Hienoimmat rigit

Ei taida olla louhiminen enää näytönohjaimilla juuri millään tavalla kannattavaa mutta harrastaminen ja rakentelu sensijaan kannattaa aina joten laitoin pienen louhimon pystyyn. Lyhyt kuvaus:

Midi ATX-koteloon mahdutettu perusromujen lisäksi Thermaltaken Sonic tower -passiivijäähy ja kaksi virtalähdettä. Emolevynä ASUS A8n-sli premium kahdella PCI-e x16 paikalla, prosessori joku AMD 64, muistia 1Gt, 40Gt kovalevy. Virtalähteistä toinen, 350 wattinen pyörittää konetta ja antaa virtaa toiselle näytönohjaimelle (Radeon 6850). Toinen virtalähde, 110W on huijattu käyntiin hyppylangalla ja antaa pelkästään virtaa toiselle näytönohjaimelle (Radeon 5770). Ilmankierrosta huolehtii (virtalähteiden ja näytönohjaimien tuulettimien lisäksi) nopeudensäädöllä varustettu tuplalaakeroitu 120mm kotelotuuletin joka on pultattu kotelon ulkopuolelle hönkimään ilmaa sisään päin. Ylimääräiset ilmareiät on teipattu umpeen. Langattoman nettiyhteyden tarjoaa minikokoinen usb- verkkokortti. Käyttöjärjestelmänä Win 7 ja louhintasoftana GUIMiner 2011-07-01 (Extra flags -v -w128). Koska pidän hiljaisuudesta, kumpaakaan näytönohjainta ei ole kellotettu tai muutenkaan räpelletty joten koko systeemi on miellyttävän hiljainen eikä nosta lämpöjä epäinhimilliselle tasolle vaikka kotelotuulettimen nopeus on säädetty lähes minimilleen. Järjestelmä puskee yhteensä n. 430MH/s (6850=230Mh/s, 5770=200Mh/s)

Ja muutama kuva:

No siinäpä on saatu vanha kotelo mukavaan hyötykäyttöön! Ehkä voit osallistua muiden kryptovaluuttojen laskentaan tässä myöhemmin Asiccien vallattua Bitcoinin laskentatehomarkkinat. PPcoin, Litecoin, jne.

Konstit on monet sano kissa kun mummolla pöytää pyyhki.

Hissua ollu täs ketjus mut tyrkätään nyt kuva omasta kyhäelmästä, 7x 7950 yms.

http://postimg.org/image/48nyfkcsh/

[quote=“Juh1S81, post:24, topic:52”]Hissua ollu täs ketjus mut tyrkätään nyt kuva omasta kyhäelmästä, 7x 7950 yms.

http://postimg.org/image/48nyfkcsh/[/quote]
Nätti on ja taitaapa vielä olla ulkoilmassaki, katettu parveke ?

btw. Jos ikinä tulee yhtään noista msi twin frozr iii coolereista tai niiden flekteistä myyntiin niin nakkaa minua viestillä.

ootkos kokeillu laittaa toisesta suunnasta puhaltamaan tuon tuulettimen nuihin gigabyten kortteihin? useimmissa non-reference jäähyissä tämä toimii paremmin

[quote=“Isokivi, post:25, topic:52”][quote author=Juh1S81 link=topic=2.msg6556#msg6556 date=1369929649]
Hissua ollu täs ketjus mut tyrkätään nyt kuva omasta kyhäelmästä, 7x 7950 yms.

http://postimg.org/image/48nyfkcsh/
[/quote]
Nätti on ja taitaapa vielä olla ulkoilmassaki, katettu parveke ?

btw. Jos ikinä tulee yhtään noista msi twin frozr iii coolereista tai niiden flekteistä myyntiin niin nakkaa minua viestillä.[/quote]

Kiitti, joo lasitetulla parvekkeella ovat toistaiseksi. +30 lämmintä parvekkeella että jotain muuta pitäisi keksiä kesäksi.

Vesijäähy on suunnitelmissa mutta taitaa olla vielä kaukana suunnitelmissa hintaansa nähden.

