Louhin toimii, mutta en saa siihen yhteyttä :(

Menepä siis Windowsin komentokehoitteeseen, aja ipconfig ja kerro tänne “default gatewayn” osoite niin kuin aSaMiner opasti.

Tuo default gatewayn eli reitittimen eli oletusyhdyskäytävän osoite löytyy myös monesta muusta paikkaa, kuten vaikka windowsin verkkoyhteyksistä “tiedot” välilehdeltä kun avaa verkkosovittimen kuvakkeen. Eli tuohon tapaan:KLIKKAA TÄTÄ

Eli kumpi vain tuntuu helpommalta.

Hanskilla taitaa olla sellaiset palomuurit PC:n ja netin välissä, että etäyhteyteen tarvittaisiin Kevin Mitnick avuksi ;D

[quote=“ComaWombat, post:22, topic:2354”][quote author=aSaMiner link=topic=2634.msg20912#msg20912 date=1414138302]
Tämähän olis alta 30 sekunnissa tulilla jos etänä pääsis Hanskin koneelle säätämään. :slight_smile:
[/quote]

Hanskilla taitaa olla sellaiset palomuurit PC:n ja netin välissä, että etäyhteyteen tarvittaisiin Kevin Mitnick avuksi ;D[/quote]

Joo tos on rautamuuri välissä ???

[quote=“Hannu, post:20, topic:2354”][quote author=AVS Store Oy link=topic=2634.msg20905#msg20905 date=1414134689]
Pääsetkö mineriin käsiksi sillä 192.168.1.99 ip osoitteella? WAN villkkuu jos se ei mainaa ja eihän Wlan ole samaanaikaan päällä. Onko asetukset/poolit oikein ja laita tänne kuva siitä hallinnasta.
[/quote]

En pääse tuolla IP konfiguroimaan laitetta. Olen sen jo useaan kertaan resetoinut ja bootannut… Ei mulla ole WLAN/WIFI korttia koneessa. :-[[/quote]

Oletko laittanut verkkokaapelin suoraan tietokoneesta maineriin ja säätänyt tietokoneen IP-osoitetta?

[quote=“ComaWombat, post:21, topic:2354”]Menepä siis Windowsin komentokehoitteeseen, aja ipconfig ja kerro tänne “default gatewayn” osoite niin kuin aSaMiner opasti.

Tuo default gatewayn eli reitittimen eli oletusyhdyskäytävän osoite löytyy myös monesta muusta paikkaa, kuten vaikka windowsin verkkoyhteyksistä “tiedot” välilehdeltä kun avaa verkkosovittimen kuvakkeen. Eli tuohon tapaan:KLIKKAA TÄTÄ

Eli kumpi vain tuntuu helpommalta.[/quote]

Printtaan tuon :slight_smile: Tosiaan ei mennyt, niinkuin opetusvideossa youtubessa. Koitin kysyä gigantin asiakaspalvelusta, mutta ne ei osannut sanoa asiaan mitään. (Kaverit ei vastaa) :frowning:

[quote=“Hannu, post:25, topic:2354”][quote author=ComaWombat link=topic=2634.msg20924#msg20924 date=1414166733]
Menepä siis Windowsin komentokehoitteeseen, aja ipconfig ja kerro tänne “default gatewayn” osoite niin kuin aSaMiner opasti.

Tuo default gatewayn eli reitittimen eli oletusyhdyskäytävän osoite löytyy myös monesta muusta paikkaa, kuten vaikka windowsin verkkoyhteyksistä “tiedot” välilehdeltä kun avaa verkkosovittimen kuvakkeen. Eli tuohon tapaan:KLIKKAA TÄTÄ

Eli kumpi vain tuntuu helpommalta.
[/quote]

Printtaan tuon :slight_smile: Tosiaan ei mennyt, niinkuin opetusvideossa youtubessa. Koitin kysyä gigantin asiakaspalvelusta, mutta ne ei osannut sanoa asiaan mitään. (Kaverit ei vastaa) :([/quote]

