Louhin toimii, mutta en saa siihen yhteyttä :(

[quote=“Hannu, post:57, topic:2354”][quote author=aSaMiner link=topic=2634.msg20804#msg20804 date=1413821969]
Ei sen pitäis mikään tähtitieteellisen vaikea olla saada kuntoon jos laite kerta toimii. Koitappa noilla ohjeilla saada kuntoon:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=355387

Mitä saat näkyviin jos avaat komentokehotteen ja kirjoitat ipconfig?

Seuraavat kohdat kiinnostaisi tietää:

  • IPv4 Address
  • Subnet Mask
  • Default Gateway


[/quote]

http://postimg.org/image/kmg55y6hv/

Tommosta se herjaa :([/quote]

Hmm… Sun verkko näyttää olevan siis 192.168.10.x osoitteilla toimiva. Sun pitäis nyt yhdistää tuohon louhijaan suoraan koneeltasi. Eli verkkojohto koneesta suoraan louhijaan ja määrität ip:t itse verkkoyhteyden ominaisuuksista seuraaviksi:

Tämän jälkeen yhdistät osoitteeseen http://192.168.1.99 ja säädät louhijan asetuksiin osoitteen muotoon 192.168.10.99.

Kun olet saanut osoitteen vaihdettua palaat takaisin käyttämään nettiäsi -> painat yllä olevasta kuvasta ympyrän Hanki IP-osoite automaattisesti. Tämän jälkeen voit kirjautua louhijaan osoitteella http://192.168.10.99

Menikö opastus liian vaikeaksi Hanski?

ASA on kännissä. Ei se ole mikään 192.168.10.0/24. Se on 192.168.1.0/24 eli valmis ilman mitään tommosia temppuja :wink:

Hähää, ite olet. Se on Asan lähettämä screenshotti eikä Hannun.

Voin ottaa omasta Antmineristäni huomenna screenshotin nettiasetuksien säädön avuksi, jos se ei muilta irtoa sitä ennen.

En ole känniä nähnytkään. Kirjoitin vaan mahdollisimman selkeät ohjeet juuri tuohon louhijan ip:n vaihtoon, jotta toimisi Hanskin lähiverkossa. Harmi kun ei ole enää Antmineria niin olisin voinut laittaa kuvia tämänkin hallintapaneelista… Coma voikin auttaa niissä. :wink:

No se on se ja sama mikä se IP Hannulla on.

Hannu laittaa mulla nyt privan, ja hoidetaan asia kuntoon siellä, puhelimessa ja tietoliikenneyhteydellä ja homma toimii puolen tunnin päästä.

Mulla on nyt aikaa. Klo 9:00 pitää ottaa koneella yhteys Teksasiin 8 tunniksi ja opiskella verkon tietoturvaa, joutaisin tän hoitaan alta pois nyt. Olen vuodesta 1984 tehnyt verkkojuttuja ammatikseni. En tosin tcp/ip:llä vielä silloin.

[quote=“Koppimopo, post:65, topic:2354”]No se on se ja sama mikä se IP Hannulla on.

Hannu laittaa mulla nyt privan, ja hoidetaan asia kuntoon siellä, puhelimessa ja tietoliikenneyhteydellä ja homma toimii puolen tunnin päästä.

Mulla on nyt aikaa. Klo 9:00 pitää ottaa koneella yhteys Teksasiin 8 tunniksi ja opiskella verkon tietoturvaa, joutaisin tän hoitaan alta pois nyt. Olen vuodesta 1984 tehnyt verkkojuttuja ammatikseni. En tosin tcp/ip:llä vielä silloin.[/quote]

Hannun koneella näyttäis tältä:

Ihan sama miltä se näyttää, jos ei sinne pääse sitä verkkoa koputtelemaan.

Mun pitää päästä ton windowsin promptiin Hannun katsoessa päältä. Sitten osaan sanoa Hannulle ohjeita.

Ihan turha se on täältä huudella.

Meillä voi olla Hannun kanssa Skype tai ihan tavan puhelinyhteys ja jutella samalla.

[quote=“Koppimopo, post:67, topic:2354”]Ihan sama miltä se näyttää, jos ei sinne pääse sitä verkkoa koputtelemaan.

Mun pitää päästä ton windowsin promptiin Hannun katsoessa päältä. Sitten osaan sanoa Hannulle ohjeita.

