Ei taida olla louhiminen enää näytönohjaimilla juuri millään tavalla kannattavaa mutta harrastaminen ja rakentelu sensijaan kannattaa aina joten laitoin pienen louhimon pystyyn. Lyhyt kuvaus:
Midi ATX-koteloon mahdutettu perusromujen lisäksi Thermaltaken Sonic tower -passiivijäähy ja kaksi virtalähdettä. Emolevynä ASUS A8n-sli premium kahdella PCI-e x16 paikalla, prosessori joku AMD 64, muistia 1Gt, 40Gt kovalevy. Virtalähteistä toinen, 350 wattinen pyörittää konetta ja antaa virtaa toiselle näytönohjaimelle (Radeon 6850). Toinen virtalähde, 110W on huijattu käyntiin hyppylangalla ja antaa pelkästään virtaa toiselle näytönohjaimelle (Radeon 5770). Ilmankierrosta huolehtii (virtalähteiden ja näytönohjaimien tuulettimien lisäksi) nopeudensäädöllä varustettu tuplalaakeroitu 120mm kotelotuuletin joka on pultattu kotelon ulkopuolelle hönkimään ilmaa sisään päin. Ylimääräiset ilmareiät on teipattu umpeen. Langattoman nettiyhteyden tarjoaa minikokoinen usb- verkkokortti. Käyttöjärjestelmänä Win 7 ja louhintasoftana GUIMiner 2011-07-01 (Extra flags -v -w128). Koska pidän hiljaisuudesta, kumpaakaan näytönohjainta ei ole kellotettu tai muutenkaan räpelletty joten koko systeemi on miellyttävän hiljainen eikä nosta lämpöjä epäinhimilliselle tasolle vaikka kotelotuulettimen nopeus on säädetty lähes minimilleen. Järjestelmä puskee yhteensä n. 430MH/s (6850=230Mh/s, 5770=200Mh/s)
No siinäpä on saatu vanha kotelo mukavaan hyötykäyttöön! Ehkä voit osallistua muiden kryptovaluuttojen laskentaan tässä myöhemmin Asiccien vallattua Bitcoinin laskentatehomarkkinat. PPcoin, Litecoin, jne.
ootkos kokeillu laittaa toisesta suunnasta puhaltamaan tuon tuulettimen nuihin gigabyten kortteihin? useimmissa non-reference jäähyissä tämä toimii paremmin
Täällä näyttää olevan sen verta siistejä rigejä, että varmasti joku osaa tarkemmin kertoa niiden rakennuksesta.
Noiden kulmapalojen löytyminen kaupasta ei tunnu olevan vaikeaa, mutta mitenkäs se pohjalevy?
Mitä materiaalia olette siinä käyttäneet? Ja oletteko hyödyntäneet tietokoneen takalevystä löytyvien emolevyn “korotustappeja”? Nehän nyt on pakolliset oikosulun välttämiseksi tietyissä materiaaleissa.
Kiitos jo etukäteen!
Mites muuten muilla ihmisillä on nämä kokoonpanot pyöriny näillä helteillä? Onko ollut tarvetta millekään erityisjärjestelyille? Lisää ropelleja yms?
OT: Itse joskus laittanut vanhan koneen sisään jäätyneen olutpullon kun unohtui pakkaseen (kone jäähtyy + olut suli) ;D Tosin riskinä on että pullo saattaa poksahtaa, niin en voi suositella. :
[quote=“Energy+, post:34, topic:52”]Mites muuten muilla ihmisillä on nämä kokoonpanot pyöriny näillä helteillä? Onko ollut tarvetta millekään erityisjärjestelyille? Lisää ropelleja yms?
OT: Itse joskus laittanut vanhan koneen sisään jäätyneen olutpullon kun unohtui pakkaseen (kone jäähtyy + olut suli) ;D Tosin riskinä on että pullo saattaa poksahtaa, niin en voi suositella. ::)[/quote]
itse laitoin nyt kiinni. ilmastointia olen harkinnut, mutta ei hirveästi houkuttele se sähkönkulutus. saatan avata vasta kun tulee viileämmät ilmat
Olen alivoltittanut aika rankasti, ei muuta oikeastaan. Lämmöt on aina alle 80C niin eipä tuo pelota. On se tietty vähän eri jollain 1kW kulutuksella, mutta säädettävät voltit kunniaan.