Gigantissa ne ei tiedä asioista yhtäänmitään :o

Joo. Gigantista lähtisin viimeiseksi kysymään. :slight_smile:

[quote=“aSaMiner, post:27, topic:2354”][quote author=AVS Store Oy link=topic=2634.msg20936#msg20936 date=1414220140]
Gigantissa ne ei tiedä asioista yhtäänmitään :o
[/quote]

Joo. Gigantista lähtisin viimeiseksi kysymään. :)[/quote]

Joo sen kyllä huomasin. :frowning:

Bittirahan käyttäjien pitäisi syödä kourallinen rohkeuspillereitä ja lähteä Hannun kotiluolaan, jotta louhija saataisiin skulaamaan ja nopeasti. Voin yrittää kaivaa aSaMinerin puhelinnumeron jostain ensi alkuun Hannulle lähetettäväksi, jotta 24/7 helpdesk hotline saadaan auki*

Tarkat ohjeet käyttöönoton omatoimiseen edistämiseen on jo annettu minun ja Asan suunnasta useampaan kertaan, mutta pari muuta käyttäjää rupesi hyppelemään ongelmanetsintäproseduurin kohdasta viisi suoraan kohtaan seitsemän tai kahdeksan, mikä ehkä ei auttanut asiaa.

*joukki

[quote=“ComaWombat, post:29, topic:2354”]Bittirahan käyttäjien pitäisi syödä kourallinen rohkeuspillereitä ja lähteä Hannun kotiluolaan, jotta louhija saataisiin skulaamaan ja nopeasti. Voin yrittää kaivaa aSaMinerin puhelinnumeron jostain ensi alkuun Hannulle lähetettäväksi, jotta 24/7 helpdesk hotline saadaan auki*

Tarkat ohjeet käyttöönoton omatoimiseen edistämiseen on jo annettu minun ja Asan suunnasta useampaan kertaan, mutta pari muuta käyttäjää rupesi hyppelemään ongelmanetsintäproseduurin kohdasta viisi suoraan kohtaan seitsemän tai kahdeksan, mikä ehkä ei auttanut asiaa.

*joukki[/quote]

Noh noh… Eipäs vitsailla siellä. :wink: Vakava asia kuitenkin kyseessä!

Jos Hanski saa sen rautapalomuurinsa sen verran avoimeksi, että pääsee päästämään mut TeamViewerillä koneelleen niin voin toki koittaa jeesiä.
Näin olen ennenkin muita auttanut. :wink:
Ja olen hyvin luotettava henkilö niinkuin kaikki tietävätkin jo.

[quote=“aSaMiner, post:30, topic:2354”]Jos Hanski saa sen rautapalomuurinsa sen verran avoimeksi, että pääsee päästämään mut TeamViewerillä koneelleen niin voin toki koittaa jeesiä.
Näin olen ennenkin muita auttanut. :wink:
Ja olen hyvin luotettava henkilö niinkuin kaikki tietävätkin jo.[/quote]

Ei kuulemma ollut salasanaa siihen palomuuriin…(?) Ja palomuuri vielä todennäköisesti NAT:aavassa ADSL-modeemissa kiinni. Vaatisi jo kaksi eri sisäänmenoreikää. Tosin en tosiaan ole Pro näissä hommissa.

Justiinsa. No sepä kätevää. Itse heittäisin koko palomuurin välistä jos kerta ADSL on natin takana. Luulen että TeamViewerillä pääsee vaikka 10 palomuurin läpi, jos vaan yhteys on TeamViewerin palvelimeen. :wink:

Edit: Eiköhän tää etätoiminto toiminut ns. palvelimen kautta eli ei tarvitse olla edes julkinen ip ottaakseen yhteyttä etäkoneeseen?

Enpä ole kokeillut ikinä TW:tä. Ja voihan se Hanskin ADSL olla myös siltaava, mutta omien kokemuksien mukaan ainakin neljä edellistä adsl-motukkaani eri valmistajilta on tarvinnut erikseen laittaa siltaavaksi.