Ihan turha se on täältä huudella.

Meillä voi olla Hannun kanssa Skype tai ihan tavan puhelinyhteys ja jutella samalla.[/quote]

No hyvä jos onnistuu. Toivottavasti tulee kuntoon pikapuolin, koska itseltä loppuu ainakin kohta viimeinenkin into tähän auttamisasiaan.

No sitähän tässä on ihmetelty.

Ton netmaskin voi manuaalisesti määrittää muotoon 255.255.0.0 ja menee ihan RFC:n mukaan vielä. Silloin pääsee suoraan kiinni siihen häkkyrään, jos se on jossain 192.168.1.0/24 osoitteessa. Oman koneen IP-osoite pysyy samana ja kaikki muukin.

Hannu taisi mennä koisimaan jo? Ei se ihme ettei saa aikaiseksi kun ei jaksa.
::slight_smile:

[quote=“Koppimopo, post:70, topic:2354”]Hannu taisi mennä koisimaan jo? Ei se ihme ettei saa aikaiseksi kun ei jaksa.
::)[/quote]

No antaa hänen nukkua. Voi huomenna aamulla luntata nuo omat ohjeeni sitten.

https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=2634.msg21072#msg21072

Näinhän menöö.

Mutta näin nuo toimii:

IANA:n määrittämä privaattiverkkoalue tuolla osoiteavaruudella on 192.168.0.0/16. Se tarkoittaa että siinä on käytössä 65023 erilaista IP-osoitetta.

Mutta kun IP-osoitteita on haluttu säännöstellä, niin valmistajat ja verkkotoimittajat käyttää sen aliverkkoja 192.168.0.0/24, 192.168.1.0/24, 192.168.3.0/24, … aina niin kauan että se kolmas numero 254. Näin jokaisessa palassa on 254 erilaista IP-osoitetta. Mutta tuosta ei ole käytänössä kuluttajalle mitään iloa: ei hänellä ole pulaa eikä runsauden pulaa omasta privaattiavaruudestaan, kun yksin käyttää sitä. Ihan sama onko 254 osoitetta vai 65000… (Eri asia yrityksillä ja esim. toimistohotelleilla, jotka voi pilkkoa verkkoa eri käyttöihin niin että ne ovat yksityisiä.

Hannu kun muuttaa sen limiitterin eli netmaskin muotoon 192.168.0.0/16 eli vanhempaan tapaan esitettynä 192.168.0.0/255.255.0.0 niin jo onkin osoitteita käytössä se 65023. Sieltä joukosta löytyy myös se S1:n hyvin tiedetty osoita, ja samalla toimii kaikki laitteet entiseen malliin: Internet, printteri, modeemi, palomuuri yms.

Suomeksi: noihin kahteen viimeiseen tavuun (eli numeroon) voi sijoittaa ihan mitä haluaa väliltä 0-254. Sieltä se maineri sitten löytyy.

Koittakaa näillä, en itse ole maisemissa välttämättä eli olen duunissa myöhäällekin huomenna opiskelun jälkeen.

ps. ainoastaan sitä koneen omaa osoitetta 192.168.10.x ei kannata mennä muuttamaan, koska palomuuri ja muut elää siinä modeemin antamassa rajauksessa 192.168.10.0/24

Mutta muuttamalla oman rajauksensa toiseksi pääsee kiinni mainariin. Varmasti on nyt niin, että maineri (vaikka näyttää toimivalta) ei pääse kiinni nettiin. Sen osoitteeksi siis kannattaa kiinnittää joku 192.168.10.99 tms.

Sitten voikin palauttaa PC:n verkkoasetukset taas ennalleen automaattiseksi ja unohtaa se laajempi avaruus.

[quote=“Koppimopo, post:73, topic:2354”]ps. ainoastaan sitä koneen omaa osoitetta 192.168.10.x ei kannata mennä muuttamaan, koska palomuuri ja muut elää siinä modeemin antamassa rajauksessa 192.168.10.0/24

Mutta muuttamalla oman rajauksensa toiseksi pääsee kiinni mainariin. Varmasti on nyt niin, että maineri (vaikka näyttää toimivalta) ei pääse kiinni nettiin. Sen osoitteeksi siis kannattaa kiinnittää joku 192.168.10.99 tms.

