Kokemukset Bittipörssistä

Tuo on varotoimi johtuen harvinaisesta markkinatilanteesta. Me emme ole kertaakaan joutuneet vetämään rahaa kotiin päin, siis yhtään kertaa, joten me emme tiedä viiveitä kunnolla jos joudumme niin tekemään. Juuri nyt tilanne on taas sellainen, että riskiä tuohon ei ole, eli ylimääräistä viivettä ei tule.

Viive on merkitty 1-7 päivään, mutta käytännössä yksikään tilitys ei ole koskaan lähtenyt kahta tai kolmea pankkipäivää myöhemmin. Sekin on aika harvinaista, 95% tapauksista tilisiirto lähtee käsittelypäivänä.

Kunhan markkinatilanne on meidän kannalta turvallinen taas, vaihdamme tuon kyllä takaisin 1-3 päivään. Ei kuitenkaan nytkään kannata olla erityisen huolissaan siitä, että tilityksissä kestäisi. Todennäköisesti ei kestä.

Itsellä ei ole kuin hyvää sanottaava bittipörssistä ja sen nopeudesta. summat ovat olleet jollekin pieniä, minulla isoja (max 500€).

Tähän ketjuun lienee sopivaa kirjoittaa myöskin omista kokemuksistani, voikka onkin tosi vanha ketju tämä… :-\

Eli olen ostanut Bitcoineja aina tätä kautta ja kertaakaan ei ole pettänyt. Nopeaa on ollut palvelu ja tulen tulevaisuudessakin tilaamaan… Itseasiassa olen huomannut, että tämä on kaikkein helpoin tapa hankkia Bitcoineja Suomessa. Pörssejä olen uskaltanut käyttää vain Cryptovaluuttojen kesken… ;D

Esittäisin kehitysehdotuksen ylläpidolle koskien bitcoinien myyntiä bittipörssissä.

Olisiko mahdollista saada lopuksi QR-koodi ruudulle maksua varten kuten verkkokaupassa ?
Siellähän maksu kuittaantuu samalla sekunnilla kun skannaa sen kännykällä.

[quote=“katlisa5963, post:24, topic:195”]Esittäisin kehitysehdotuksen ylläpidolle koskien bitcoinien myyntiä bittipörssissä.

Olisiko mahdollista saada lopuksi QR-koodi ruudulle maksua varten kuten verkkokaupassa ?
Siellähän maksu kuittaantuu samalla sekunnilla kun skannaa sen kännykällä.[/quote]

Tuo on kehityslistalla. Seuraavaksi meille tulee nuo maksutiedot näkyviin suoraan nettisivuille sekä ostaessa että myydessä. Toinen muutos on se, että aiomme lisätä tekstarivahvistuksen myös siihen vaiheeseen, kun tilaus on käsitelty.

Tähän mennessä olen aina myynyt coinit bittirahan kautta, mutta en enää. 4/5 kerrasta tulee olo että myynnille oikein haetaan hetkeä jolloin kurssi tekee pienen notkahduksen alaspäin - saattaa olla tietysti sattumaakin

Nyt vain passin kanssa bitstamppiin ja kärsivällisyyttä rahojen odotukseen…

Itelläni on kyllä aika päinvastaset kokemukset. Myynnit on osuneet juuri niihin hetkiin kun kurssi on ollut otollinen. Tyyliin jos myyntien on pitänyt tapahtua kello 12 ja kurssi on ollut selkeästi nousussa niin myynti on saatettu tehdä vasta 12.30 jolloin kurssi oli parempi.

En tiedä sitten onko vain sattumaa ettei ole ehditty käsitellä jämptisti oikeaan aikaan, veikkaisin kyllä että kurssia ei tuijoteta lainkaan vaan myynnit tehdään noin luvattuun aikaan heti kun ehditään.