Niinhän se menee. Tuo asetusten laittaminen tosin on helppo ja yksinkertainen toimenpide niille jotka sen osaa. :wink:

Uskaltaisin väittää että TW yhteys toimii myös Hannun koneelle kun hän kerran pääsee nettiin. Liikenne kierrätetään TV palvelimien kautta 80 portin tai 443:sen kautta.

Kaveri tulee laittaa huomenna tuon kondikseen. Kyllä minä ainakin haaveilen yhteiskunnasta, jossa louhimalla saa tehtyä omaisuutta ja ostettua tarpeen vaatiessa tavaraa sekä elintarvikkeita (muunnettua dollareiksi tai euroiksi). :-\

Sitä varmasti kaikki meistä haluaisi. Riskitekijöitä on kuitenkin muutamia. Juurikin nuo suuret ja ahneet louhintakeskittymät, jotka haluavat suurimman osan bitcoineista ja voivat romauttaa kurssia miten lystäävät (esim. tuo hetki takaperin tapahtunut 30 000 bitcoinin myynti, joka tipautti kurssit alle $300:n). Näiden keskittymien myötä difficulty kasvaa sitä vauhtia, ettei edes Hanski pärjää mukana vaikka kaikki roposensa laittaisikin louhintaan. Lisäksi näin alkuvaiheessa useammat kaupat, jotka vaihtavat bitcoineilla myymänsä tuotteet asap fiat-rahaksi tulevat tiputtamaan kurssia aika-ajoin. Jos olisivat fiksuja, niin pitäisivät osan itsellään ja myisivät pörssissä vähintään myyntihetkellä olevan kurssin mukaan. Ei siis mitään polkumyyntiä pienemmällä hinnalla.

Paljon on vielä monella oppimista bitcoinasioissa, mutta eiköhän kaikki tahot/käyttäjät aikanaan vielä opi. :wink:

[quote=“aSaMiner, post:37, topic:2354”][quote author=Hannu link=topic=2634.msg20996#msg20996 date=1414363970]
Kaveri tulee laittaa huomenna tuon kondikseen. Kyllä minä ainakin haaveilen yhteiskunnasta, jossa louhimalla saa tehtyä omaisuutta ja ostettua tarpeen vaatiessa tavaraa sekä elintarvikkeita (muunnettua dollareiksi tai euroiksi). :-
[/quote]

Sitä varmasti kaikki meistä haluaisi. Riskitekijöitä on kuitenkin muutamia. Juurikin nuo suuret ja ahneet louhintakeskittymät, jotka haluavat suurimman osan bitcoineista ja voivat romauttaa kurssia miten lystäävät (esim. tuo hetki takaperin tapahtunut 30 000 bitcoinin myynti, joka tipautti kurssit alle $300:n). Näiden keskittymien myötä difficulty kasvaa sitä vauhtia, ettei edes Hanski pärjää mukana vaikka kaikki roposensa laittaisikin louhintaan. Lisäksi näin alkuvaiheessa useammat kaupat, jotka vaihtavat bitcoineilla myymänsä tuotteet asap fiat-rahaksi tulevat tiputtamaan kurssia aika-ajoin. Jos olisivat fiksuja, niin pitäisivät osan itsellään ja myisivät pörssissä vähintään myyntihetkellä olevan kurssin mukaan. Ei siis mitään polkumyyntiä pienemmällä hinnalla.

Paljon on vielä monella oppimista bitcoinasioissa, mutta eiköhän kaikki tahot/käyttäjät aikanaan vielä opi. ;)[/quote]

Joo minäkin katsoin tuota vaikeustasoa, niin se on ihan liikaa. Kyllä minulla tuotto menisi heti elintarvikkeisiin. (Citymarketin euron päiville tai LIDL:n) Nyt vaan etsimään semmoista tyyppiä, joka saisi tuon louhimen tulille. Kaveri ei enää vastaa mulle, suuttui kun en vastannut eilen.

Mites tuo etätyöpöydän käyttö? Olisko se sitte viimeinen oljenkorsi Hanskin laitteen asennuksessa, kun ei kaveritkaan auta?

TeamWeaverilla yhteys Hanskin koneeseen ja sitä kautta konffaamaan ;D