Cherenkovilla hienot rigit, piti tehä samanlaiset mutta hintaa olisi tullut liikaa nykyisiin verrattuna.

mistä Cherenkov tilasit nuo kulmapalat ja muut nuihin “koteloihin”? vai tilasitko valmiiksi tehtynä?

Mitä kortteja cherenkovilla ja millä asetuksilla? Paljonko vie virtaa yksi rigi? Oletko itse tehnyt noi freimit.

Vastaan nyt tähän kun itsekin noita suunnittelin.

Paikallinen Terra myy ainakin noita Alferin muovikulmia. Tai sitten suoraan http://products.alfer.com/en/Products/Hardware/combitech-system-connect-23-5-mm/

Saksasta tilaamalla hinta jonkin verran halvempi.

1 rigi olisi tullut maksamaan n. 70e terran hinnoilla joten tyydyin tekemään rst telineet ja puulistat väliin. Hintaa tuli n. 3e kpl.

kuin kuumana nuo wf:n kortit käy? 1500w powerikin aika tapissa jos ottaa ~1500W seinästä :smiley:

Täällä näyttää olevan sen verta siistejä rigejä, että varmasti joku osaa tarkemmin kertoa niiden rakennuksesta.
Noiden kulmapalojen löytyminen kaupasta ei tunnu olevan vaikeaa, mutta mitenkäs se pohjalevy?
Mitä materiaalia olette siinä käyttäneet? Ja oletteko hyödyntäneet tietokoneen takalevystä löytyvien emolevyn “korotustappeja”? Nehän nyt on pakolliset oikosulun välttämiseksi tietyissä materiaaleissa.
Kiitos jo etukäteen!

Itellä on plexi pohjat ja emon alla kumitassut ruuvien paikalla jotta makaa tasaisesti.

Puinen levy käy kanssa mainiosti.

Joissain rigeissä on vanhasta kopasta leikattu se kylki irti mihin emo tulee kiinni joka on sitten pohjana.

Vaneri levy kuitenkin kaikki helpoin ja halvin ratkasu.

Mites muuten muilla ihmisillä on nämä kokoonpanot pyöriny näillä helteillä? Onko ollut tarvetta millekään erityisjärjestelyille? Lisää ropelleja yms?

OT: Itse joskus laittanut vanhan koneen sisään jäätyneen olutpullon kun unohtui pakkaseen (kone jäähtyy + olut suli) ;D Tosin riskinä on että pullo saattaa poksahtaa, niin en voi suositella. ::slight_smile:

[quote=“Energy+, post:34, topic:52”]Mites muuten muilla ihmisillä on nämä kokoonpanot pyöriny näillä helteillä? Onko ollut tarvetta millekään erityisjärjestelyille? Lisää ropelleja yms?

OT: Itse joskus laittanut vanhan koneen sisään jäätyneen olutpullon kun unohtui pakkaseen (kone jäähtyy + olut suli) ;D Tosin riskinä on että pullo saattaa poksahtaa, niin en voi suositella. ::)[/quote]

itse laitoin nyt kiinni. ilmastointia olen harkinnut, mutta ei hirveästi houkuttele se sähkönkulutus. saatan avata vasta kun tulee viileämmät ilmat

Olen alivoltittanut aika rankasti, ei muuta oikeastaan. Lämmöt on aina alle 80C niin eipä tuo pelota. On se tietty vähän eri jollain 1kW kulutuksella, mutta säädettävät voltit kunniaan.

Mitäs nämä kulmapalat ym. “putket” ja tarvikkeet ovat nimeltään.
Esim jos lähtee etsimään tälläisen rigin osia, mitä pitää hakea :smiley:

3,6GH/s ring

[quote=“TM, post:38, topic:52”]3,6GH/s ring
[img]http://www.maiste.fi/image.jpeg[/img[/quote]

mikä emolevy sulla on ?

MSI Z77A-GD65 Gaming - Socket 1155 - Chipset Z77 - ATX