Kolme ostoa olen tehnyt ja kaikkiin olen tyytyväinen. Kurssin kiinnittäminen osto/myyntihetkellä olisi tietystyi mukavan suoraviivaista ja asiakkaan näkökulmasta läpinäkyvää etenkin nyt kun kurssi tekee isojakin päivänsisäisiä vaihteluja. En nähnyt kuitenkaan itse tarpeelliseksi asettaa maksimihintaa koska halusin saada coinit.

Olen kerran siirtänyt tilisiirrolla rahaa mt. goxiin, siinä kesti viikon ja sieltä on yksi nostokin ollut kohta kuukauden odottamassa (hintaan 140e/kpl). Jatkossa ostan ja myyn ehdottomasti bittipörssin kautta.

Bittirahalla ei ole intressejä hakea asiakkaalle huonoa kurssia vaan päinvastoin. Me saamme siitä tietyn siivun riippumatta kurssista, ja asiakkaiden säilyttämiseksi pyrimme tietysti saamaan aina parhaan mahdollisen hinnan. Jos kurssi tuntuu monesti huonolta, on yksinkertaisesti vain käynyt todella huono tuuri, pahoittelen sitä.

Olemme nyt pyrkineet lisäämään tilauskäsittelyjä aikoina, jolloin kurssi heiluu paljon. Saatamme tehdä joskus ylimääräisen käsittelyn arkipäivänä, ja viikonloppuisin pyrimme tekemään vähintään yhden päivässä. Varsinkin nyt, kun kurssi liikkuu vauhdilla, pyrimme tekemään enemmän käsittelyjä.

Ei intressejä kasvattaa omia voittoja? Siinäpä hassu yritys. Olkoon miten oli jokainen käyttäköön järkeään ja tehkööt omat päätelmänsä.

Prasos Oylla ei ole intressejä kasvattaa omia voittojaan epärehdillä pelillä. Monet muistavat keväältä tilanteen, jolloin Bittiraha.fi pystyi vielä käyttämään Mt.Goxia (ei 6+ viikon kotiutusviiveet) ja hinta vaihteli rajusti eri pörsseissä. Tämä johti siihen, että välillä Bittiraha.fi saman käsittelyn myynti ja ostohinnoissa oli muutaman prosentin ero, niin että myyjät saivat kovempaa hintaa ja ostajat halvempaa. Siinä tilanteessa Bittiraha.fi teki käytännössä arbitraasia asiakkaiden puolesta (sen sijana että olisi tehnyt sen ensin omilla rahoillaan ja tyhjentänyt FIAT-saldonsa halvemmasta pörssistä). rpietila kyselikin nerokkaasti sillon, että voisiko tehdä 10 000 euron myynti- ja ostotoimeksiannot Bittiraha.fi:hiin ja saada suoraan osto- ja myyntikurssien erotuksen tililleen :wink:

Olisikohan mahdollista, että ruutuun jossa näkyy osta ja myy linkit sekä hinta näkyisi myös seuraava käsittely ajankohta. Viikko sitten laitoin hieman rahaa bittirahan pörssiin maksimiostohinnallajohon jätin reippaasti vielä liikkumavaraa siinä toivossa, että olisivat vielä saman päivän aikana käsitelleet. Seuraavana päivänä kun käsittely olisi tapahtunut hinta olikin lähes 100€ enemmän ja kauppa jäi tekemättä.

Herra ei oikein tainnut sisäistää Technomagen vastausta.
Bittirahalle on samantekevää mikä kurssi on, sama siivu jää yhtiölle.
Lisäksi meillä on ostot ja myynnit melko tasan balanssissa, joten kurssi on kulloinkin myyjälle “hyvä”
ja ostajalle “huono” tai päinvastoin.

Käsittelyistä kannattaa kysyä asiakaspalvelusta, koska niitä ei oikein etukäteen tiedetä muuta kuin vakioaikojen osalta. Arkisin käsittelyt on normaalisti klo 11 ja klo 16 jälkeen ja valmistuvat 1-3 tunnin sisään. Ekstrakäsittelyjen ja viikonloppukäsittelyjen ajat vaihtelevat suuresti, ja niitä ei tiedetä paljoa etukäteen - mutta jos kysyy meiltä niin pyrimme vastaamaan mahdollisimman tarkkaan.