Sitten voikin palauttaa PC:n verkkoasetukset taas ennalleen automaattiseksi ja unohtaa se laajempi avaruus.[/quote]

Ja tämänhän juuri kirjoitin tuohon ylös^

Tässä ohjeita Hannulle rautalangasta:

Kuvat enkun kielisestä Windows 7:sta, mutta varmaan aika samanlaista on suomen kielisessä. Verkkolaitteita saattaa olla vähemmän :wink:


Etsi Ohjauspaneelista Verkkoyhteydet. Klikkaa auki Paikallisverkko tms. tossa Local Area Network.


Klikkaa auki Ominaisuudet


Etsi sieltä TCP/IPv4 ajuri ja klikkaa Ominaisuudet


Tässä kuvassa tilanne oletusarvoissaan. Kaikki on automaatilla, joten modeemi määrää. Klikkaa ylinnä olevaa kohtaa “Käytä seuraavaa osoitetta” (vain jotta se valinta muuttuu, älä hyväksy tyhjää formia!


Tässä formille syötettynä omat tavoitearvosi. IP-osoite ja gateway on samat kuin ennenkuin mutta aliverkkopeite on muutettu muotoon 255.255.0.0.

Kuittaa lomake kiinni.

Lähde etsimään maineriasi täällä olevien muiden fiksujen kaverien avustuksella! Onnea matkaan.


Kun olet löynyt mainerisi ja konffannuset muilta saamiesti ohjeiden mukaan, tee tämän jutun hommat uusiksi, mutta palauta asetukset koneessasi ennalleen kuten kuvassa, ja kuittaa.

Tässä yhteydessä siten mainerisi IP on muutettu muotoon 192.168.10.99 jsp.

Näin. Ole hyvä.

No. Se tossa nyt on kyllä, että jos se maineri jostain syystä todella on DMZ:lla, palomuurin takana (missä ei ole mitään järkeä!!!), niin se palomuuri ei sinne päästä edelleenkään. Se tehtävänä on estää tällaiset “hyökkäykset”.

Siihen ei auta kuin hakea kympin parin kytkin ja laittaa se maineri palomuurin turvallisemmalle puolelle. Palomuuri takana on “vaarallista”, älä pidä maineriasi siellä. Ties vaikka joku kaappaisi sen! :stuck_out_tongue:

Jes! Nyt toimii! Piti vaan toi RJ-45 CAT6e pistää suoraan koneeseen, ennenkuin sitä pääsi konfiguroimaan. :slight_smile: Kiitos!

All right :wink: Joskus se on todella pienestä kiinni. 8)

+1

Olisimme Asan kanssa neuvoneet vaikka ihan heti kytkemään laitteen suoraan PC:seen kiinni, mutta kun siitä ei ole mitään hyötyä ennen kuin tietää adsl-boksin/reitittimen ip-osoitteen. Mutta nyt me tiedämme sen.

Tässä on ehdotukseni laitteen ip-asetuksiksi. Nuo arvot kun laitat sisään mitä olen tuossa kuvassa itse kenttiin syöttänyt ja painat oikeasta alareunasta vihreää “save & apply” niin laitteen pitäisi alkaa louhia ihan oikeasti villissä Internetissä kun kytket sen adsl-boksiin. Ja tällöin pääset myöskin konffaamaan sitä kun kytket pc:n samaan adsl-boksiin. Eli konffausta varten EI tarvi kytkeä laitetta suoraan pc:hen kunhan alkuasetukset on ensin laitettu kuntoon.

Tuosta kuvasta suunnilleen näkyykin mitä kautta noihin asetuksiin on menty, mutta mene pääsivulta ensin Network --> Interfaces --> WAN-osio eli alempi kahdesta --> klikkaa "Edit --> syötä kuvassa näkemäsi asetukset sisään --> klikkaa “save & apply” --> homman pitäisi olla valmis ja voit kytkeä laitteen erikseen suoraan adsl-boksiin ja tietokoneesi myös. Nyt kaiken pitäisi toimia. Toki voit myös heittää “miner configuration” sivulla poolin kirjautumistiedot ensin sisään, mutta voi ne laittaa jälkeenpäinkin.

Eli tästä lähin louhijasi IP on se kiinteä 192.168.10.99 ja sillä pääset aina webbikäyttöliittymään sisään.