04977 -0.9388 8-1 – 8-31 (145 days) 31576 M -0.04554 -0.04554 -0.9844[/quote]
Onks sulla siihen vesijäähy? Kuulostaa mielenkiintoiselta Eiks Yliopistot käytä tota poolin laskentatehoa ja esim pelifirmat?
Paljonkohan tuontyylisen taulukon mukaan olisi 1 THS tehoisella pömpelillä? Virtuaali valuutan arvohan voi muuttua ihan muutaman megahashin takia poolissa, näin ainakin käsitin.
Joo ei ole varaa hävitä yhtään, eli unohdan koko jutun Jostain olin kysynyt, niin 50 dollarilla saa palvelinsalin käyttöön, mutta itse pitää konffia toimintaan. Joihinkin mestoihin pitää viedä itse rauta kuidun päähän.
Sähkön hinta on yksi huomioitava asia, mutta…
Itse törmäsin siihen todellisuuteen juurihankitulla mainerilla että sehän tuottaa V…I lämpöä.
Omakotitalossa “toimisto huoneessa” oli 35 astetta lämmintä kun ensikertaa virittelin
CoinCraft louhimen toimimaan. Ei ole ongelma toisaalta, meillä on suorasähkö lämmitys,
ja autotallissa on nykyään bitcoin lämmitys
[quote=“animal, post:33, topic:1910”]Sähkön hinta on yksi huomioitava asia, mutta…
Itse törmäsin siihen todellisuuteen juurihankitulla mainerilla että sehän tuottaa V…I lämpöä.
Omakotitalossa “toimisto huoneessa” oli 35 astetta lämmintä kun ensikertaa virittelin
CoinCraft louhimen toimimaan. Ei ole ongelma toisaalta, meillä on suorasähkö lämmitys,
ja autotallissa on nykyään bitcoin lämmitys :)[/quote]
suorasähkö lämmityksellä olevissa taloissa ei talvisin tarvi oikeastaan laskea sähköä mukaan kun laskee paljonko louhiminen tuottaa.
talvella bitcoin louhintaan menee sähköä suunilleen sen verran mitä menisi lämmitykseen normaalisti
[quote=“Hannu, post:32, topic:1910”][quote author=simakki link=topic=2059.msg15734#msg15734 date=1396864858]
Kannattaisi nyt ehkä laittaa jäitä hattuun ja sijoittaa rautaan tai coineihin vain sen mitä on varaa hävitä. Kyseessä on edelleen riskisijoitus ja aiemmat hyvät tuotot eivät ennakoi varmuudella, että näin tapahtuisi myös tulevaisuudessa.
[/quote]
Joo ei ole varaa hävitä yhtään, eli unohdan koko jutun Jostain olin kysynyt, niin 50 dollarilla saa palvelinsalin käyttöön, mutta itse pitää konffia toimintaan. Joihinkin mestoihin pitää viedä itse rauta kuidun päähän.[/quote]
Kannattaa ostaa bitcoineja suoraan.
Jos olet töissä, niin laita joka liksasta esim. 10-20 % bitcoiniin ja tee näin kurinalaisesti seuraavat 2-3 vuotta ja katso millaiseen lopputulokseen olet päässtyt.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että mainaamisella ja kolikkojen dumppauksella ei tehdä rahaa vaan kärsivällisessä ja pitkäjänteisessä buy’n’hold strategialla tehdään suuret setelit.
Bitcoinia kannattaa holdailla 4-5 vuotta ja ostella lisää esim. 2-3 ensimmäistä vuotta ja sitten katsoa, mikä on tilanne. Luultavasti silloin sinun ei tarvitse bitcoineja enää edes muuntaa euroiksi, vaan voit suoraan bitcoineilla ostaa kaiken haluamasi - ja kolikkojesi ostovoima kasvaa tietty vuosi vuodelta.
Toinen syy olla myymättä bitcoineja on se, että siitä joutuu turhaan maksamaan veroja, jos myyt voitolla.
Paljon järkevämpää on tehdä töitä ja laittaa joka liksasta sivuun tietty osuus bitcoinia varten.
Jos elää riittävän matalilla kustannuksilla niin ei ole edes tarvetta myydä bitcoineja, kun käy töissä jatkuvasti.