Olisiko mahdollista myös olla jokin pikaosto-ominaisuus Bittipörssissä? Käytettäisiin esim 5% kulua, mutta hinnan saisi lyötyä lukkoon samantien. Bitcoin on kuitenkin niin volatiili, että itse haluan ainakin tietää ostaessani millä kurssilla ostan. Yrityksenä voisitte ottaa siinä pienen riskin koska saatte kuitenkin hajautettua riskin ostoilla ja myynneillä alle 5%.

Haaste tässä on se, että ilman instant-maksutapaa (verkkomaksunapit esim.) tuo antaa hyvät mahdollisuudet manipulaatiolle. Eli ostaja voi päättää kurssikehityksen mukaan maksaako tilauksen vai ei. Myyntien suhteen tämä on itseasiassa mahdollista toteuttaa jo nyt, eli instamyynti. Aiomme toteuttaa tuon mahdollisuuden kyllä. Lähitulevaisuudessa Bitcoin-automaatti tulee olemaan ainoa instaoston mahdollistava palvelu mitä meillä on tarjota, ellei tilanne verkkomaksunappien suhteen muutu. Niiden hankkimiseksi teemme työtä jatkuvasti.

[quote=“Technomage, post:36, topic:195”][quote author=kAUha link=topic=160.msg11142#msg11142 date=1384706792]
Olisiko mahdollista myös olla jokin pikaosto-ominaisuus Bittipörssissä? Käytettäisiin esim 5% kulua, mutta hinnan saisi lyötyä lukkoon samantien. Bitcoin on kuitenkin niin volatiili, että itse haluan ainakin tietää ostaessani millä kurssilla ostan. Yrityksenä voisitte ottaa siinä pienen riskin koska saatte kuitenkin hajautettua riskin ostoilla ja myynneillä alle 5%.[/quote]

Haaste tässä on se, että ilman instant-maksutapaa (verkkomaksunapit esim.) tuo antaa hyvät mahdollisuudet manipulaatiolle. Eli ostaja voi päättää kurssikehityksen mukaan maksaako tilauksen vai ei. Myyntien suhteen tämä on itseasiassa mahdollista toteuttaa jo nyt, eli instamyynti. Aiomme toteuttaa tuon mahdollisuuden kyllä. Lähitulevaisuudessa Bitcoin-automaatti tulee olemaan ainoa instaoston mahdollistava palvelu mitä meillä on tarjota, ellei tilanne verkkomaksunappien suhteen muutu. Niiden hankkimiseksi teemme työtä jatkuvasti.[/quote]

Kiitos nopeasta vastauksesta! Hyvä tietää, että palvelunne suunta on oikea.

Moi
Yritin tänään myydä 0,5BTC mutta bittipörssin myyntilomake ei hyväksynyt S-pankin FI98 alkuisa tilinumeroa.
Syötin sitten toisen s-pankin FI52 alkuisen tilinumeron niin toimi heti.
Tarkistin moneen otteeseen että FI98 alkuinen tilinumero oli oikein.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?

Hei!

Emme ainakaan Bittirahan päässä ole törmänneet tähän ongelmaan aikaisemmin. Haluamme ehdottomasti tutkia mistä vika on johtunut, ja tarvittaessa tehdä korjauksia lomakkeeseemme.

Laita viestiä [email protected], ja kerro viestissä se koko tilinumero, jonka käyttö epäonnistui. Pystymme sitten selvittämään asiaa tarkemmin.

T: Henry

Moi,
Tein uuden myynnin ja nyt toimi. Olisikohan sittenkin minulla ollut kirjoitusvirhe ensimmäisellä kertaa :flushed:

1 tykkäys